Spring naar bijdragen

nieuweling


soda

Aanbevolen berichten

hoi lezers,

Ik heb me een tijdje geleden aangemeld voor en internet behandeling(spannend!!) en ben pas enkele dagen geleden daarmee gestart.Ik ben een geraffineerde en gecontroleerde drinker die nog niet alles verknald heeft,Ik heb nog een goeie baan maar leef wel teruggetrokken en vrij eenzaam.
Ik heb wel een bewustzijn over mijn truckendoos om alles in stand te houden voor de buitenwereld maar
ik zie het aankomen dat ik door de mand ga vallen.Ik hoop dat ik hier meer inzicht en kracht op kan doen om onafhankelijk te gaan leven en hoop dat ik daarbij ook een bijdrage aan jullie proces kan leveren.

Soda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Soda,

Hier nog zo'n stiekeme kluizenaar met fulltime job (nu even een time out, maar dat is een ander verhaal). Ik herken de angst om door de mand te vallen, tekenen die zich opstapelen afgewisseld door goede momenten die je laten denken dat het allemaal nog zo erg niet is....
Wees blij met jezelf nu, je gevoel geeft je gelukkig nog op tijd de juiste richting, want het is een sluipende verslaving die jarenlang als sociaal geaccepteerd om je heen hangt, terwijl je ondertussen al donders goed weet dat je te ver bent gegaan en toch stel je het terugdraaien steeds verder uit....
Hee maar daar ben je nu mee begonnen, dat is de eerste stap, de rest is gemakkelijker, ik wens je in ieder geval vast heel veel sterkte ermee want het leven wordt echt heel veel gezonder (geest&lichaam!) zonder die roes en het gevoel met jezelf heel veel beter als je niet verslaafd hoeft te zijn!

En hier ben je zeker niet alleen!

Liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soda: welkom op dit forum. Je realiseert je dat je in de gevarenzone zit. En als jij dat denkt dan is dat ook zo . Dus tijd om actie te ondernemen. Niet iedereen hoeft tot een mega dieptepunt te komen om tot verandering te komen. Hou dit vast en doe er wat mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
An

Soda: welkom op dit forum. Je realiseert je dat je in de gevarenzone zit. En als jij dat denkt dan is dat ook zo . Dus tijd om actie te ondernemen. Niet iedereen hoeft tot een mega dieptepunt te komen om tot verandering te komen. Hou dit vast en doe er wat mee!



Je hebt gelijk maar ik vind mijn dieptepunt al diep genoeg,An..

:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kaia

Hoi Soda,




Hier nog zo'n stiekeme kluizenaar met fulltime job (nu even een time out, maar dat is een ander verhaal). Ik herken de angst om door de mand te vallen, tekenen die zich opstapelen afgewisseld door goede momenten die je laten denken dat het allemaal nog zo erg niet is....


Wees blij met jezelf nu, je gevoel geeft je gelukkig nog op tijd de juiste richting, want het is een sluipende verslaving die jarenlang als sociaal geaccepteerd om je heen hangt, terwijl je ondertussen al donders goed weet dat je te ver bent gegaan en toch stel je het terugdraaien steeds verder uit....


Hee maar daar ben je nu mee begonnen, dat is de eerste stap, de rest is gemakkelijker, ik wens je in ieder geval vast heel veel sterkte ermee want het leven wordt echt heel veel gezonder (geest&lichaam!) zonder die roes en het gevoel met jezelf heel veel beter als je niet verslaafd hoeft te zijn!




En hier ben je zeker niet alleen!




Liefs,


Kaia.



Grappig is als we bij elkaar zouden werken,he? Jij kan je gebruik dus ook 'goed' organiseren en weet ook al lang dat je dat doet.Toch duurde het bij mij een tijd voor dat ik door had dat je dat verslaving noemt.Stom,stom.

Soda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Soda,

Op dit moment is het alleen maar van belang DAT je door hebt dat je een verslaving hebt en dat je er wat mee doet! Ik hoop dat je heel veel aan de internetbehandeling zult hebben, en dat je je geraffineerdheid en gecontroleerdheid ook goed in weet te zetten in eigenschappen die goed voor je zijn!

