Spring naar bijdragen

Terugval


Cato72

Aanbevolen berichten

Na bijna 4 weken niet gedronken te hebben. Dacht ik het weer eens te proberen. Dat ging dus helemaal fout. Als ik éénmaal begin kan ik niet meer stoppen. i.p.v 2 glazen zijn het er ?? In iedergeval heel wat meer geworden. Vanochtend harstikke brak natuurlijk en mij weer ziek moeten melden voor het werk. Ik hoop dat het ergens goed voor is geweest. Heb me goed vergist. Ik dacht na een time-out kan ik wel weer normaal drinken, niet dus! Waardeloos gewoon dat gezuip. Gelukkig weet ik dat het leven veel leuker is zonder de drank. In het begin is het best moeilijk om dat glas te laten staan. Je hebt het idee dat je jezelf wat ontzegt. Na gisteravond weet ik wel weer beter. Als je de alcohol laat staan, krijg je er zoveel voor terug. Alles gaat beter, je werk, je relaties. Je bent fitter, slapen gaat beter. teveel om op te noemen wat eigenlijk allemaal beter gaat..Zelf heb ik drie weken antabus (refusal) geslikt. was echt wel een stok achter de deur..Ben nu aan het twijfelen of ik voor een herhalingsrecept ga...Misschien wel beter...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er niet zoveel verstand van want ik ben nog aan het minderen.Maar jij hebt de 'goddelijke kennis'van 4 weken niet drinken en wat dat je oplevert.Lijkt me dat je de draad weer op ga pakken en een nieuwe periode aangaat met de wetenschap dat je er nooit meer 2 hoeft te proberen want je weet waar het op uitloopt.Lekker altijd nuchter met alle
voordelen die je beschrijft.
Is het geen veelvoorkomend verschijnsel dat proberen of......................
Wat het betekent laat ik aan de andere ervaringsdeskundigen(incluis jijzelf) van ADB

Soda,die 4 weken geweldig vindt en dat je maar weer vooruit moet kijken met meer ervaring op zak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soda: zo denk ik er ook over. Vier weken ervaring. Elke dag dat je niet drinkt leer je bij. Opnieuw leren hoe met emoties om te gaan.
Cato: laat de moed niet zakken en pak de draad weer op joh. Het is toch geweldig hoever je al bent gekomen. En je hebt nu ervaring met die medicijnen, vanwaar je twijfel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cato,
Heel goed dat je weer op je benen staat. Ik lees zelfs dat je al meteen geleerd hebt van deze uitschuiver: je rem is kapot. Dat betekent dat je dat eerste glas gewoon laat staan.
Ga dat herhalingsrecept halen en daarna nog steeds opnieuw een recept vragen.
Zelf heb ik Refusal gebruikt (bevat dezelfde werkzame stof als Antabus, nl. disulfiram). Ik heb het de eerste 10 maanden gebruikt en ben toen gaan afbouwen op advies van mijn huisarts. Eind april, mei en juni ben ik opnieuw Refusal gaan gebruiken, omdat ik het moeilijk had. En weet je dat ik echt liever de rest van mijn leven Refusal zou willen slikken dan terug naar het zwarte drankgat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo alle,

lees al enige tijd mee op dit forum en al veel bemoedigende reacties ontvangen. Nog niet in staat om te reageren op anderen. Ws te druk bezig met mezelf. De laatste tijd lees ik zoveel op internet over alcohol, dat de moed me soms in de schoenen zakt. Bedoel sommige staan 3 maanden droog of nog veel langer..En krijgen dan pas een terugval. En ik al na 4 weken...Kan weer opnieuw gaan tellen met de droge dagen. Zo voelt het..maar goed ben vastbesloten om de draad weer op te pakken...Zoveel keus is er niet... Schrijf (nog) niet op ditjes en datjes..is of je zo inbreekt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cato: doe dat wat jou helpt. Daar gaat het om. Tja, dat tellen, is voor mij ook een valkuil.
Weet je misschien moet je het per dag zien. Vandaag drink ik niet, dat is wat telt. Niet hoe lang, maar vandaag. 24 uur nuchterheid. We leven nu, vandaag, op dit moment. Teveel terug kijken maakt het onszelf zwaarder dan nodig is. Te ver vooruit kijken zou ons moedeloos kunnen maken.
Kom op Cato. Het gaat nu op jou. Niet vergelijken met anderen. Ieder mens heeft zijn/haar eigen levensweg te gaan. De een doet het zus en de ander zo. Niemand is zoals jij Cato, je bent uniek, bijzonder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cpas ,Soda, An en alle anderen,

Beetje late reactie van mij, maar heb veel aan jullie reacties. Het is precies zoals jullie zeggen; mijn rem is kapot net zoals bij velen. Weet niet of die nog gerepareerd kan worden, maar daar moet ik mij NU niet mee bezig houden. En het is zeker waar dat ieder zijn eigen weg/strijd volgt. Op zijn eigen manier om ADB te worden. Ik doe dat met hulp van antabus, ben er ondertussen weer mee begonnen. Maakt het voor mij makkelijker om niet te gaan drinken. Verder lees ik veel op deze site, omdat het zo herkenbaar is en we allemaal in hetzelfde schuitje zitten.
Heb beloofd dat ik in iedergeval de rest van het jaar niet meer ga drinken. Bega dus alweer gelijk de fout om beloftes te doen, maar goed het weekend komt eraan en ik zal in iedergeval DIT weekend een stuk aangenamer zijn voor mijn omgevingen vor mijzelf!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cato,
Fantastisch 4 weken en jammer van die uitglijer. Als je het niet geprobeerd had, had je ook niet geweten dat je het niet kon. Ik ben nu net zoals Vogel bijna een week bezig. Ja ik bekijk het met de dag en heb bijna geen zin in alcohol. Ik heb wel een valkuil gevonden en de gremlins weggestuurd.

Ga er weer voor!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cato,
ik merk dat je het heel moeilijk hebt.Je bent kritisch over je belofte maar ik lees toch een addertje onder het gras namelijk de rest van het jaar.Vraag ik je op de man/vrouw af en wat 'about' volgend jaar.
Doe het per dag en geef jezelf geen toestemming voor later.
Misschien gaat het wel heel goed en dan zit die vage toestemming voor het volgend jaar in je hoofd.

Soda,die valkuilen detecteert

quote:


Originally posted by:
Cato72

Hallo Cpas ,Soda, An en alle anderen,




Beetje late reactie van mij, maar heb veel aan jullie reacties. Het is precies zoals jullie zeggen; mijn rem is kapot net zoals bij velen. Weet niet of die nog gerepareerd kan worden, maar daar moet ik mij NU niet mee bezig houden. En het is zeker waar dat ieder zijn eigen weg/strijd volgt. Op zijn eigen manier om ADB te worden. Ik doe dat met hulp van antabus, ben er ondertussen weer mee begonnen. Maakt het voor mij makkelijker om niet te gaan drinken. Verder lees ik veel op deze site, omdat het zo herkenbaar is en we allemaal in hetzelfde schuitje zitten.


Heb beloofd dat ik in iedergeval de rest van het jaar niet meer ga drinken. Bega dus alweer gelijk de fout om beloftes te doen, maar goed het weekend komt eraan en ik zal in iedergeval DIT weekend een stuk aangenamer zijn voor mijn omgevingen vor mijzelf!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cato,

Herkenbaar hoe je jezelf na die 4 weken nog eens een bevestiging gaf, blijkbaar had je dat nog nodig voor extra kracht: je weet nu dat je het kan, en je weet ook waar de verleiding ligt en dat die jou niets goeds brengt!

Zet em op, hou vol en ga voor jezelf, de voordelen stapelen zich alleen maar verder op.

Liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...