petervdw Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 Hoi hoi allemaal,Mijn naam is Peter en met behulp van dit forum wil ik kappen met drnken.Ik drink gemiddeld 6 a 7 flessen bier op een dag, in het weekend gemiddeld iets meer, door de weeks gem. iets minder. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?Gelijk stoppen?In 1 keer?Afbouwen?Alleen in het weekend?Alle tips zij welkom!Groetjes,\peter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 Hoi Peter,wat al een fijn gevoel voor je moet zijn, is dat we hier allemaal hetzelfde probleem hebben als jij! We drinken teveel, we zijn niet leuk meer als we gedronken hebben, en we beseffen allemaal dat het anders moet! Sommigen van ons drinken nog, maar veel van ons hebben beseft dat minderen niet de oplossing is, dat stoppen makkelijker is!Je hebt je weg gevonden naar het "voorsteldraadje", op de draad "ditjes en datjes", klikken op de dag van vandaag, hebben we ons dagelijks koffiekransje, zeg maar. Iedereen schrijft hier mee, of leest alleen maar mee, alles is goed daar! Dus heel hartelijk welkom, en ik hoop dat je net zóveel aan dit forum hebt als ik dat heb gehad (en nog steeds heb!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 Hoi Peter, ik zou eerst eens proberen te minderen en kijken of je dat lukt? Maar meestal weet iemand zelf heel goed hoe het precies zit. De kunst is om heel eerlijk naar jezelf toe te zijn. Kom bij ditjes en datjes schrijven dan kunnen we van gedachten wisselen, welkom in ieder geval. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petervdw Geplaatst 9 juli 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 \allemaal bedankt voor jullie reacties!Ik heb ook inderdaad een beter gevoel bij helemal stoppen...Anderzijds lijkt me het ook moeilijker...Binnenkort ga ik op vakantie. Twee weekjes lekker luieren aan het strand. Hoe zouden jullie daar mee omgaan?Groetjes,Peter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 Welkom, Peter,ik ben hier ook nog niet zo lang, nu 3 weken dacht ik, het is hier een goede plek, doch, je moet er zelf voor gaan, en gaat het niet zoals je het wil, niet getreurd, het forum is er om je kracht bij te staan, nogmaals welkom, greetz,Jo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petervdw Geplaatst 11 juli 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juli 2008 mmhhh moet ik nog over nadenken Jackson...Is wel een beetje verleidelijk maar ook een beetje lafjes he?Eerst de weken ervoor maar eens aanpakken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2008 Peter,Ik heb mezelf twee jaar gemarteld door te proberen minder en matig te drinken. Het resulteerde in een giga-terugval. Ben heel hard neergestort. Heb weer weten opkrabbelen en bij toeval hier terecht gekomen. Gelijk ingeschreven voor de therapie en een paar dagen later het forum opgegaan. Ik moest stoppen. Ik wou zo graag stoppen. Met de nodige supporterschare (ik hoop dat jij die ook mag ervaren) hier is het me gelukt om de knop om te zetten. Het is niet makkelijk, maar zeer de moeite waard en je hoeft er niet bang voor te zijn. Je wordt weer een aardig mens, je gaat meer durven, je gaat meer geliefd worden. Het is het mooiste geschenk wat ik mezelf heb gegeven: nuchterheid. Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden