Spring naar bijdragen

nieuw lid


antonia

Aanbevolen berichten

hallo mensen ik ga mij bij jullie groep voegen. Alcohol heeft altijd deel uitgemaakt van mijn leven.
Het is niet zo dat ik elke dag dronken ben want ik ben niet stom en heb een baan en gezin.
Maar ....... regelmatig als ik ga drinken en helemaal als ik mij depri voel of moe of boos ga ik te ver en raak de controle en stop kwijt. Dit veroorzaakt hele grote problemen want ik verpest mijn relatie door mijn woede aanvallen, mijn baan door de katers maandagochtend. Ik zet mijzelf voor schut bij vrienden en familie, weet de volgende dag niet meer wat ik gedaan heb en heb dan zo veel spijt.
het is niet mijn streven helemaal met alcohol te stoppen maar ik wil duidelijk mijn grens kunnen stellen en gewoon genieten van een glaasje wijn tijdens een feestje of etentje en niet tot het uiterste te gaan.
Wie herkent dit verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Antonia: ja helemaal herkenbaar je verhaal. Zeker de wens om gewoon gezellig mee te kunnen doen. Ik kan dat niet, mijn 'remblokjes' zijn denk ik stuk. Ik ben nu een jaar op het forum en heb een paar keer geoefend, maar het lukt met toch niet zo. Dus kies ik voor 0,0. Kom bij ditjes en datjes schrijven. Val er gewoon tussen in, dat is het beste en leren we elkaar beter kennen. Welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Antonia,

Natuurlijk is je verhaal herkenbaar. Alcohol kan heel veel verpesten. Je hebt zelf al een aantal puten genoemd.
Niet huilen hoor je kan hier alle steun en hulp krijgen die je wilt.
Misschien is het ook een goed idee om verdere hulp te zoeken via internet of op een andere manier.
Zoals An ook al schreef; het is niet voor iedereen wegegelegd om alleen 1 glaasje voor de gezelligheid te drinken.
De meeste lukt dit niet, ook ik ging 9 van de 10 keer over mijn grenzen heen ook al waren mijn voornemens nog zo goed. Dus ook voor mij was helemaal stoppen de beste optie. En...al was het begin heel moeilijk ik ben er nu heel erg blij mee. Je krijgt er zoveel voor terug
Dus beste Antonia ga ervoor, ik wens je veel moed en sterkte en je kan altijd meepraten in de rubriek ditjes en datjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...