Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

mede forumgenoten,

tasseke is weer back in town!

afgelopen februari heb ik mijzelf aangemeld en ook gestopt met drinken. wat heb ik me goed en sterk gevoelt! zo sterk zelfs dat ik in de overtuiging was dat ik het forum niet meer nodig had (hoogmoed).
8 maanden later heb ik heel veel geleerd en ook weer veel blunders gemaakt. op 1 september heb ik mijn rijbewijs weer terug gekregen voor een periode van één jaar, een hele belangrijke reden om dit te vieren toch??? tja in één maand alles verkl... wat ik had opgebouwd of afgebouwd net hoe je het bekijkt (schaamte).
In één maand tijd ben ik weer terug bij af, financieel is het nog steeds een debacle, mijn werk weer kwijt en de drank heeft weer rijkelijk gevloeid. Ik sta nu reeds weer drie dagen droog en ga weer met vollemoed ertegen aan. Op zich ben ik niet zo bang voor het niet drinken maar ik heb wel geleerd dat je je leven niet zomaar kan veranderen. voel me weer depressief en heb geen zin om iets te ondernemen en het creeren van een nieuw en ander sociaal leven is mij bijzonder moeilijk gevallen. misschien is dit ook wel de reden dat ik zo hard op mijn bekkie ben gegaan.
maar goed, heb het forum dus toch nog nodig!!

groetjes
tasseke

Geplaatst

Tasseke,
Toch welkom terug. Je weet nu iig dat Bacchus geen goeie vriend is. Hij is er alleen maar op uit om je ten gronde te richten.
Heel goed dat je dus terug bent gekomen. Je bent nog zo jong en ik gun je echt een heel goed leven.
Heb je erover gedacht om hulp in te roepen, behalve het forum. Je huisarts kan je aanmelden bij de verslavingszorg en je kunt natuurlijk ook aanmelden voor de internetbehandeling hier. Die laatste heeft mij ontzettend goed geholpen, dat weet je.
Zet schaamte en schuld opzij. Het zijn gevoelens waarop je niets kunt bouwen. Het verleden is geweest. Tijd om aan de toekomst te werken. Daar ben je al 3 dagen mee bezig en dat is goed.
Ga ervoor! GO GO GO!

Geplaatst

ik sta gelukkkig al onder behandeling bij de brijderstichting en heb mijzelf vorige week weer aangemeld voor een up-date therapie.
ook heb ik mij aangemeld bij maatschappelijk werk want ik bemerk dat het stoppen met drinken niet zo een probleem is (je krijgt er tenslotte op heel korte termijn heel veel voor terug) maar wel het invoegen en het opzetten van een nieuw leventje. Helaas heb ik niet de steun voor maatschappelijk herstel gevonden bij de brijder.
Maar goed je hebt gelijk, ik moet de schaamte opzij zetten en eens daadwerkelijk eerlijk met mijzelf en de omgeving aan de slag.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...