Spring naar bijdragen

Voorstellen

Spijkertje

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Ik ben Spijkertje. 31 jaar en alcoholist. Opzich heb ik geen problemen met mijn verslavingswereldje dat is klein en overzichtelijk en ik doe er niemand kwaad mee. Maar ik zou m'n horizon graag willen verbreden want steeds maar met drank bezig zijn heb ik intussen wel gezien. Dus vandaar dat ik de wereld eens nuchter wil gaan zien.
Het besluit is mooi, maar het ook nog te bewerkstelligen dat is moeilijker blijkt wel. Ik ben nu een maandje bezig om niets meer te drinken maar toch drink ik dan toch weer wat. Niet meer zoveel maar de wereld komt een beetje op me af en dat had ik jaren geleden eigenlijk wel een beetje afgesloten.
Ik word nu ineens deelnemer aan de maatschappij i.p.v. toeschouwer. En een maatschappij waar je geen geloof in hebt wil je ook niet aan deelnemen, ik tenminste niet.

Hoe zit dat bij anderen?

Met vriendelijke groet uit het fantasieland happy,
Spijker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo spijkertje,

Welkom op dit forum, ik zit hier ook nog niet zo heel lang,het is leuk om mee te babbelen en je kan hier vaak veel steun en begrip ontvangen.
Ik had je net ook aleven op ditjes en datjes gezien. In elk geval welkom hier en ik hoop dat je er wat aan hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Spijker,
Poeh, wat klinkt me dat allemaal bekend in de oren... ik ben ook errug goed geworden in het "in m'n eigen wereldje" leven.
Toen ik nog dronk viel dat wel mee natuurlijk, ik was een popi jopi in de kroeg, gaf rondjes, loste met m'n maten alle wereldproblemen even binnen vijf minuten op.
Op een gegeven moment kreeg ik daar wel genoeg van (vooral van mezelf denk ik nu) dus werd ik een thuisdrinker.
Maar dat ging ook van kwaad tot erger, als er niemand op je let en je hoeft niet meer op weg dan kun je lekker doorzuipen natuurlijk.
Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik gestopt met de alcohol want het begon m'n hele leven te overheersen.
Ik leef nog steeds in m'n uppie, en ik baal ook soms nog wel van de maatschappij, maar 't is toch wel anders nu.
Ik heb mezelf een beetje geleerd dat het allemaal niet zo belangrijk hoeft te zijn.
Alcohol is niet belangrijk, je kunt uitstekend zonder leven.
De maatschappij is niet zo belangrijk, er gebeurt toch wel vanalles waar ik geen invloed op heb.
Dus waarom zou ik me d'r allemaal druk over maken?
Ik heb een prima leven, zonder drank, sta 's ochtends fris op, ik werk, ik eet beter, ben er als m'n kennissenkring of familie me nodig heeft...
voorlopig is dat allemaal genoeg. Beperkt misschien, maar voor mij genoeg.

Het AA heeft een soort mantra, dat gaat iets van:
geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen,
de kracht om te accepteren wat ik niet kan veranderen,
en de wijsheid om het verschil tussen die twee te zien.
(zoiets, de AA-ers hier zeggen het wel als ik het mis heb)

Lijkt me ook een beetje van toepassing op jouw situatie?
Sterkte in ieder geval!
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
water

Hallo Spijker,

Het AA heeft een soort mantra, dat gaat iets van:

geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen,

de kracht om te accepteren wat ik niet kan veranderen,

en de wijsheid om het verschil tussen die twee te zien.

(zoiets, de AA-ers hier zeggen het wel als ik het mis heb)

Lijkt me ook een beetje van toepassing op jouw situatie?

Sterkte in ieder geval!

:rose:

Ik denk dat ik mezelf wel kan veranderen. Maar dat ik iets kan veranderen aan de wereld waarin ik leef niet. En die wereld is nou juist waar ik niet aan mee wil doen. Maar ik doe mee want ik besta. En dat laatste is wat me overweldigd als ik een paar daagjes niet drink. Hoe kan ik accepteren wanneer ik niet kan begrijpen? Hoe lukt het jou om je erbij neer te leggen zonder een glaasje te nemen? Want dat wil ik leren. *smile*

Ter aanvulling, ik ben niet levens moe. Maar zie het alcoholmisbruik wel als een aanslag op mijn leven. Wanneer ik in mijn wereld verkeer heb ik de ruimte te genieten van wat wel belangrijk voor mij is. Een spin die een web maakt. Nuchter zie ik dat mensen nou juist dat web als obstakel zien, het moet kapot en de spin het liefste ook. Dat doet mij pijn want ik kan er niet voor elke spin zijn. *cry* Waarom is er hier geen respect voor leven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat dacht je van gewoon accepteren dat je niet alles begrijpt?
Waarom moet je persè alles begrijpen? Daar is toch geen beginnen aan?

Als een spin een web wil bouwen dan moet-ie dat ook niet doen op een paadje waar 's nachts heel veel konijnen langs komen.
Dat konijn rent dwars door dat web heen, grote kans dat-ie de spin niet eens ziet.
Krijgt de spin dan geen respect van het konijn? Rare gedachte natuurlijk.
Dat leert die spin dus vanzelf, om een metertje verderop te gaan webben.

Ik zit ook veel alleen en doordeweeks heb ik collega's om me heen.
Heb ik ook niet altijd zin in, maar 't is nou eenmaal zo dus tussen 9 en 5 doe ik gewoon ook net of ik normaal ben.
En in mijn eigen tijd doe ik mijn eigen ding zoals ik dat prettig vind, zonder een ander te hinderen.

En ja, alcoholmisbruik is een aanslag op je leven.
Zoals jij het allemaal stelt zou je alcoholmisbruik als een gebrek aan respect voor je eigen leven kunnen zien.
Is het natuurlijk ook. Jij vind jezelf wel meer waard dan dat, hoop ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooi geschreven water ivm dat web en het konijn
weet jij geen raad voor een ezelin die haar kop maar blijft stoten ;-((
ik ben eigenlijk een gelukkig mens ga werken en zie mijn klanten nooit , tenzij drie keer in de week mijn ex schoonmoeder maar daar praat ik niet veel mee want kan vluchten in het hout zagen , tuinieren of hoge druk reiniger , allemaal dingen met veel kabaal zodanig dat ik niet luisteren moet
na mijn werk naar huis deurtje op slot , heb hier in de straat al de naam van asociale
vrijdag thuis gekomen en tot deze morgen niet buiten geweest en dan nog omdat ik MOEST eten halen voor de poezen en peukjes voor mij , vanavond op mijn eentje gaan eten en mijn eten aan gewezen en gezegt perdona soy española , omdat er mij toch maar niemand zou aan spreken ??
ik eindig als mijn ouders als kluizenaars maar stilaan begin ik ze te begrijpen de wereld is rot en zal rot blijven en ik zal hem niet kunnen veranderen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...