Spring naar bijdragen

nieuw lid


spekke

Aanbevolen berichten

hallo iedereen,

Ik een man 28 met een leuke vriendin en serieuze job.
Maar door mijn overvloedig drankgebruik lijk ik alles te verliezen .
Daarom wil ik er iets aan doen voor het te laat is en ik alles kwijt ben wie kan mij een paar tips geven.
Want ik ben ten einde raad.
ik dank u

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Spekke,

Allereerst van harte welkom hier!

Zelfinzicht is de eerste stap, steun zoeken de 2de en die eerste laten staan kan op elk moment. De eerste 2 stappen heb je nu dus al gedaan, en dat verdient een pluimpje :present:!

De beste tip die ik je op dit moment kan geven is: begin NU met stoppen. Uitstel heeft geen zin, je remmen zijn kapot, dus nu is het zaak om aan de noodrem te trekken. Dat is niet gemakkelijk, want een gewoonte is nu eenmaal hardnekkig en sociaal in je leven verwoven, maar als je er veel over komt lezen, herkenning ziet en steun voelt, zal je merken dat het je eigenlijk alleen maar een heel goed en opgelucht gevoel gaat geven als je vanaf nu die eerste steeds laat staan.

Er moet een knop om in je hoofd, verder nog dan de angst om alles te verliezen, komt dan de motivatie en inspiratie om je leven een andere wending te geven, een nieuw avontuur in en met jezelf, wat je geen aangeschoten gevoel meer geeft maar wel heel veel ander goeds gaat brengen! Het is heel veel spannender dan zuipen, dat kan ik je wel vertellen. De puurheid van een mens is zo wonderlijk! Ik hoop dat jouw einde raad tevens jouw begin mag zijn.

Liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank u voor jullie steun,

ik heb het nu momenteel al 2dagen volgehouden zonder er maar een keer aan te denken .
Maar vandaag voel ik mij zo slecht . Ik moet karakter tonen en met niet met vrienden op cafe kruipen.
Als het evntjes meoilijk word kom ik wel op de forum wat lezen.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spekke,

welkom hier!

zoals tappas al vertelde heb je de eerste twee stappen al gezet de volgende en de daarop volgende stap is inprincipe heel makkelijk, gewoon laten staan die bende!!!

natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan en daarom zoeken we steun bij elkaar en bepraten we serieuze en minder serieuze zaken met elkaar op het dagdraadje.
in den beginne zal dit een beetje onwennig aanvoelen maar mijn ervaring is dat er altijd wel iemand is die een verhelderende blik kan weergeven en het allerbelangrijkste is dat hier zal ervaren dat je niet de enige bent met dezelde rotervaringen.

alvast een knuffel en een :present: om je de komende tijd te helpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...