Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Elsje

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben Elsje, 53 jaar. En omdat ik gisteren na het nuttigen van de nodige wijntjes gigantisch op mijn bek ben gegaan, letterlijk, heb ik nu een zere lip. Hoe moet ik dat morgen op mijn werk verantwoorden????


Dus deze keer echt van plan te stoppen of in ieder geval flink te minderen en vandaag ga ik beginnen. l

Durf vandaag niet naar de supermarkt, want ben als de dood dat ik er toch weer met een fles wijn uitkom. Gelukkig nog macaroni in huis en alle ingredienten om een prutje te maken, dus als ik vandaag droog doorkom is er tenminste een begin.

Ik hoop op een gezellige samenwerking en wens jullie en mezelf sterkte!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elsje,
Van harte welkom en natuurlijk heel veel succes gewenst.
Het forum helpt je echt door de moeilijke momenten heen. Moet je wel langskomen voordat je naar de winkel gaat of de fles aan je mond zet.
Ik ben 2 jaar bezig geweest met minderen, even niet drinken, maar na een grote terugval besefte ik dat ik helemaal zou moeten kappen met drinken. Een half jaar na die beslissing vond ik alcoholdebaas.nl en heb me meteen voor de internetbehandeling ingeschreven en geregistreerd voor het forum. Waar het mij voorheen niet lukte in mijn uppie of met de ambulante verslavingszorg, lukte het hier wel om er een punt achter te zetten.
Ik hoop dat jij sneller de knop weet om te zetten.
Zelf heb ik mijn huisarts ingeschakeld voor ondersteunende medicatie en ook afspraken gemaakt om eerst om de 2 weken, later 3, 4 en 6 weken even te praten. Dit gecombineerd met de behandeling en het forum heeft me gered. Natuurlijk was de ondersteuning van mijn omgeving heel belangrijjk.
Winkels met drank in de schappen heb ik een aantal weken gemeden, daarna maakte ik grote omwegen door de supermarkt om maar niet langs de drankrekken te komen.
Ik kon me geen leven meer voorstellen zonder drank en was die angst ongegrond. OK, het wordt niet meteen rozengeur en manenschijn, maar je ziet de dingen weer in hun normale proporties.
En gebruik dan morgen voor het laatst een leugentje (het lijkt mij niet bevorderlijk aan je baas te vertellen dat je geen controle hebt over je alcoholgebruik). Over de kop met de fiets?

Vandaag zitten we op dit draadje: http://forum.alcoholdebaas.nl/...RTPAGE=4&enterthread=y

Door ergens op antwoord te klikken krijg je een tekstscherm en kun je e.e.a. vertellen.
Dan op Op Discussie antwoorden en je bericht verschijnt onderaan de laatste pagina van de draad.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elsje Welkom! Ja je moet er wat aan doen, tot die conclusie was je al gekomen, nu is het een kwestie van een goed plan maken. Dat begint ermee door de eerste te laten staan. De eerste dag is al heel erg belangrijk. De start is dan gemaakt. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Elsje,
welkom bij dit forum. Zelf ben ik twee weken hier binnengekomen en het gaat mij goed af tot nu toe.
Kom vooral de komende tijd hier veel binnenvallen. Het helpt je echt. Je leest zoveel herkenbare verhalen die je goed aan het denken zetten. En het niet meer drinken heeft echt z'n voordelen.
Ik hoop dat je de kracht vindt en begint met die eerste te laten staan.
Succes. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...