Spring naar bijdragen

Voorstellen

Houthakker21

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn naam is Max (21) ik woon samen met mijn vriend in Duitsland en neem sinds verleden week vrijdag Antabus!

Heb dagelijks gedronken in het verleden ook sterkere dranken, maar daar ben ik vanaf gestapt.

Ik drink voornamelijk om mezelf sterker te voelen en zekerder te zijn van mezelf, begonnen ben ik zo 3 jaar geleden, voor die periode blowde ik stevig gedurende één jaar, daarna heb ik een fles wijn leeg gedronken om het gemis van de wiet te compenseren (slecht slapen)

Ben ik een alcoholist?

Als ik begin met een pilsje te drinken, dan blijft het er niet bij 1 ik moest en zou mezelf helemaal zat drinken. Tevens word ik er weleens vervelend van.

Mijn moeder is verleden jaar gestorven op 49jarige leeftijd, de oorzaak was geen alcohol maar de alcohol heeft haar laatste pijn de laatste jaren wel doen verzachten. Haar vader is eveneens voor zijn 50ste levensjaar gestorven wat ook een sterke samenhang met alcohol had.

Mijn moeder is op precies dezelfde leeftijd begonnen met drinken als ik begonnen ben, toen ik dat merkte, en heb ingezien hoe slecht het met mijn ging, heb ik stappen ondernomen.

Ik ging naar de Iriszorg in Nijmegen en zei: Ik zit met een probleem, mijn moeder is verleden jaar gestorven, en ik merk dat het met mij ook steeds slechter gaat qua alcohol gebruikt enz. Ik ben hier ter preventie......... Niet omdat het probleem nu al te heftig is, maar om te zorgen dat mijn alcohol-gebruik niet verder escaleert.

Zal het zwaar worden?

Momenteel weinig problemen, wel in mijn hoofd dat ik alles associeer met alcohol, piepend geluid in mijn hoofd sinds dat ik de Antabus neem.

Conclusie: per direct gebruik van Antabus, op wachtlijst voor klinische opname, combinatie-therapie met GGZ Nijmegen.

Zo even kort stukje over mijzelf, mochten er nog vragen zijn, ik hoor ze graag

Houthakker21

ps, spel en typefouten krijgt u er gratis bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Max: hemel wat een verhaal. Ik was 21 toen ik wist dat ik een groot probleem had met de alcohol. Ik WIST het gewoon. Zoals jij dat nu ook al weet. Je moeder is wel erg jong gestorven en dat is wel moeilijk voor je. Jongen ik zou je even vast willen houden en zeggen 'stop NU met die zooi, je hebt nog een leven voor je'. Ik hoop dat je hier steun kan vinden op het forum en wens je veel kracht, moed en wijsheid toe. Mij heb je deze ochtend in ieder geval weer de ogen geopend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je hartelijke verwelkoming.
Ik zal wel moeten stoppen met die zooi gezien ik nu medicijnen neem.

Minderen is voor mij geen optie, want ik drink al niet dagelijks meer, keihard stoppen is nu het feit.

Mijn vriend drinkt gelukkig zelf ook niet, dus dan word het een stuk makkelijker, maar denk dat ik in de toekomst veel vaker alcohol ga vermijden op feestjes, verjaardagen, familiebezoeken enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Max, fijn dat je ons hier gevonden hebt!

Wat verdrietig dat je je moeder zo jong hebt moeten verliezen, en nog maar zo kort geleden..... ik heb er diep respect voor hoe jij ondanks alle emoties met je 21 jaar een heel goed zelfinzicht ontwikkeld hebt, en ook de moed hebt om daarin stappen te ondernemen en aktief naar hulp op zoek te gaan! Ik denk dat je moeder als engel en/of ziel reuze trots is op jou en dat het haar gelukkig maakt dat haar zoon de kracht en inspiratie heeft om zijn leven ten goede te keren, en ik weet uit ervaring dat drank ook zoiets als een familie-erfenis kan zijn, hoe mooi is het om die te doorbreken!

Ik wens je een heel goed gevoel over jezelf, vrij van katers en zorgen, opbouwend naar de toekomst genietend van de kleine dingen in het nu, en heel veel steun, fijne mensen en liefde om je heen, want achter die alcoholroes zit vaak veel wat nog in alle puurheid opnieuw verwerkt moet worden en/of een nieuw plekje nodig heeft. Maar het is het allemaal dubbel en dwars waard, zo heerlijk om niet te hoeven drinken, vrij te zijn, jezelf te zijn, echt te zijn, je dag helder te beginnen..... ik gun het jou ook zo en zo te zien gun jij het jezelf!

Sterkte, liefs & tot schrijfs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...