Spring naar bijdragen

Alcohol probleem


Mari

Aanbevolen berichten

Hoi met Mari,

Ik ben bezopen en zoek hulp!! Ik zie alsmaar datums gestopt op 28 juli 2006, gestopt op 30- 06 07. Maar hoe zijn jullie gestopt? Wie kan mij tips geven om het wat dragelijlker te maken. De drank is sterker als ik. Ik wil stoppen met deze ellende!! Tot nou toe heb ik alleen maar flutoplossingen gekregen. Zorg dat je geen drank inihuis hebt!! Nou als ik geen drank in huis heb flip ik helemaal!!Ik zoek tips waar ik iets aan heb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mari,

Wat zoek je precies? Een soort nicotine-pleister maar dan voor alcohol ofzo? Dat bestaat niet, dat weet jij ook wel.
Er is maar èèn manier om te stoppen, en dat is stoppen. Dat kun je ook doen met een krat bier in huis, maar als jij van de alcohol af wilt dan moet je het gewoon niet meer drinken.
En ja, dat je daarbij flipt, daar kan ik me wat bij voorstellen, maar dat is maar tijdelijk. De schade die drank aanricht is veel meer blijvend.

Je kunt zulke vragen misschien beter op het "gewone" dagdraadje stellen, dan krijg je vaak meer respons.
En als je onder invloed schrijft, bedenk dan eerst even hoe vaak het je al gebeurd is dat je achteraf spijt had van wat je de avond ervoor allemaal gezegd had...
... misschien is het beter als je morgen de draad opnieuw oppakt?

O, en ik had je nog niet eens welkom geheten... bij deze.
En het is altijd een goed teken als iemand echt na gaat denken over zichzelf en zijn/haar alcohol-gebruik, dat is de eerste stap op weg naar vrijheid.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mari,

Ook ik heb eerst een week meegelezen (misschien niet bezopen, maar wel met drank op).
Heb toen de stap genomen om me tussen de mensen op het forum te mengen en mee te doen met de discussie.
Wél voordat ik nog gedronken had, die dag.
Na ongeveer een week besloot ik zomaar om eens een dag te proberen.
En vanaf die dag ben ik nu zonder alcohol aan mijn vijfde dag bezig.

Maar dat was me zonder het forum toen niet gelukt, ze hebben me zeker door die eerste avond heengeholpen.
Kom eens op de dagdraad en praat eens mee!
Sterkte, je bent het waard!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Mari,
En dan is er nog altijd de verslavingszorg: ambulant, detox of via internet. Je kunt ook begeleiding vragen van je huisarts.
Voor alles geldt natuurlijk wel dat de kans op succes gebaseerd is op het feit of je echt wil stoppen met drinken.
Als je bang bent om te flippen, zou je kunnen overwegen om eerst minder te gaan drinken.
Hoeveel drink jij op een dag en hoe drink je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi mari
staar je niet blind op de reactie,s gestop op datum....
natuurlijk is dat mooi maar zoals ieder die deze stap heeft ondernomen gaat niet zomaar door even een knopje om te zetten of een pilletje te nemen.

Het eerste wat eingelijk het allerbelangrijkste is zoek je inderdaad hulp.?
Vaak kan een eerlijk gesprek met iemand die je vertouwdt je ook al een end op weg helpen.
Kijk ook eens op internet naar hulp voor alcohol problemen.
Ikzelf heb dit ook gedaan en mijn volgende stap was naar de huisarts, en met hem dit bespreken.
Eingelijk denk ik is dat voor velen onder ons de eerste basis geweest, om verdere stappen te ondernemen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

gr toon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mari, als het punt er is dat je wil, stop je.

Het is een gevecht tussen jouw persoonlijke wilskracht tegen de duivel drank.

En er zullen stappen terug zijn, en voorwaarts, het begin heel zwaar en daarna steeds dragelijker.

Weet dat jij jouw bron van succes bent en hier vind je hooguit wat handreikingen en tips, ondersteuning en begrip.

Succes, je kan het als jij erin gelooft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...