Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

beste mensen,

*zucht* ook ik wil stoppen of in ieder geval hel erg minderen met drinken van alcohol. Hoe vaak ik me al niet schuldig er door heb gevoeld. het is enorm. ook altijd weer dat brakke hoofd en lichaam. Ik zal me verder voostellen:

Ik ben Hanneke 1 en ik ben 26 en sinds 4 jaar verslaafd aan alcohol denk ik. het wordt wel steeds meer en dat beangstigt mij. Mijn vader is alcoholverslaafd, ook al geeft hij dat niet toe. hij is nooit lastig en je hebt het ook niet zo heel erg door, maar toch vind ik dat hij zich isoleert, ook al denkt hij dat hij dan heel sociaal is. mijn schrikbeeld toch wel. Hij heeft een zeer goede baan gehad, is nu met pensioen, maar toch... ik wil niet zo'n leven waarbij alcohol de motor wordt.

Natuurlijk heb ik ook vaker geroepen dat ik zou gaan stoppen, dat hou ik twee dagen vol, maar dan kan ik ook weer zo lekker aan die fles port lurken.... grrrrrr. 'het kan me allemaal niets schelen'zo'n houding kan ik dan hebben. Ik zou graag zien dat ik nuchter naar dat gevoel zou kijken en er bij zou stilstaan in plaats van dat ik naar de fles grijp. ik ben benieuwd hoe het gaat. ik heb er erg zin in om er vor te gaan. wat zou het mooi zijn als ik een 1 a 2 wijntjes kon drinken als uitzondering of bij een speciale gelegenheid. maar dat ligt voor mij nog ver weg..... eerst maar eens zonder doen, aaahhh!

ik ben benieuwd naar jullie reacties, ik vind het nu al fijn om hier al te zijn. ik heb er te lang mee rond gelopen.

groetjes,

hanneke1

:$

Geplaatst

dag hanneke!!
nou dan moeten we elkaar maar steunen.
Hoe gaat het tot zover??? 1 dag zonder alcohol...? ik heb er nu twee avonden zonder maar er zat nog genoeg in het lichaam denk.
Weet dat ik me zonder alcohol veel frisser voel overdag.Dat er dan toch weer alcohol in gaat savnods...........Het voelt voor mij altijd als een soort ontspanning.Zo van hehe nu even ik...alleen neemt de fles mijn ik over.want na twee wijntjes denk ik....nog 1tje dan en dan komt die roes en drink ik de fles leeg.Het gaat voornamelijk om wijn en ik begin ook pas savonds...drink dus binnen anderhalf uur een fles weg.Ik wil het ook niet meer.Wil sterk zijn en blijven.Ik wil helder in de wereld staan!!!Elke dag bewust meemaken met nieuwe energie.Niet mezelf af hoeven te vragen waarom ik nu weer overstag ben gegaan.

groet annie

Geplaatst

hoi annie,

voor mij geldt precies hetzelfde. ik moet er niet aan denken s'ochtends alcohol te drinken. het is vooral s'avonds inderdaad: ontspanning. nu maar eens kijken hoe ik de alcohol kan vervangen als ik het gevoel wil hebben dat ik mij moet ontspannen. jij ook veel succes.

groetjes,

hanneke

Geplaatst

Hey, Hanneke,
ik zit al 15 jaar in dat putje en wil er nu eindelijk uit, ik zuip mijn lichaam kapot ondanks ik alles heb om gelukkig te zijn, ik steun jou en vecht met je mee op dit forum.
groetjes Johan

Geplaatst

Hoi Annieanja en Hanneke 1,
Welkom op deze site. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Ik heb zelf ook een alcohol verleden (hoop dat dat zo blijft) van een paar jaar, en heb een maand of 4 geleden ook besloten dat het moet stoppen.
Heb het een paar weken erg moeilijk gehad, de eerste week lichamelijk, dan nog een paar weken geestelijk. En inderdaad, de momenten waarop je voor het eerst op de dag graag dronk (bij mij bij het eten koken) die zijn het moeilijkst.
Maar het is me gelukt. Ik ben het aangegaan en heb het uitgezeten zeg maar, niet het gevoel genegeerd maar juist laten komen om te ervaren dat het weer weggaat.

Uiteindelijk kan ik nu in de weekeinden 1 a 2 glazen wijn drinken en het daarbij laten. Maar ik weet dat dit voor weinig mensen is weggelegd. Mijn advies is dus, streef er in eerste instantie naar om niet meer te drinken, trek daar vele maanden voor uit. Daarna kun je de proef op de som nemen, maar lukt dat niet, stop er dan weer mee en probeer het eventueel nog een jaar later, of gewoon niet. Ieder mens is anders.
Groetjes staartje.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...