Spring naar bijdragen

Even voorstellen? Maresch.


Maresch

Aanbevolen berichten

Maresch ???!! Ja, dat is samen gesteld uit de eerste twee letters van m'n voornaam en achternaam en de de eerste drie letters van m'n woonplaats.. En nu weet je nog niks..!

Ben een man van 45, ik heb in 2006 een behandeling gevolgd bij Tactus. Aanvankelijk met succes, ben zelfs een paar maanden geheel gestopt, maar het ging weer mis. Het ging toen niet zo goed met me, ben op aanraden van Tactus via de huisarts hulp gaan zoeken bij instellingen hier in de regio. Daar begon men meteen al over opname in een gesloten inrichting, groepstherapie, zwaar medicijn medicijngebruik.. Ik besloot toen dat het maar beter was op eigen kracht te stoppen voordat het echt zover zou komen dat ik echt van dat soort dingen gebruik zou moeten maken!

Dat besluit heb ik een hele tijd uitgesteld, tot vandaag. Vanmorgen verscheen ik weer op m'n werk als een wandelend lijk, stinkend als een distilleerderij.. Althans, zo voel ik het zelf. Niemand heeft ooit iets gezegd, niet recht in m'n gezicht tenminste. Ik besef nu dat ik twee, drie van de werkdagen zo rondloop.
Buiten de deur drink ik niet of matig.
Ik heb genoeg om handen, ook in m'n vrije tijd. 's avonds laat nadat ik alles heb gedaan wat ik wilde doen, verlang ik naar een borrel en het gevoel dat m'n leven en de wereld zo slecht nog niet is.. Bij die ene borrel blijft het vrijwel nooit en het is meestal diep in de nacht voordat ik naar m'n bed stommel. Een paar uur nog om te slapen voordat de wekker gaat.

M'n conditie is dan ook als een dweil, ik wordt er niet slanker op, ben vaak vermoeid, traag als een slak.. Kortom, hoog tijd voor verandering!

Ik herinner me in 2006 veel steun te hebben geput uit het lezen van forum berichten, maar ik nam er toen zelf niet aan deel.
Dat ga ik nu alsnog goedmaken..

Ik zal niet elke dag online zijn, maar zal beslist van tijd tot tijd een bericht plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maresch,
Volgens mij vond je die combinatie van letters gewoon lekker bekken. :D
Welkom (terug) op het forum. Ik hoop dat het je nu wel lukt om te stoppen.
Het drinken is nu niet leuk of lekker meer, he. Ik heb het ook gehad. Nou ben je verbaasd, he.
Nooit gedacht dat je hier een alcoholiste zou tegen kunnen komen. ;)
Ik ben begonnen in 2005 bij de lokale instelling. Die verslavingsarts wou me ook maar steeds in de kliniek hebben. Heb toen een Libriumkuur gekregen, zonder nadere informatie over wat me daarmee te wachten stond. Wil dat nooit meer, ben 14 dagen van de wereld geweest, gewoon kwijt. Ben uiteindelijk op eigen houtje verder gegaan en wist ook een tweetal maanden droogte te bereiken. In een gigantische terugval, wanhopig, kapot en wat dies meer zij, ben ik hier terecht gekomen. En ik heb het gered.
Gaat jou ook lukken. Met willen, meeschrijven en -lezen. Gebruik de kracht van het forum.
Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Maresch,

Goed van je om hier te komen. Ben hier zelf nog niet zo lang, maar heb heel veel steun ervaren.
Iedereen weet wat je meemaakt en leeft met je mee.
Ik ga morgen,aan mijn vierde droge dag beginnen. Zonder de mensen op dit forum was ik de avonden niet zonder drank doorgekomen!!!
Dus, als je eraan toe bent, spreken (lezen) we elkaar nog!!!
Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maresch, welkom! Als je al eerder hebt meeglezen, weet je waarschijnlijk dat je onze dagelijkse verhalen kan volgen onder het kopje ''ditjes, datjes en dagdraad'', klikken op de dag van vandaag! Ik hoop dat je veel aan het forum kan hebben! Mij heeft het in ieder geval veel geholpen, zeker in combinatie met de internetbehandeling!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Maresch (huh 'bekken' Corinne? :D)

De eerste stap heb je al gezet door je verhaal hier neer te typen, ik hoop dat je de kracht vindt om je gevoel te volgen, want dat gevoel heeft zo gelijk!
KAP er gewoon mee, draai je leven om en kom lekker hier voor steun, je bent hier niet alleen!

liefs
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie steun! Sorry voor het late antwoord..
Nou stoppen met drinken zal voorlopig wel moeten.
Ik werd deze week wakker met een waas voor m'n rechteroog.. Dat was de volgende dag nog niet over. Huisarts bezocht en meteen doorgestuurd naar de oogarts in het ziekenhuis. Er werden wat testen gedaan en het bleek een klein infarct in m'n oog te zijn geweest, een bloedpropje..

Ik kreeg bloedverdunnende medicijnen voorgeschreven, daar ben ik vandaag mee begonnen, misschien dat die de bloedprop doet oplossen, maar waarschijnlijk niet (helemaal). Ik zie nu door een oog een beetje maar kan er bijvoorbeeld niet mee lezen, het andere oog is uitstekend, die vangt het wel op. Ik had eigenlijk nog nooit een oogarts bezocht!

Hoog choresterol in het bloed en glaucoom komen in de familie voor, maar in hoeverre alcohol in dit geval een rol heeft gespeeld.. ik weet het niet. Ik zoop best wel veel de laatste tijd, hoop onrust in m'n kop, vooral 's avonds laat na een drukke dag, de weerstand was ook veel lager geworden "ach dat stoppen dat komt nog wel 's .." En nu moet ik wel: die bloedverdunners en alcohol gaan niet echt goed samen, kun je maagklachten van krijgen.

Dus stoppen of niet stoppen, da's voor mij al een beantwoorde vraag nu.

Okee, dat wilde ik even kwijt. Graag tot de volgende keer!

Martin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maresch: welkom terug op het forum. Je voornemens klinken allemaal prima, maar ik vraag me af wat er nog meer moet gebeuren wil je ECHT stoppen met die zooi? Ik hoop je snel te zien bij ditjes en datjes. Drank is jouw leven aan het verwoesten, hoelang moet dit doorgaan? Totdat je je werk kwijt bent of helemaal niks meer ziet? Kom op, begin vandaag en laten we elkaar ondersteunen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...