Spring naar bijdragen

Even voorstellen

Zeeuw

Aanbevolen berichten

Ook ik ben nieuw hier op dit Forum.

ik lees al geruime tijd mee en heb de knoop doorgehakt .
ik ben een half jaar geleden gestopt met roken en heb heel veel steun gehad aan het forum van www.ikstop.nl
ik hoop dat ik op dit forum net zoveel steun krijg .

Ik heb (nog )geen last van gezondheids problemen ,alleen valt bij mij altijd de rem weg en kijk ik nergens meer naar (autorijden )

moet ook zeggen dat na het stoppen met roken mijn lichaam absoluut geen alcohol kan verwerken,
ik kan van 5 biertjes als een toeter wezen en de volgende dag een kop als een houte klaas .
terwijl we anders met een groep weggingen en er toch wel ietsje meer doorging
:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Zeeuw,

Je hebt dus al ervaring met stoppen met rokenforum.
Goed van je om zo al je verslavingen aan te pakken.
Stoppen met roken is mij nog niet gelukt, maar ga het weer proberen als ik beetje verder ben.
Vandaag precies 1 week niks gedronken, mede dankzij het forum!!!!

Op Ditjes en Datjes / dagdraad kun je met ons meepraten. Tot dan!!

juffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,
goed dat je het roken de baas bent en nu op dit forum bent.
Ook ik ben nieuw. Het stoppen met roken laat ik nog even, eerst die akelige alcohol de baas. Ben vandaag daarmee begonnen en hoop met hulp van dit forum vol te houden.
Ik wil zelf de baas zijn over mijn eigen lijf en leven, niet de alcohol. Het leven moet weer een leuk feestje worden!

:)Ik ben ik en ik ben hier, het gaat me lukkenft>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Zeeuw,

Ook ik ben mbv het door jou genoemde forum gestopt met roken, en na een maand of 9 werd het idee van stoppen met alcohol geboren ;) Beide besluiten zijn de beste die ik ooit genomen heb, ik voel me nu vrij en haal het beste uit mezelf, ben gelukkiger dan ooit!

Ik vond dit forum in het begin best heel moeilijk te begrijpen, ook omdat het zo anders is dan die van ikstop.nl. Hier is er per dag slechts 1 topic waar iedereen in schrijft, in het begin zag ik door de bomen het bos niet en verdwaalde ik tussen al die onbekenden, maar de aanhouder wint en op een gegeven moment wil je niet anders meer :D

Veel herkenning hier en heel veel meer diepgang (niet gelijk de koetjes en kalfjes veroordelen, het zijn slechts 'tussengesprekjes'!), want alcoholisten zijn nu eenmaal over het algemeen heel gevoelige denkers, dat heeft mij zeer verbaast (kan je nagaan hoe ik ook mezelf beoordeelde!) en tegelijk heel veel saamhorigheid gegeven, wat ik in mijn echte leven zo mis.

Tot schrijfs en het werkt net zoals met roken: laat die eerste staan!

liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties

ik voel me op het ogenblik goed maar dat komt omdat ik nachtdiensten draai ,en dus een hele week gewoonweg niets kan drinken omdat de baas dat niet accepteerd,
volgende week middag en dan wordt er ook niet gedronken .(vroeger wel een flesje of 8 en dan aan het werk)
alleen in die verrekte ochtend dienst als ik om 14.30 uur klaar ben ,dan kan ik het niet laten om lekker de kroeg in teduiken ,

ga eens kijken of ik die drang kan versjouwen ,

jullie horen er nog van

groetjes Zeeuw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...