sonja Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Hallo allemaal,Ben een weekje geleden op deze site terechtgekomen, en realiseerde mij dat ik mij niet had voorgesteld,dus bij deze.... Ik ben een vrouw met een man,huis hond 3 katten en een baan, klinkt vrij simpel en normaal, dat zou ook zo geweest zijn als ik niet een paar jaar geleden was begonnen met zuipen, daar bedoel ik mee niet gewoon leuk sociaal een wijntje drinken, maar echt veel en veel te veel en veel te vaak, daarvoor dronk ik ook en ging het natuurlijk wel eens fout maar niet zo erg als laat ik eens heel erlijk zijn de laatste 5 jaar, toen heb ik er een soort versnelling in gegooid.Door allerlei omstandigheden, nare dingen, overlijden van familieleden, stress vanwege een eigen zaak,onverwerkte trauma's uit mijn jeugd bla bla bla, die heeft natuurlijk iedereen, ben ik meer en meer gaan drinken, en structureel de boel gaan verklooien.Na mijn zoveelste valpartij, ik val dus altijd als ik dronken ben, en ik weer in een plas bloed lag, mijn man 112 heeft gebeld, naar de huisartsenpost hoofd gehecht,onder de blauwe plekken en schaven, weer thuis was dacht ik: ik weet echt niet waarom.. Nu zijn mijn beschermengelen wel een keer op!Dit was 16 maart, ik ben gestopt met drinken, had natuurlijk wel afkickverschijnselen, maar het schuldgevoel wat mij het meeste pijn deed, verdween langzaam en iedere dag dat ik niet gedronken hadvoelde ik mij goed. Dus toch nog 2 keer geprobeert om iets te drinken, maar ging natuurlijk weer fout, IETS drinken gaat niet bij mij.5 mei ben ik voor het eerst naar de AA gegaan, en sinds die dag heb ik niet meer gedronken, ik maak daar nieuwe vrienden, heb hele leuke gesprekken met allemaal leuke en interessante mensen, vind het echt heerlijk om er naar toe te gaan, verder lees ik alles wat met een alcohol of andere verslaving te maken heeft, lees dus ook veel op deze site, ik slurp alles op.Ik voel me heel goed en blij, alles om mij heen komt langzaam vanzelf goed, en daar hoef je niet zoveel voor te doen eigenlijk alleen maar NIET DRINKEN.Voor iedereen die net begonnen is of wil beginnen met stoppen, doe het het is echt de moeite waard,je krijgt er een prettig, waardevol, respectvol leven voor terug, het is natuurlijk niet altijd makkelijk, denk nou niet dat alles in een keer helemaal goed is, maar nuchter is alles beter!!! ( vind ik )Sonja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hanneke1 Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 hoi sonja, welkom hier! wat goed dat je al meer dan een maand niet meer drinkt! vandaag is het mijn twaalfde dag grappig ook dat je op bevrijdingsdag gestopt bent met drinken. gaat get je makkelijk af, of mis je het nog heel erg?ik wens je iig succes voor vandaag. morgen is morgen...dan wens ik je het wel opnieuw. groetjes, hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sonja Geplaatst 26 juni 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Hoi Hanneke,Lief dat je reageerde, nee ik heb het niet heel moeilijk, zou niet eerlijk zijn om dat te zeggen,tuutrlijk denk ik heel veel aan alcohol, maar van er aan denken word ik gelukkig niet dronken.Werk er ook keihard aan, was maandag naar een meeting van de AA en ga vanavond weer,vanavond hebben we een verjaardag van een man, die elke dag zegt: vandaag heb ik niet gedronken en daar ben ik blij om en morgen ben ik het ook niet van plan, inmiddels 5 jaar nuchter!Daar teken ik voor,fijne avond,Sonja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden