Spring naar bijdragen

ook nieuw


vogel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Sinds enige tijd ben ik bezig met de internetbehandeling van alcohol de baas. Heb bijna een jaar op de wachtlijst gestaan. Ik ben nu in het "minderen" stadium. Moeilijk vind ik dat. De alcoholvrije dag lukt me vrijwel moeiteloos, maar de dag erop ga ik weer aan de zuip. Ik heb een paar dagen jullie forum (ditjes en datjes) gelezen en merk dat ik er wel wat aan heb. Het is herkenbaar. In mijn achterhoofd zit ook dat ik eigenlijk helemaal moet stoppen, maar die gedachte maakt me behoorlijk gestresst.
Ik ben een gewoontedrinker geworden. Drink al heel erg lang rond 17.00 uur een pilsje of een glas wijn. Mijn omgeving weet dat. Maar niet dat ik daarna niet meer kan stoppen.
Ik werk niet, maar ben overdag vrij aktief in de natuur.

Vogel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vogel: welkom hier! Je bent dus wel serieus bezig die ene dag, maarja als je het de dag erna gaat inhalen, dat werkt ook niet echt. Rustig die internetbehandeling doorlopen, ze zullen je wel verder helpen. Maar uiteindelijk ben jij het zelf die de eerste moet laten staan, dat kan een ander niet voor je doen. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je welkom An! Ik weet dat ik het helemaal zelf zal moeten doen........ Gelukkig heb ik veel steun van mijn partner, die het aankan omdat ze mijn verleden kent. (de reden waarom ik ooit ben gaan drinken) Ik ben ervan overtuigd dat het zal gaan lukken op den duur.

Vogel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vogel, hier nog een welkom!

Een gewoonte is hardnekkig, maar gelukkig ook weer af te leren, en daar heb je nu een stap in gezet, daar begint het allemaal mee dus wees maar vast heel trots op jezelf!
Weet je, het voelt echt vrij als een vogel om niet meer te hoeven drinken, zo vliegend is er -voorbij de roes- een hele nieuwe wereld voor me open gegaan en nu ben ik verslaafd aan het mezelf zijn, helder en nuchter zijn, me goed over mezelf voelen en de ontwikkelingen die ik nu meemaak omdat ik veel aktiever en spannender in het leven sta!

Dat wens ik jou ook, moge de behandeling jou helpen jezelf terug te vinden, en wanneer je wil kan dit forum je daarbij veel herkenning en steun geven, heel veel succes (en alles in de natuur is tig keer mooier zonder drank!)

Liefs,
Kaia.

PS het verleden is geweest, je hoeft niet meer te zijn om wat was, je mag helemaal zijn wie je bent :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kaia,

Dank voor je welkom.
Ik las in "ditjes en datjes" je verhaal over je werkomstandigheden. Ik heb in soortgelijke omstandigheden gezeten. Machtstrijd die me lam maakte. Ik mocht me een half jaar niet meer ziek melden anders zou een ontslagprocedure in werking worden gezet. Dit is uiteindelijk gebeurd omdat ik "ziek" werd van die machtstrijd. Dit heeft bijna een jaar geduurd (met doorbetaling van mijn volledige loon). Ik had gelukkig een hele goede advocaat in de arm genomen en heb uiteindelijk zelf ontslag genomen met een regeling tot mijn 65 ste jaar. Daar kan ik prima mee leven en ben verlost van de ergernissen. Dit is nu 2 jaar geleden. Het was even wennen aan het werkloos zijn, maar inmiddels heb ik een prima daginvulling gevonden.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid.

Vogel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Vogel,
Ik heb heel veel gehad aan de internetbehandeling en dankzij het forum was ik al gestopt voor ik i.h.k.v. de behandeling mijn doel moest vaststellen. Voor mij was minderen ook geen haalbare kaart. Stoppen en veel ondersteuning door de therapie, het forum, mijn huisarts, mijn vriendin (die het twee jaar durende stopproces in werking had gesteld) en Refusal als dikke, stevige stok achter de deur.
Ik ben blij dat ik niet meer moet drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vogel,

Welkom op dit forum. Ik heb ook de internetbehandeling gedaan begonnen op 3 oktober 2005. Na drie weken van trek onderdrukken en minderen dacht ik "ik laat ze gewoon allemaal een poepie ruiken" en ben op zondag 28 oktober 2005, verhip, vandaag is mijn mijlpalendag, gestopt.

Maar ik ben nog steeds verslaafd, en heb ook wel eens gedacht "ik kan er één nemen" en dat kan dus ABSOLUUT NIET. Iemand die toen op het forum veel schreef (we hebben het over oktober 2005) zei me dat het zo was dat : één te veel is, en tien te weinig. Als je de éérste neemt, vlieg je over de streep, je remblokjes zijn kapot als het ware, en dan zijn 10 glazen wijn nog niet voldoende. Dus kun je beter en makkelijk (voor mij tenminste) NIETS drinken want het stoppen als je WEL één of twéé glaasjes drinkt, dat beheers ik helaas niet.

Maar volg je eigen tempo, en daarin word je ook wel begeleid in de therapie. En schrijf lekker van je af hier op het forum, het heeft al vele mensen door moeilijke momenten heen geholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo CPAS en Houtje,

Dank voor jullie welkom! Het doet zo goed dat jullie reageren op nieuwelingen. Alles voelt nog zo onzeker en toegeven aan de realiteit: niet meer drinken!!!!!!!!!! is zo zwaar. Minderen lukt niet, dus als ik echt aan mijn probleem wil werken moet ik ik niet meer drinken. Ik merk dat mijn motivatie door jullie reaktie veel sterker wordt en hoop dat het me gaat lukken. Streefdatum is 1 oktober. brrrrrrrrrrrrrr
Ik kan het niet langer uitstellen. Ik zal proberen (als het me lukt op ditjes en datjes te komen) jullie op de hoogte te houden.

hartelijke groet, Vogel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vogel: als je nu eens 1 oktober niet drinkt en alleen naar 1 oktober kijkt. Niet achteruit, niet vooruit.
1 oktober en meer niet. En zo gaat dat dan. Ik wens je heel veel moed toe.
En geloof me als je een maal de eerste dag hebt gehad, dan ben je zooooooooo ontzettend blij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...