Spring naar bijdragen

Dag 1


Cato72

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn verhaal graag kwijt op deze site. Heb mij een paar dagen geleden hier aangemeld. Al veel gelezen en zoveel is herkenbaar..Iedere keer heb ik nog hoop dat ik iets kan doen aan mijn probleem. Mij is altijd verteld dat je echt moet willen stoppen en dat die knop om moet.. Na zeker meer dan 10 jaar teveel ( 1 fles wijn is niets) en bijna elke dag te drinken ben ik vanochtend na de dokter gestapt. Heb gevraagd om het middel refusal.. ..Denk nog steeds dat het mogelijk moet zijn om een gezelligheidsdrinker te worden. Echter een stemmetje in mijn achterhoofd zegt, dat het daar nu te laat voor is...Heb vorig jaar een behandeling gevolgd via internet (annazorg) niet geholpen.. 2 maanden terug een aantal keren bij de AA geweest. Is het ook niet voor mij.. Ondertussen gaat het van kwaad naar erger...Beland nu zelfs regelmatig in de kroeg omdat de alcohol thuis op is aan het eind van de avond. Meld mij steeds vaker ziek, ruzies escaleren, wordt depri/negatief, stiekum drinken etc..Moet het zelf doen. Wil het zo graag anders, maar het lukt niet...Het is echt een hele vervelende verslaving...Hoop dat refusal en dit forum mij gaat helpen over de eerste grote drempel. Begrijp dat ik van de hak op de tak spring met deze email...:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cato,
welkom hier!
Stoppen kan je alleen als je er ECHT volledig achter staat! Eerder lukt het niet! Misschien is dit het moment? Met alleen Refusal ben je er ook niet! Je moet goed achterhalen wat je valkuilen zijn en waarom je bent gaat drinken. Ben je daar achter dan ben je al een heel eind. Refusal kan dan een goede manier zijn om van de drank af te blijven!
Denk niet aan de toekomst en aan NOOIT (meer drinken), maak elke dag de afspraak met jezelf dat je niet wilt drinken en gooi die Refusal naar binnen!
ik neem aan dat je ons draadje weet te vinden? Lees en praat eventueel mee! daar krijg je het snelste reacties!
Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cato,

Goedzo dat je de eerste stap weer gezet hebt, het ware stukje in jezelf die het allerbeste met jou voorheeft is dus nog niet kapot!
Het leven is pvd ook veel te waardevol om het zomaar in die alcoholroes aan je voorbij te laten gaan! En hoe saai is het om elke dag hetzelfde te doen, jaar in jaar uit.....geen tijd beter dan NU voor een nieuw avontuur met jezelf?!

Ja het is een k*tverslaving, maar ik zie hier de grootste idioten die em overwinnen, dus kan jij het zeker ook! (Grapje hoor, de grootste idioot ben ik wrs zelf, en zonder onze fantastische medestrijders hier was ik nergens geweest!)

Je zegt dat je het zelf moet doen en dat is ook zo. Het zelf doen kan ook betekenen: naar de huisarts gaan, refusal nemen, hier komen delen, van de hak op de tak springen omdat je hoofd vol is van alles wat er bij komt kijken.....ik gun je zo die overwinning op jezelf, ik ben nu 9 maanden verder en het is het zo waard, niet het gemakkelijkste wat ik ooit gedaan heb maar wel het allerbeste wat ik mezelf ooit gegeven heb, nl mezelf!

Probeer niet te ver vooruit te denken, beslissen of je wel of niet per gelegenheid kan drinken kan je altijd nog doen, voor nu is het zaak de gewoonte af te leren zoals je em ooit aangeleerd hebt: kappen ermee en steeds opnieuw die eerste laten staan. Eenmaal uit je systeem zie je dan wel verder weer, toch? Nu wil je eerst weer normaal, lief en positief zijn, de persoon die je eigenlijk bent. Omarm die gedachte.

Sterkte en liefs,
je bent hier niet alleen.

Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cato: welkom op het forum. Ik had je al ingelogd gezien en nu dan je voorstel mail
Nee, je springt niet van de hak op de tak. Voor jou is het allemaal heel verwarrend, maar voor mij een en al herkenning. Heel je wereld staat op zijn kop. Je weet dat je zo niet verder kan, maar tegelijkertijd, hoe dan wel.

Je kreeg al goede tips, ik zou zeggen kom bij ons schrijven bij ditjes en datjes, dan krijg je vanzelf helder wat je nu wilt en wat je nog kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie reactie Gem, Kaia, An !

Ik voel me gesterkt door jullie tips/adviezen..Zal proberen niet te ver vooruit te kijken, en met de dag te leven. Wat op zich al een kunst is vind ik.
Weet dat antabus slechts een hulpmiddel is, maar is toch of ik nu al aan een heel nieuw avontuur ben begonnen..Ook al sta ik nog maar aan het begin, het idee dat ik straks weer sterker, fitter, meer helder en nog veel meer ben, is toch wel een heel lekker vooruitzicht! Eigenlijk is het heel veel wat je ervoor terug krijgt.. het enige wat je maar hoeft te doen is die 1e glas te laten staan..Ben gelukkig nu heel gemotiveerd..ga volgende week maandag een week op vakantie naar corfu. Wordt de 1e vakantie na zoveel jaar: géén alcohol.. Ben erg benieuwd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cato,

Het IS ook een avontuur en het IS ook een mooi vooruitzicht, hou vast die motivatie en ik wens je alvast een heel fijne vakantie, als inleiding en inwijding van de nieuwe jij, maak daar maar wat heel bijzonders van, een werkelijke time out voor lichaam, geest & ziel, ook jij verdient dat!

Liefs, Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 6!

Sinds zaterdag niet meer gedronken. En braaf anti-alcoholpillen ingenomen..Verneem de voordelen van niet drinken..o.a. beter slapen, gecontreerder zijn, andere invullingen, enz..Aan de andere kant vind ik het best zwaar. Ik ervaar een bepaalde leegte: aan het eind van de dag/week ff alles "vergeten, chillen, ontspannen" middels de fles . Al deze "voordelen" zijn van korte duur, weet ik en alle begin is moeilijk .zucht...maar het idee dat je jezelf wat ontzegt vind ik lastig. Is dit herkenbaar voor jullie? Misschien een tip om anders te denken? Moest dit ff van me afschrijven....

Cato op weg..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen dus 1 week, geweldig Cato, je gaat goed, kan je zelf geloven dat je daadwerkelijk het heft in handen hebt genomen?? Super toch!!! Er verandert veel hoor nu in je mind en in je lijf (oa je lever, hart huid en hersenen maken een vreugdedansje!)

Laat je niet uit het veld slaan door je gedachten, je ontzegt jezelf maar 1 ding, en daarmee geef je jezelf heel veel dingen!!! Dat ene ding was je zo gewend, routines groeien in jaren en zijn dus ook niet 1 2 3 af te leren. Ik schreef net aan iemand anders dat het eigenlijk zo'n spannend spelletje met jezelf is om niet te drinken: alles wat je voelt en doet zo uit jezelf, ongecensureerd, ik voel me soms verlegener maar ook ondeugender dan ooit in gezelschap, en alleen kom ik hier praten om te delen wat ik mis of om inspiratie op te doen om verder te gaan met de overwinning op mezelf.

Er gaat een wereld voor je open, kijk daarnaar en kijk niet achterom. Je hebt nu een deur gesloten en loopt nog onwennig rond in een soort niemandsland, maar daar komen beetje voor beetje steeds meer nieuwe deuren tevoorschijn, je zit niet meer opgesloten in dat ene kamertje, de leegte wordt straks op een zoveel mooiere manier gevuld, je doet het super Cato hou vol hoor en geef jezelf de tijd om anders te gaan denken, het wordt echt steeds gemakkelijk!

Wanneer ga je precies op vakantie? Graag help ik je bij je besluit om niet te drinken ook dan, want ik heb zelf door schade en schande ervaren hoe belangrijk het is van tevoren dat besluit te maken en hoeveel heerlijker je je naderhand voelt als je je daaraan gehouden hebt, echt een aanrader!

Liefs, Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kaia,

Toch wel bijzonder zo'n forum, je hebt toch het idee dat je er niet helemaal alleen voor staat. Knap vind ik het ook dat jij en die anderen al vele maanden droog staan en toch nog naar dit forum komen om ook anderen een hart onder de riem te steken ..Zoals je weet sta ik nu een week droog..Ik kan nog niet zeggen dat ik het heel knap van mezelf vind, omdat ik natuurlijk antabus gebruik en beslist geen zin heb om doodziek te worden. Over 2 weken stop ik met dat middel (denk ik nu). Eind september kan ik dan zeggen dat ik een hele maand niet heb gedronken. Daar kijk ik nu wel al naar uit! Heb het gevecht beslist onderschat. Gedachte aan alcohol komt vaak voor op een dag. Ik doe nu andere dingen/activiteiten/ bezigheden ipv standaard elke dag drinken. Het vervelendste is dat ik voor mijn gevoel nog niet echt kan genieten/plezier hebben van die ander dingen/activiteiten/bezigheden.. maar ik hou me vast aan de gedacht en positieve berichten op dit forum dat het steeds gemakkelijker zal gaan. Dat ik niet meer afhankelijk ben van die drug. Dat ik sterker word in alle opzichten. Dat mijn leven in positieve zin verandert. Dat leven zonder drinken eigenlijk veel leuker is! Morgen ga ik een week op vakantie naar het zonnetje en hoop uitgerust, voldaan en trots op mezelf terug te komen. Ga zeker deze nieuwe ervaring delen als ik terugkom en hopelijk daarmee anderen ook te motiveren om dat eerste glas te laten staan..

Liefs Cato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Cato,

Gefeliciteerd joh.

Ik ben net vier dagen droog. O, nee dit is mijn vijfde dag. Ik merk dat het goed is om als je zin hebt, iets te gaan doen. Al was het maar de kranten opruimen en je pakt er een flesje prikkelwater bij. Het leidt af. En verder heb ik van de huisarts Campral gekregen. Google maar eens. De belofte ervan is dat het je zin in de drank dempt. Want daar was ik zo bang voor. Die zin is er nu ook heus wel hoor, ook bij mij, maar ik denk dat die zin minder wordt. Ik ken het van de sigaret, daar heb ik lang over gedaan, , maar ik vind het nu niet lekker meer en heb wel gevoelens vanonrust, maar ik heb geen zin in een sigaret. DIe is gewoon weg.
Overigens mag je Campral nog niet gebruiken als je ontgift, maar jij bent al een week schoon. Maar zie maar, wat voor jou de weg is.

Succes en houdt vol. De eerste week lijkt mij een van de zwaarste.

Joohannes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...