Spring naar bijdragen

Nieuw hier


Edflobe

Aanbevolen berichten

Hallo,
ik ben nieuw hier, heb vanmorgen de knoop doorgehakt dat er iets moet gebeuren. Gisteren weer teveel gedronken en natuurlijk daar weer heel veel spijt van. Mijn relatie zat weer in het slop en hierdoor nu helemaal beeindigd.
Na jaren van geregeld teveel drinken, wil ik dit niet meer. Ik wil weer de gezonde, optimistische vrouw zijn die ik was. Drank leidt alleen maar tot ellende. De knop moet om.
Vanmorgen de laatste restanten wijn weggegooid en nu is het zaak de kracht te vinden en te behouden om niet toch weer een flesje mee te nemen onder het mom van: ach, gewoon straks een lekker glaasje met dit mooie weer, even lekker ontspannen. Het loopt toch weer uit de hand; ik kan dat nog niet en misschien wel nooit niet. Ik moet werken aan mezelf.
Voor nu stop ik even
groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Edflobe en welkom!

Ik kan je verklappen dat die gezonde optimistische vrouw echt wel weer tevoorschijn komt als je de knop maar omzet. De eerste stap heb je nu gezet door die knoop door te hakken en hier te komen, nu is het een kwestie van die eerste laten staan!

Ik sta nu, na jarenlang elke dag tenminste 1 fles rosee te hebben leeggezopen, 8 maanden droog en ik kan je vertellen dat ik een ander mens geworden ben: ik sta veel aktiever, helderder en sterker in het leven! Ontspannen kan op zoveel manieren die spannender en leerzamer voor je zijn dan weer die wijn die je zo onderhand wel kent en die jou niets nieuws over jezelf brengt, integendeel: het brengt je alleen maar katers, zowel geestelijk als lichamelijk.

Mij heeft geholpen het werken aan mezelf als een avontuur met mezelf te zien en dat ik dat avontuur met mezelf ben aangegaan is het beste wat me sinds tijden is overkomen! Dat gun ik jou ook, alsmede de steun in de vorm van herkenning die ik op dit forum heb ervaren (en nog steeds), het is fijn te weten dat je niet alleen bent hierin!

Tot schrijfs en sterkte, ook met de emoties rondom het beëindigen van je relatie :present:

liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor jullie reactie. Dat voelt al fijn. We zijn tenslotte lotgenoten, helaas op een negatieve manier, maar met een positieve insteek naar verbetering.
Dat mijn relatie nu helemaal stuk is, komt natuurlijk voor een groot deel door het drankgebruik. Ik deed dat altijd stiekem, in mijn eigen huis (lekker anoniem, niemand die het door heeft, je lijkt dan niet die zwakke dame die de dingen niet aankan), maar deed dan via sms de verkeerde dingen. Drank beïnvloedt mijn humeur nu eenmaal niet positief.
Moeilijke jaren met een echtscheiding als resultaat waren al niet goed voor mij. Het was zo makkelijk om maar niet te hoeven praten, maar drank tot je grote troost te maken. Met als gevolg een negatieve spiraal. Ook na het vertrek van mijn ex-man verbeterde dat niet, juist niet. De nieuwe man in mijn leven gaf wel een positieve impuls. Alleen ontstonden in die relatie andere problemen, die mij weer naar mijn troostmaatje deden verlangen. Hoe stom kun je zijn? En telkens maar weer balen en boos zijn dat de drank toch machtiger was. En gisteren dus weer beneveld. Allerlei negatieve gevoelens versterkt, één en al achterdocht en wantrouwen geventileerd. Natuurlijk was mijn partner woedend en teleurgesteld en natuurlijk ziet hij het nu helemaal niet meer zitten en wil geen contact meer. Eigen schuld, dikke bult.
Vanmorgen, of eigenlijk vannacht al, besloot ik dan ook de knop om te zetten. Ik moet hulp zoeken. Zodoende kwam ik hier terecht en zag veel positieve dingen. Mensen met hetzelfde probleem die elkaar steunen en moed inspreken. Positieve verhalen van mensen die wat van hun leven willen gaan maken, op eigen kracht. Mooi, dat sterkt mij: het kan dus! Ook voor mij bestaat de mogelijkheid de knop om te keren naar een nuchter leven! Ik zal hier dus ook regelmatig te vinden zijn.
Doei, doei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...