Spring naar bijdragen

Even voorstellen


hpsenna

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen hier online,

Ik ben HP en ben 41 jaar. Getrouwd, geen kinderen, wel 2 honden. ( is ook leuk)
Mijn alcoholmisbruik gaat terug tot zo ongeveer mijn 16-17e jaar, dus ik heb net mijn jubileum achter de rug (not).
Ik heb al van alles geprobeerd om de boel onder controle te krijgen, van hypnotherapie tot de AA, maar helaas heeft niks mogen baten.
Mijn vrouw heeft een spierziekte en zo langzamerhand begint ze mij toch wel erg nodig te zijn, zowel emotioneel als lichamelijk. Daarnaast vind ik het zelf na 25 jaar wel een keer welletjes geweest.
Ik slik(te) refusal, alleen werd dat ook regelmatig een discussiepunt hier thuis, omdat ik die niet wilde nemen. Dat was om te kunnen drinken uiteraard. Ik denk dat ik zo lagzamerhand ook een nieuwe Hans Kazan ben geworden, want hoe vaak ik wel niet die tabletjes op ongeziene wijze heb laten verdwijnen zijn ontelbaar.
Anyway, ik heb me aangemeld voor het nieuwe internetonderzoek, en mag daar vanaf heden aan deelnemen. Ben daar erg blij om. Ik hoop dat jullie mij tot steun kunnen zijn, en ik zal jullie tot steun proberen te zijn waar ik dat kan.
Groetjes en iedereen sterkte en succes toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HP,
Veel succes bij het stoppen. En ja, Refusal helpt niet als je zelf niet echt wilt stoppen. Maar nu vind je het zelf ook welletjes en dat is de goeie insteek. Je stopt er nu mee omdat je dat zelf wilt.
Je gaat ook in behandeling. Ik hoop dat de behandeling, gecombineerd met het forum jou hetzelfde zal brengen als mij.
Succes.
Op de daaglijkse dagdraad zit de hele dag wel iemand die je kan helpen als je het moeilijk hebt.
Je vindt die onder Ditjes, datjes en dagdraad en dan de datum van vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom HP.
Mijn welkom staat iets uitgebreider op de dagdraad. Ik was mezelf na 25 jaar drankgebruik, misbruik, ook meer dan zat. Nu vind ik mezelf een aardiger, liever, maar vooral oprechter een eerlijker en verantwoordelijker mens geworden. Ik voel me een stuk beter daarmee. Het is echt de moeite waard hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HP: welkom hier! Ik hoop dat je iets aan ons zal hebben. Zoals ik lees speel je een spel met jezelf en je naasten. Waarom doen alsof je refusal neemt en ze laten verdwijnen. Misschien dat het soms lukt een ander te beduvelen, maar jezelf kan je eigenlijk niet voor de gek houden. Je bent wel willend, maar het doen is een ander verhaal. Als ik gedronken had dan wilde ik de lege flessen de volgende dag zo snel mogelijk weg hebben, als ze dan weg waren leek het net of het de vorige dag niet was gebeurd. Tja, als alcoholist kunnen we behoorlijke hersenkronkels hebben. Sterkte ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...