Spring naar bijdragen

Wie is Blurry?

Blurry

Aanbevolen berichten

Ik hou mijn echte naam nog even voor me, dus beeld kan wat Blurry zijn. Ik weet ook niet zeker of ik hier goed zit, volgens mijn familie moest ik hier echter maar eens kijken.

Ze vinden dat ik te vaak op feestjes kom en te vaak dronken thuis kom. Maar dat is toch de bedoeling van feestjes? Dat je het leuk en gezellig hebt en meedoet? Is het zo erg dat je in het weekend wat drinkt en door de weeks op dagen dat je niet vroeg je bed uit hoeft?

Hoe kan ik mijn familie duidelijk maken dat er helemaal niks aan de hand is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Blurry! De vraag is natuurlijk: wat vind je zelf?
Misschien ben je wel gewoon een gezellige drinker, dan hoeft er niets aan de hand te zijn.
Misschien drink je wel te vaak te veel, misschien ben je wel alcoholist en kun je niet zonder.
Jij bent de enige die hier antwoord op kunt geven.

Kun je makkelijk een week helemaal geen alcohol drinken?
Stap je regelmatig in de auto met een slok op?
Tel je consumpties eens op, kom je dan boven de norm?

Je familie zal zich niet voor niets zorgen maken, daar is een reden voor neem ik aan.
Ik kan je niet helpen als je hun de zorgen uit het hoofd wilt praten, maar als je aan zelfonderzoek wilt doen wat alcohol betreft dan zit je hier aan het goede adres.

Ik wens je sterkte en Kracht, Moed en Wijsheid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, wat vind ik zelf... maat houden tijdens zo'n gezellige avond is bijna onmogelijk, dus volgende dag ben ik zo sjaggie als de pest. Maar door de weeks (als ik geen feestje heb) sluip ik niet naar de drankkast van mijn ouders.

Wat is de norm??? In de auto stappen met een slok op, doe ik wel, anders kom ik niet thuis. Maar ik rij niet zelf, scheelt dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Blurry

Wat is de norm??? In de auto stappen met een slok op, doe ik wel, anders kom ik niet thuis. Maar ik rij niet zelf, scheelt dat?

Ja, dat scheelt enorm! :D
En die norm gaat over verantwoord alcoholgebruik, maximaal zoveel glazen per dag en dat maximaal zoveel dagen per week. Daarboven is al tricky. 'k Zal de precieze getalletjes wel even opzoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blurry, welkom!!
Volgens mij ben je nog hartstikke jong en geniet je daarvan en alles wat daarbij hoort. Maar vergeet niet dat alcohol het feest niet maakt!!
Soms is het nuchter veel leuker!!
Nu doe je het voor je familie, maar als je doorgaat op deze weg, heb je dit forum later nog écht nodig!! Dat gun ik je niet!
probeer het eens een paar weken zonder alcohol, eens kijken of dat gaat. Zo niet, dan heb je een probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...