Spring naar bijdragen

en weer een bijna nieuweling


Johannes

Aanbevolen berichten

Dag mede-exdrankgebruikers,

Vandaag is het de derde dag dat ik stopte met drinken. Via Tactus heb ik een programma gevolgd en volg ik nog, maar het duurde een tijde voordat het eindpunt gezet was. Dat werd 8 september. Heb er vreselijk tegenaan gehikt, maar de angst dat ik over de grond zou kruipen werd geen bewaarheid.

De zin is onverminderd, maar als ik het eerste glas weet te vermijden, is het niet zo moeilijk al sik dacht. En dan zoek ik wel extra koffie, een cup a soup en eventueel wat te snoepen, maar sinds ik stopte met roken ben ik 10 kg aangekomen. Als ik van de drank a ben moet ik misschien gaan lijnen, maar een ding tegelijk.

De beloning voor mij is het gevoel van zelfrespect dat weer toeneemt. DE schaamte dioe nik niet meer hoef te voelen. Dat is eigenlijk veel waard.

En verder slaap ik rustiger en heb ik minder last van ochtendlijk zweten. Als ik een kop thee dronk na de drank in de ochtend stond het zweet op mijn voorhoofd. Dat is nu ook alweer voorbij.

Ik dronk minstens een fles wijn per dag en soms wel twee ook. Ik las ooit op dit forum van iemand die schreef dat zijn remschoentjes niet werken. Dat is bij mij ook.
Wel kon en kan ik nog werken etc. maar de drank werd te overheersend en dan moet je iets doen.

Ik wil graag steun van jullie en als het kan geef ik natuurlijk ook graag steun.

Groet van Johannes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi & welkom Johannes!

Wat een treffende beloning heb jij jezelf gegeven, en dat 'alleen maar' (tussen haakjes want ik weet dat daar heel veel doorzettingskracht voor nodig is!) door die eerste te laten staan, superprestatie! Het leuke is dat je in de tijd zal merken dat er veel meer beloningen volgen (ga het niet verklappen want ze zijn van JOU).

Stoppen met drinken maakt heel veel in de mens los, dus kom maar lekker delen hier, er is altijd wel iemand die het begrijpt en/of met je meevoelt.

Voor nu wens ik je alvast een heerlijk nieuw leven zonder toe, hou vol hoor!

liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, Johannes!
Een goed besluit. Voor mij was het het mooiste besluit dat ik ooit in mijn hele leven heb genomen.
Doe het per dag: elke dag jezelf voornemen niet te drinken. Nog niet naar morgen kijken, alleen vandaag telt. De dagen rijgen zich vanzelf aaneen en hoe langer je niet drinkt, hoe minder trek je zult ervaren. Ik ben half april gestopt en half augustus was ik 13 kg kwijt (in 4 maanden dus). Er zitten zoveel nutteloze, zich vastzettende caloriën in alcohol. In water zitten geen caloriën en het smaakt veel beter.
Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Hanneke, Kaia en Cpas

Vandaag was de zin wel groot, zelfs om half vijf op het rk al, maar ik hou mezelf inderdaad voor, dat de winst op termijn groter is. En ik denk inderdaad dat ik nu nog aan het ontgiften ben, dus dan is het het moeilijkst lijkt mij. Droomde er zelfs al van dat ik een heerlijke maaltijd had genoten op een feestje en de mensen na afloop nog een lekker wijntje namen! Had er zin in maar zelfs in de droom twijfelde ik.

In elk geval dank voor jullie steunende woorden. Ik voel de stuen nu echt van jullie en dat is fijn. Er zijn toch een hoop lotgenoten. Die had ik ook toen ik dronk, maar die kende ink niet en dit is toch een fijnere club

Het beste ook voor jullie

Jpohannes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi, super dat je jezelf hebt overwonnen gisteren, laat je niet gek maken door de borreltijd, het is nu Johannestijd 24/7, zo bouw je vertrouwen op!

Je bent inderdaad aan het ontgiften, je lever wordt langzaam wakker, je hersenen krijgen langzaam meer ruimte, je huid wordt soepeler, je hart voelt het natuurlijke ritme al weer aankomen, je nieren kunnen ongestoord zich laten spoelen en zo hervindt elke cel een nieuw evenwicht en daaruit worden prachtige dingen geboren, maar nu eerst nog even de chaos die daarvoor nodig is, om al die jaren hiervoor te resetten.

Hang in there Johannes en join the club, with love!

:present: Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kaja,

Dank je voor je lieve reactie. Ik had gisteren een avondje uit eten en de bios en twee keer een kroeg. Toch niet gedronken. Dat is dan erg verleidelijk want ik hield zo van die lekkere biertjes. Fijn dat je me wijst op alle voordelen. DIe zijn er zeker en ik geloof er ook heilig in, maar het was wel een inspanning om niet voor de verleiding te gaan. Maar ik wil het gewoon niet meer.

Ik schrok een beetje toen ik zag dat ik me a in 2006 aanmeldde. Heb er nog twee jaar over gedaan om echt los te komen. En u moet ik volhouden

Ben jij een jaar en een maand schoon? Enken jij de hunkering nog?

veel kracht toegewenst van Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johannes, gaat het nog steeds goed? knap van je dat je het dag voor dag kan bekijken, het is de enige manier om het vol te houden, en inderdaad de lange termijn voordelen voor ogen te houden. Als je nou trek krijgt of gewoon wanneer je behoefte hebt aan een schouder, kom dan naar het dagdraadje, dit draadje wordt niet door iedereen gelezen en de dagdraad wel, dan slepen we je gewoon door de trekmomenten heen en zullen je laten zien wat de voordelen zijn als je het volhoud en jij kunt met ons delen wat jou bezighoud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...