Spring naar bijdragen

Een maand niet drinken

Otje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ben zo vreselijk blij dat ik dit forum heb gevonden, nu durf ik echt de stap te zetten. Ik ga een maand niet drinken......om mee te beginnen, gewoon eens kijken hoe het bevalt, heb veel gelezen al op dit forum en dat heeft me aangemoedigd om de stap eindelijk te zetten.....
Ik zie erg op tegen de zaterdagavonden, ik ben zo gewend om dan het weekend te 'vieren', oftewel helemaal lam te gaan in de kroeg....
Maar ik weet ook van mezelf dat als ik een besluit neem dat ik er dan echt voor ga, volle 100% !!
Ik heb zin om weer fit te worden heb leuke dingen voor de boeg, dus daar kan ik me op richten.
Nou, dag 1 dus vandaag, morgen dag 2
warme groet, Mariska

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Mariska,

Nou welkom hoor , je zegt dat je al veel gelezen hebt op het forum.
Dan weet je dat je hier op de goede plek bent.
Kom gewoon meebabbelen op de dagdraad bij ditjes & datjes..
Kan je nog wat meer over jezelf vertellen als je wilt tenminste.
Zelf ben ik alweer een 1/2 jaar op het forum en leer hier veel.
Ook kan ik zeggen dat er veel er en herkenning is dus kortom de moeite om
hier te komen om de alcohol de baas te worden.
Ik doe daar mijn uiterste best voor, ik kan niet drinken, heb al een keer een zeer lange periode
de drank laten staan, helaas ben ik terug gaan drinken.
Zo dus hier gekomen en dat bevalt mij goed.
Je bent van harte welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik ga het gewoon doen, tijd voor een ander leven !!
Vind het eng en spannend en heb er ook wel zin in, hoe lang is het geleden dat ik me op maandagochtend fit voelde...kan het me niet meer heugen, ik drink al zolang..........dat moet wel 25 jaar geleden zijn geweest.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mariska
Welkom, een goed voornemen een maand niet drinken!
Toch wil ik je er wel even op wijzen, dat vooral die eerste maand de moeilijkste is omdat je (veel )last zult hebben van ontwenningverschijnselen.
BV:
-Slecht slapen, omdat je REM slaap verstoort is door je alcoholmisbruik en nu zonder alcoholroes opeens 'echt' moet kunnen slapen.
-Humeurig zijn en veel last hebben van stemmingwisselingen, waardoor je steeds erg veel trek hebt aan alcohol, om dat rot gevoel weg te halen
-een bijna ziek/grieperig/ moe gevoel hebben waar je zo lamlendig van gaat voelen, dat je echt gaat geloven dat een drankje dat allemaal op gaat lossen
-last van je botten/misselijk/diaree
-depri zijn
- en vooraal de gedachte/gevecht in je hoofd dat je de moeite die je hebt gedaan met het niet drinken van alcohol, moet vieren met het drinken van alcohol

Misschien een goed idee om de 'Cirkel van van Dijk' eens te lezen onder Tips en adviezen, waar je een goede uitleg krijgt hoe je verslaving helemaal in zijn werking zit.
Ik wens je in ieder geval veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weeks later...

Hoi Mariska, ik wil hier op reageren, want wat jij nu gaat doen (een mnd niet drinken) werkte bij mij niet!!
Ik had me dat ook voorgesteld, maar heb inmiddels geleerd dat je per 24 uur moet denken! Weet niet of je al eerder een poging hebt gedaan om te stoppen??? En weet niet hoeveel je dronk?? Ik dronk iedere dag zeker een fles wijn, maar de eerste week ging top en daarna werd het steeds moeilijker om niet te drinken!! Heb uiteindelijk 9 dagen niet gedronken en toen weer een paar wijntjes, maar ga nu weer stoppen, want 1 of 2 wijntjes werkt bij mij gewoon niet. Bij mij is het alles of niets...
Ben heel benieuw hoe het gaat verlopen bij jou...heel veel succes groetjes Druppel
En als het niet lukt denk gewoon per 24 uur...Iedere dag dat je niet hebt gedronken is er 1 !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Drup !
Ja ben al eerder bezig geweest met minderen maar niets van terrecht gekomen. Heb voor mezelf nu een maand gezegd omdat ik dat overzichtelijk vond, en eens wilde uitproberen wat dat bij mij oplevert, een maand niet drinken..... al na een paar dagen besloten om het gewoon helemaal niet meer te willen, inderdaad dag per dag bekijken, in ieder geval een maand dat blijft wel een beetje streefpunt maar daarna wil ik ook verder nuchter blijven, had geen idee dat het zo goed zou bevallen, jeetje zeg, nooit meer een kater echt zo te gek !!!
Het gaat heel goed, nog wel moeite in het weekend, vooral de vrijdagavond, echt trek hebben van een paar uur, pfoeh das een lastige, maar door de weeks absoluut geen probleem mee.
Ben lekker creatief met koken en smaaksensaties maken, en leuke lekkere coctails zonder alcohol, allemaal veeeeeeel lekkerder en ik geniet er super van !!! Ik dronk de laatste maanden zeker drie keer per week heel stevig, 2 flessen wijn van een liter en dan nog naar de kroeg en thuis nog een derde fles openen, en dan nog trots zijn dat ie niet helemaal opgaat, tsja, hoe verzin je zoiets.....
Mijn motivatie om te stoppen is dat ik nu bezig ben een huis te kopen waar ik hopelijk heel misschien wel een eigen shopje in kan beginnen, en dat gaat echt niet samen met alcohol.....
Heb een internet sessie gehad van de brijderstichting in het najaar en die sloeg niet aan, daarna een braintraining gedaan, (impleciet) waar ik over gelezen had in een krantje, ik dacht baat het niet dan schaadt het niet, en voila, had het nooit gedacht maar ben dus echt gestopt, die braintraining heeft een knop om gezet !!! (staat ook iets over bij tips en adviezen).
Ik lees veel mee op het forum, zeker wel een paar keer per dag, lees veel herkennig en dat doet me zo goed, soms reageer ik op iets wat me echt aanspreek, maar niet vaak, probeer wel elke dag zelf iets te typen, hoe het gaat enzo, als ondersteuning.
Stay Strong, met zn allen gaat het een stuk makkelijker !!!!
Warme groet en dank voor je reactie !!
x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...