Spring naar bijdragen

nieuw hier


juffie

Aanbevolen berichten

HALLO ALLEMAAL,

ben niieuw hier,
NA EEN RELATIE VAN 6 MAANDEN MET EEN ALCOHOLIST (ALLEEN ZAG IK DAT PAS LATER), ZIT
IK EEN BEETJE IN HETZELFDE SCHUITJE.
Ik geef hem hier niet de schuld van, want ik heb mijn eigen keuzes gemaakt.

Maar omdat het meer met mij deed dan ik wil toegeven, zocht ik ook troost in mijn wijntjes.
Inmiddels besef ik dat dit niet goed gaat, dat ik dit niet meer wil.
Maar jullie weten vast allemaal dat het daarmee nog niet gedaan is.
het bangst ben ik om niet te kunnen slapen, ik had nl. al enige tijd (toen ik niet dronk) paniekaanvallen in bed, vreselijk beangstigend.
ik hoop hier wat steun te vinden, en natuurlijk ook te geven.

wacht op reacties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Grodzki: goed van je om hier te komen. Paniekaanvallen zijn voor mij de grootste reden geweest om te zeggen dat het zo niet langer kan. Mijn hersens raken vergiftigd of zo. De enige manier om alles op orde te krijgen is stoppen met die zooi. Je wilt het en je kan het. Sluit je bij ons aan en kom schrijven bij 'ditjes en datjes' en dan lees je dat we hier allemaal mee worstelen of geworsteld hebben.
Al na de eerste stopdag ga je je al een ander mens voelen. Natuurlijk heeft je lichaam en geest even tijd nodig om de zooi weg te krijgen, maar het is zo de moeite waard!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo An,

Bedankt voor je reactie!!!!
Ik weet het allemaal wel.
Heb mijn toenmalige vriend erdoorheen geloodst. Hij is sinds 4 mnd. opgenomen.
Weten en voelen op één lijn krijgen, dat is de kunst!
Had ontzettend goede tips etc. alleen moet ik die nu op mezelf toepassen!
En dat is het lastigst.
Overdag (nog) geen probleem, maar die avonden!
Hoe gaan jullie daarmee om?
Groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoe ga ik daarmee om? Het is gewoon heel moeilijk in het begin. Het gaat echt niet vanzelf. Maar het kan heel goed. Als je bij ditjes en datjes komt ontmoet je genoeg mensen die het ook hebben gedaan of er nog mee bezig zijn. Ik herken dat helemaal , wel weten, maarja dan toepassen. Twee verschillende zaken. De verslaving he, realiseren dat het een verslaving is en dat daar geen logica op toe te passen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dat is het jezelf voor de gek houden, denk ik!
Nee, weet ik!
Ik moet er nu doorheen, het inzien!
Voor deze ene keer gaat het om mijzelf.
Genoeg goede raad aan anderen gegeven.

Nu, eindelijk, ben ikzelf aan de beurt.
Goederaad weet ik al, nu nog (kunnen) toepaSSEN voor mijzelf!!!
Help!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hgrodski: ik ben nu een jaar op het forum en heb de therapie van tactus gevolgd, gratis.
Dat is zo ontzettend leerzaam en dat alles anoniem en geregeld contact met persoonlijke reacties.
Ik snap je Hulp vraag oh zo goed. Nu ben jij aan de beurt. Probeer je gevoelens te omschrijven.
Maak eens een lijstje van de voordelen van drinken en daarnaast de nadelen.
Denk daar goed over na. Wat wil je met je leven, je blijven verstoppen achter drank of de realiteit van het leven in de ogen kijken. Het mooie is dat je ineens allerlei onverwachte ervaringen, onverwachte vrienden krijgt. Natuurlijk moet je afscheid nemen van bepaalde zaken/mensen, maar het is een start van een nieuw LEVEN, echt leven. Het is harstikke eng, en verwarrend, vertel mij niks.
Maar dit los je niet in een paar dagen op, gun jezelf veel tijd. Maak een plan voor jezelf.
Durf naar jezelf te kijken. Kijk naar de toekomst. Wat is geweest is geweest en zie het als een leerschool. Nu zal de angst en de paniek nog overheersen, maar geloof me, binnen korte tijd zal je merken dat je veel rustiger gaat worden. Ja de verleidingen blijven op de loer liggen en daar is dit forum een goede uitlaatklep voor. Maak er werk van. Steek energie in het stoppen in plaats van al de zorg om in te slaan en weer weg zien te werken van lege flessen. Ga je verdiepen in wat je nu ECHT wil in het leven. Werk aan de winkel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...