Liefs, Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kaia

Hoi Soda,




Op dit moment is het alleen maar van belang DAT je door hebt dat je een verslaving hebt en dat je er wat mee doet! Ik hoop dat je heel veel aan de internetbehandeling zult hebben, en dat je je geraffineerdheid en gecontroleerdheid ook goed in weet te zetten in eigenschappen die goed voor je zijn!




Liefs, Kaia.



Ja,ik ben zelf wel benieuwd wat het me oplevert.De spanning er omheen voel ik wel want ze zouden na 3 dagen beginnen maar er zijn er al 5 voorbij waarvan ik er als voorschot al 2 dagen alcoholvrij ben geweest
en dat viel dus niet tegen.Ben de strijd met de geraffineerdheid en controle dus aangegaan.Hoe sta jij er eigenlijk voor?

Soda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sta al ruim 9 maanden droog, zit nu in een periode waarin ik alle geraffineerdheid en controle los heb moeten laten (burnout) maar heb er alle vertrouwen in dat ook deze stap me dichterbij mezelf zal brengen en ik er dus uiteindelijk beter uit zal komen. Laat mijn verhaal je dus absoluut niet tegenhouden in jouw strijd, want iedereen is weer anders en ik zou het allemaal precies zo weer doen, sterker nog: ik had het veel eerder moeten doen! Maarja we leven NU en in dat Nu zijn we toch maar even heel konstruktief met onszelf bezig, beter een heftig avontuur in onszelf dan een eeuwigdurende roes waarin je het leven aan jezelf voorbij laat gaan...

Ik begrijp dat je nog wachtende bent op berichten, hoop dat je die snel krijgt want het voelt gewoon goed om te beginnen als je er zo klaar voor bent, daarom vind ik jouw voorschot ook echt heel stoer B) en dat er maar vele moge volgen!

Liefs, Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja,Kaia ieder zijn eigen verhaal en manier om het aan te pakken maar 9 maanden is een geweldige prestatie in mijn ogen.
Ik ben nieuwsgierig naar wat dat met je doet.Wat verandert er in je doen en denken .Dat zijn dingen die mij wat bang en onzeker maken om het aan te gaan.Als ik niet drink voel ik me fysiek minder lekker en beloon me dan de volgende dag door wel te drinken.Ik wil eigenlijk een soort postief vooruitzicht hebben om genoeg moed bij elkaar te sprokkelen.

Ik hoop overigens dat ik je niet belast met dit soort vragen.

Ten aanzien van je burnout vraag ik me af of een mens niet even de tijd moet krijgen als je in je leven zo een ingrijpende wending aan moet brengen.Het is niet alleen het stoppen maar ook het verhaal wat er achter zit .

Verder heb ik vandaag gehoord dat er door de vele aanmeldingen een vetraging in de start van de behandelingen is opgetreden.Dat geeft in ieder geval duidelijkheid.Ja,ik ben het wel eens met je mooie uitspraak over het heftige avontuur in/met jezelf.

Soda,die het fijn vindt dat je me iets bijbrengt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Soda,

Je belast me absoluut niet, daar zijn we hier toch met z'n allen voor!

Er is veel veranderd in mijn doen en denken. Kort samengevat houdt dat in dat ik in alle opzichten veel aktiever in het leven sta. Ik onderneem meer, leef bewuster (bewegen, voeding, slapen, levenspad) en heb veel (h)echtere kontakten (al zijn er ook wat weggevallen). Ik hoef me niet meer te schamen, niet meer piekeren over hoe anderen over me denken of hoe ik zelf denk, geen paranoia/paniekaanvallen meer, geen zorgen meer over de cellen in mijn lijf die ik kapot aan het zuipen ben en schuldgevoelens hebben plaats gemaakt voor een heel goed en veel sterker gevoel over en met mezelf. Ik slaap veel beter, begin de dag frisser en haal zonder die roes zoveel meer uit m'n dag!
Als ik maar eerder had geweten van die impact.....mensen die van me houden zeggen dat ik een ander mens ben geworden en nu werkelijk het beste uit mezelf haal, en zo voelt het ook!

Ik heb het gedaan zonder internetbehandeling maar met heel veel motivatie, steun en medeleven hier, de aanzet waren buikklachten en een verharde lever, ben me toen een rotje geschrokken, kreeg een bevestiging van dat stemmetje in me dat al jaren zei: "meid, je hebt een alcoholprobleem, kap ermee' en dat heb ik toen uiteindelijk gedaan. In 1 woord voelt het eigenlijk als een bevrijding, en het mooie is dat ik nu eigenlijk zelden nog maar iets mis, je komt er met de tijd wel achter dat het allemaal tussen de oortjes zit, al je gedachten over drank, want werkelijke gelukzaligheid zit em juist in je pure zelf, maar zolang je jezelf de kans niet geeft dat te beleven zullen dat niets dan loze woorden voor je blijven...uiteindelijk moet je het allemaal zelf doen, en geloof me, het IS te doen!

Ik gun jou ook zo dat avontuur want het leven is nog zoveel meer :)

Liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indrukwekkend,Kaia.Ik herken de dingen waarin ik verlies heb geleden.Ben eerst naar het bos gegaan ,nadat ik het gelezen had, om het goed tot me door te laten dringen.Na een tijdje werd ik er euforisch van.
Het betekent dat ik me weer beter kan gaan voelen en besloot deze dag niet te drinken.De derde in 8 dagen tijd wat heel lang niet voorgekomen is.Ik weet dat ik er nog lang niet ben maar de motivatie en kracht groeit.Ook dankzij jou.

Knap dat je het zonder behandeling gedaan hebt maar hier zitten natuurlijk ook experts:light:

Soda,die zich door jou ge-inspireerd voelt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat ik je kan inspireren en super van je dat er al 3 dagen waren waarop je NEE hebt gezegd tegen die eerste, eigenlijk is het ook een soort spelletje met jezelf, ondeugend eigenlijk wel, alles wat je nu doet en voelt zo helemaal als je bent.....

Kaia, die een heel goed gevoel bij jou heeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia ,bedankt voor het compliment.Het voelt voor mij niet als een spelletje.Ik maak een afspraak met mezelf en daar houd ik me aan.Eerst lukte dat niet,nu wel.Door de toegenomen motivatie,denk ik.
De afgelopen dagen een 2 dagen-op-een-rij stop gepland ,die gelukt is.Ik voel me energieker en
vrolijker.Ook neemt de creativiteit weer toe.Ik merk dat op m'n werk en thuis.Eerst was ik bang om het te laten nu weet ik dat het iets oplevert en ik me niet heel beroerd ga voelen.Dat zelfvertrouwen is voor mij heel belangrijk .Maakt het makkelijker om verder te gaan.Dat is misschien wat jij bedoelde met 'tussen de oortjes'.

Soda,die dus kleine avontuurtjes beleeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo leuk te lezen over jouw kleine avontuurtjes, ik wens je er nog zoveel meer: kleinere, grotere, spannende, voelende, etc etc en hou maar heel erg veel van die zelf in jou die zich aan haar afspraak houdt, heerlijk toch dat die persoon te vertrouwen is, en moedig dat je jezelf de kans geeft om daar achter te komen :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soda, heerlijk om te lezen dat je nu al de voordelen gaat merken, Kaia is een goeie om je daarbij te leiden ;) en Kaia is niet de enige die het zo ervaart. Ik merk ook dat mijn leven zoveel positieve veranderingen heeft doorgemaakt sinds ik gestopt ben met drinken.

Een goeie tip en die echt werkt is om elke dag opnieuw te beslissen, niet tegen jezelf te zeggen, ik drink nooit meer, want dat is een te groot doel, maar gewoon tegen jezelf zeggen, vandaag drink ik niet, morgen zie ik wel weer, en als je dat elke dag doet dan worden het weken en maanden. Tuurlijk komen er ook moeilijke momenten maar als je het drinken steeds een dag uit blijft stellen zijn die ook goed te doen en op een gegeven moment wil je niet meer anders omdat het nieuw ingeslagen pad steeds nieuwsgieriger maakt naar wat er allemaal gaat komen. Het is een avontuur en veel spannender en leuker dan drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok Tapas,

bedankt voor deze nuttige tip.Ik zit nu nog in het voorportaal van het stoppen zoals je waarschijlijk wel gelezen hebt.Af en toe een paar dagen.Zeg maar ervaring opdoen.Mijn internet behandeling is pas van start gegaan.Maar ik weet dat ik hier straks steun kan vragen bij de ervaringsdeskundigen.

Soda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...