Spring naar bijdragen

Ook nieuw


Minke

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ben net een paar dagen gestart met de internetbehandeling en net zoals Soda ben ik een vrij geraffineerde gebruiker van alcoholische versnaperingen. Ik heb ook gewoon een baan, functioneer goed en er zijn weinig mensen die weten hoe het werkelijk zit: dat ik elke dag rond 17.00 uur snak naar een drankje, dat meestal ook altijd neem, en dat ik maar heel moeilijk dan weer kan stoppen. En dat doe ik dus al jaren en jaren en ik heb daar behoorlijk genoeg van. Het heeft lang geduurd voordat ik mezelf een probleemdrinker durfde te noemen, maar ik moet dat nu echt onder ogen zien. Alcohol is een iets te fijne vriend voor mij en ik ontleen daar veel te veel aan. Ik ben blij dat ik dit forum ook gevonden heb, heb zo hier en daar al wat gelezen, en dat is beter rond deze tijd dan een drankje nemen...

groetjes,
Minke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Minke, probeer het per dag te bekijken, alleen vandaag niet drinken, en morgen beslis je opnieuw. Op die manier is het velen van ons gelukt om uit de tang van de alcohol te komen. Probeer het ook als een spannende ontdekkingsreis te zien. De weg van de drank om 17.00 uur die ken je inmiddels zo goed en is geen fijne weg meer. De weg zonder alcohol zal vol ontdekkingen zitten en nieuwe ervaringen. Nu lijkt alcohol nog even je vriend maar eigenlijk is het gewoon een slechte relatie die jou in zijn greep houdt. Als je die relatie los gaat laten zal je zien dat er heel veel voor in de plaats gaat komen.

Schrijf mee bij ditjes en datjes onder de dagdraad van vandaag en we sleuren je gewoon vandaag door, en morgen en overmorgen. We hebben allemaal op dat punt gestaan waar jij nu ook staat dus ervaring genoeg hier.

Succes Minke!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Minke ik had je al welkom geheten bij ditjes en datjes... oeps ik val alweer weg... Wel heel herkenbaar, ik kon er ook wat van. Want ik ben uiteindelijk helemaal gestopt. Vorig jaar hier met internetbehandeling begonnen. En heb maanden wat aangerommeld. Maar daar werd ik ook niet goed van. Nu drink ik alweer twee maanden niet. Het gaat op en af. Maar de voordelen zijn zoveel groter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Minke,

Welkom hier.Ja,blijkbaar hebben we wat overeenkomsten.Ik zit nu in de fase dat het lukt om een reeks dagen niet te drinken.Dat raffinement van ons is eigenlijk een kwaliteit.Die hebben we verkeerd ingezet.
Ik gebruik die nu om te analyseren en mezelf recht in de ogen proberen te kijken en daar iets mee te doen.Je bent daar nu ook mee begonnen.Geweldige stap.Nu de volgende!!

Soda,die merkt dat minderen ook al iets oplevert.Zoals Kaia mij beloofde avontuuuuuuuuuuuuuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Minke,

Mijn manier is ervaring op doen met niet drinken en wat dat oplevert.En dat is heel avontuurlijk.

Als ik lees wat je schrijft

"En dat doe ik dus al jaren en jaren en ik heb daar behoorlijk genoeg van. Het heeft lang geduurd voordat ik mezelf een probleemdrinker durfde te noemen, maar ik moet dat nu echt onder ogen zien. Alcohol is een iets te fijne vriend voor mij en ik ontleen daar veel te veel aan. Ik ben blij dat ik dit forum ook gevonden heb, heb zo hier en daar al wat gelezen, en dat is beter rond deze tijd dan een drankje nemen... "

dan ben je heel eerlijk tegen jezelf en kan ik hier weinig aan toe voegen.Je bent de goede weg ingeslagen.Ik kan je aanbevelen hier veel te lezen en steun te zoeken.Laat ons horen hoe jij het aanpakt
en wat je daar in tegenkomt.

Soda,die nieuwsgierig is naar je ervaringen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soda, bedankt voor je reactie. Ik blijf proberen (vallen en opstaan en waarschijnlijk véél vallen en véél opstaan) en ook hier meelezen en af en toe schrijven. Moet zeggen dat ik niet zoveel tijd daarvoor heb. Hoe ik in godsnaam dan toch wel tijd heb om te drinken, is mij eigenlijk een raadsel...
:huh:

Gisteravond toch weer gezwicht (maar alleen 2 glaasjes bij het eten). Verkeerde in gezelschap dat mij iets aanbood. Kan ik tot nog toe niet weerstaan. Hoe doen anderen dat? En waarom verkeer ik zo ontzettend vaak in gezelschap waarin drinken uiterst gewoon en gewenst is??? (en dan bedoel ik dus niet dat dat verkeerd gezelschap is, ofzo, dat zijn gewoon de mensen met wie ik graag en veel omga!) En waarom kunnen de meesten van hen wèl zonder moeite ook weer ophouden met drinken???
:huh:

Minke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Minke ,het is al knap dat je na 2 glazen stopt maar het lijkt erop dat je daar nog niet tevreden over bent.
Je vraagt je af hoe anderen dat doen zonder moeite .Het is een groot misverstand dat dat geen moeite kost zoals je in veel berichten kan lezen.Ik heb vandaag niet gedronken en ga dat ook niet meer doen.
Maar ik heb me wel een aantal uren erg rot gevoeld.Nu gaat het wel en weet ik dat ik de alcohol vandaag verslagen heb en morgen tevreden op sta en voor de 2e dag ga.Het betekent dat ik deze week al 4 dagen niet gedronken heb en ondanks trekaanvallen mezelf een stuk beter voel.

Soda,die wat vaker NEE!! zegt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi & welkom Minke!

Kijk jou nou eens op de goede weg wandelen, je hebt het probleem erkent en je doet er iets aan!
Prima toch als jij het bij die 2 glazen blijft houden, maar het is moeilijk om het verder geen obsessie te laten zijn.
Weet je, de grootste 'kop' gaat er eigenlijk pas af als je die eerste dag eens helemaal niets drinkt, in plaats daarvan bv een grote pot jasmijnthee bij het eten op z'n chinees. En dan ervaren het gevoel waarmee je de volgende dag wakker wordt (lichamelijk én geestelijk)!
Die ene eerste dag werd voor mij iets magisch, een kick, een overwinning op mezelf en m'n gewoonten, werd er zo eufoor van dat ik er een missie van maakte, dag voor dag, en nu, zo'n 10 maand verder, is mijn leven zo ongelooflijk veel veranderd (ik werkte altijd fulltime en dronk zo'n 15 jaar lang +/- elke avond zeker 1 fles wijn binnen een paar uur leeg, 'mocht' van mezelf altijd pas na 22 uur beginnen, anders waren het er vast meer geweest, en dan waren er natuurlijk nog de weekenden...), ik leef weer aktief ipv dat ik het leven onderga in een roes, en voel me net zo: gek, lekker, opgewonden, etc etc etc, echt je 'moet' er even doorheen maar we geven de drank veel te veel credits!

Heel veel sterkte en wie weet, vandaag...?

Liefs & tot schrijfs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je, Kaia!! Ik weet niet hoe het vanavond gaat (theatersport en daarna wordt er altijd lekker nageborreld....), maar het moment van 17.00 uur en daarna het eten heb ik in ieder geval doorstaan! Een glaasje WATER bij het eten, joepie!! Het begin is er!!!

groetjes,
Minke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...