Ine Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Hallo allemaal,Ik ben nieuw, drink te veel en wil proberen te minderen als dat kan. Zo af en toe is een glaasje wijn, maar of dat voor mij weggelegd is dat weet ik niet.Iedere morgen denk ik en nu stop ik ermee, omdat ik me niet echt 100% voel, maar 's avonds tegen een uur of 5 na het werk of na dagelijkse bezigheden begin ik er toch weer aan. Het is een gewoonte , een slechte gewoonte geworden.Ik hoop dat ik eenbeetje steun kan vinden in het forum. Het feit dat je er zo al met iedereen over kan praten en jij niet de enige bent is al heel wat. Want niemand, behalve mijn man, misschien de kinderen, weet er wat van. Het is ook niet iets van wat ben ik daar trots op.Graag hoor ik iets van jullie.Groetjes,Ine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Hoi Ine, welkom Fijn dat je de weg naar hier gevonden hebt. Door je ervaringen met drank te delen op het dagdraadje word je vast wijzer over hoe drank zich tot jou verhoudt. Of je minder kunt drinken, helemaal moet stoppen en andere vragen. Neem de tijd om dit te verkennen en je leest hier vanzelf waar je een houvast aan kunt hebben. Weet je al van de gratis internetbehandeling van Tactus? Misschien te vroeg om daar nu al een beslissing over te nemen maar ik wil je alleen op de hoogte brengen van het bestaan daarvan.Nou, sterkte met je besluit en hopelijk tot ziens op het dagdraadje (onder ditjes en datjes).GroetHar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
annieanja Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Dag IneVolgens mij kunen we elkaar hier allemaal de hand schudden.Ik dacht eerst altijd dat mijn drinkgedrag wel oke was.Tot ik eens om me heen ging vragen hoeveel bv de buurvrouw drinkt per dag...of weekend of week.Dan krijg ik als antwoord dat ze door de weeks nooit drinken etc etc.Nu vind ik zelf dus dat ik teveel drink.Net als jij Ine begint dat na het werk meestal wanneer de avond ontspannen begint te worden.Kids in bed of ie ieder geval op de kamer en dan gaat er een fles open.Eerst 1glas en dan een tweede...dan is het bv 22.30 savonds en dan wil ik eigenlijk nog even genieten van de rust....nog een glaasje dus en dan vind ik het stom om het restje te bewaren(ja oke het zijn grote wijnglazen)dus giet ik die ook in het glas en dan is de fles leeg.En inderdaad smorgens denk ik dan...vanavond maar even niet en dan is het 20 uur geweest en denk ik...najaa waarom ook eigenlijk niet duszzzzzzzzz gaat het circus weer in de herhaling.En dat besef doet mij beseffen dat ik te ver zit.Na een zware zaterdag avond inclusief een val met fiets en compleet out te zijn geweest nu dus niets meer gedronken.En ja ik bemerk ontwenningsverschijnselen..heb diarree gehad en droom erg emotioneel.Dat geeft mij wel moed om door te gaan met niet drinken.Ik ben benieuwd hoelang het duurt voor je lichaam ontgift is.Dus Ine...doe je mee? ik ben bijna een week zonder!!! en wil dat eigenlijk volgende week op 2 weken kunnen zeggengroet Annie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 21 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2008 Ine en Annie: fijn dat jullie dit forum hebben gevonden. Je zal hier heel veel leren en dan zal het zeker beter gaan. Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2008 Ine en Annie welkom op het forum.Kijk maar eens onder Tips en adviezen naar de Cirkel van Van Dijk.Dat is een professor en die legt je haarfijn uit hoe je lichaam en verslaving werkt.Hier zijn al wat tips bij ontwenningverschijnslenOntwenningsverschijnselen De ontwenningsverschijnselen die iemand krijgt kunnen per persoon wat verschillen. De een heeft er meer last van dan de ander. Het lichamelijk afkicken van alcohol kan 3 tot 7 dagen duren. De eerste 3 dagen zijn vaak het hevigst. Dit heeft te maken met hoe lang en hoeveel er gedronken is, de lichamelijke conditie en gevoeligheid. We zullen ze noemen in volgorde van ernst en meest voorkomend: * trillende handen, transpireren, misselijk, slecht slapen, vermoeid, onrustig, verhoogde bloeddruk, spierkramp, gespannen. Dit komt meestal de eerste week voor; m.u.v. het slechte slapen en meer gespannen zijn, moeten de klachten na een paar dagen af gaan nemen. * angstig, somber, lusteloos. Deze klachten kunnen langer aanhouden * toevallen of insult: een korte periode van bewustzijnsverlies. Komt niet zo vaak voor. Treedt op in de eerste week na het stoppen met drinken. * delirium tremens: verlaagd bewustzijn met hallucinaties. Komt niet vaak voor. Openbaart zich meestal binnen een week na het stoppen met drinken. Slaapproblemen De meeste mensen die stoppen met drinken hebben in het begin moeite met slapen. Na een aantal dagen en soms pas weken, herstelt dit zich weer. Door het drinken van alcohol is het natuurlijke slaapritme erg verstoord. Het lichaam heeft tijd nodig om dit weer te herstellen. We kunnen een aantal dingen noemen die u hierbij kunnen helpen: * Accepteer dat u de komende tijd slecht zult slapen en houdt er in uw dagelijkse bezigheden rekening mee. Haal de spanning eraf dat u perse wilt slapen. * Verschuif niet uw dag-en nachtritme; ga niet overdag slapen * Doe 's avonds iets anders dan dat u gewend bent, ga bijvoorbeeld nog even rustig een blokje omlopen en drink daarna nog een beker warme melk met honing of anijs * Ga niet vlak voor het naar bed gaan nog iets doen waarbij u zich geestelijk moet inspannen * Leer uzelf een aantal ontspanningstechnieken die u 's nachts kunt toepassen. Ook al slaapt u niet, u ontspant dan in ieder geval wel * Leg een boek naast u bed, dat makkelijk te lezen is en geen spanning oproept * Overleg eventueel met uw huisarts voor wat ondersteunende medicatie voor een paar dagen * Geef niet toe aan de verleiding om weer te drinken om te kunnen slapen. Op langere termijn levert dit geen resultaat op. Tips * Accepteer dat het een moeilijke periode is. * Probeer de drinkgewoonten (uit het verleden) te achterhalen: wanneer, waarom, met wie. Op deze wijze kunt U zichzelf pantseren voor een eventueel opkomende behoefte aan drank. * Zoek afleiding. Maak bijvoorbeeld een dagindeling met voornemens voor de volgende dag(en). * Betrek Uw partner, kinderen en eventueel een goede vriend bij U pogingen met de drank te stoppen. Het is belangrijk dat naasten weten wat U doormaakt en U eventueel daarin kunnen steunen. * Neem contact op met Uw huisarts voor eventuele lichamelijke gevolgen van de afkick, zoals bijvoorbeeld de slaapproblemen en het Vit. B gebrek * Drink veel vocht en beweeg veel. Dit laat de ontgifting sneller verlopen doordat de stofwisseling in het lichaam wordt gestimuleerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppel Geplaatst 21 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2008 Hoi Ine, ik ben hier ook nieuw en wil zeggen dat jou verhaal mij heel bekend voor komt!!Ik heb namelijk precies het zelfde. Ik ben op 10 juni gestopt met drinken, en dacht gister ach misschien alleen in het weekend dan..... Nou bij mij werkt het dus niet, want 1 of 2 wijntjes vind ik niks aan. Het is bij mij alles of niks, dus ga ik weer opnieuw proberen helemaal niet te drinken!! Moet ook zeggen dat ik niet nooit meer zal drinken, maar iedere dag dat ik niet drink is meegenomenen denk ik dan!! Heel veel succes, je bent op de goede weg.Groetjes Druppel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden