Spring naar bijdragen

1001 Stop pogingen! Maar nu een stop BESLUIT!

TheMerovingian

Aanbevolen berichten

Hallo Mero,

Welkom,
Ik kort je naam even af want hij is wel ingewikkeld he.
Gefeliciteerd met je besluit om vanaf vandaag niet meer te drinken.
Het wordt waarschijnlijk een lange moeilijke weg maar je krijgt er heel veel voor terug.
Of het je later lukt om het wel bij 1 wijntje te houden weet ik niet.
Bij de meeste lukt dit niet en zit je voor dat je het weet weer aan je oude hoeveelheid.
Na talloze stoppogingen weet ik van mezelf dat ik het gewoon nooit meer moet doen.
Ik drink nu 3 maanden niet meer. De eerste 2 maanden waren vaak heel moeilijk maar het gaat nu heel goed.
Ik wens je heel veel succes en je kan altijd meepraten op ditjes en datjes.
Je kan inderdaad heel veel leren van je forumgenoten. Nogmaals succes en sterkte

Groetjes Rapilos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Merovingian en welkom hier,

Van harte gefeliciteerd met je Besluit, het is een heel bijzonder besluit want je krijgt er een stuk van jezelf mee terug. Dat stemmetje in jou die zegt dat je een probleem hebt, en dat je een gelukkig mens wil zijn zonder die roes en die kater, die heeft het allerbeste met jou voor! Dus ga ervoor, ga voor jezelf, verras jezelf, gun jezelf het avontuur zonder drank en de kans om dat te ervaren. Hardnekkige gewoonten zijn niet gemakkelijk weer af te leren, ook het sociale aspect van drinken maakt het er niet gemakkelijker op, maar alles wordt alleen maar heel veel beter, te beginnen met het heerlijke gevoel van overwinning op jezelf!

Hoe gaat het nu, de dag na de dag?

Liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee hoi Bob :D

Welkom op dag 2, wat heerlijk hè die opluchting, dat je het doorbroken hebt, dat je niet meer hoeft, dat je mag zijn zoals je bent..... super dat je morgen als een uitdaging ziet, weet je, die drank krijgt echt veel te veel credits, ik kan zo'n lol hebben met mezelf zonder dat en ben vaak alles behalve jaloers als ik anderen steeds luidruchtig en zichzelf herhalend zie (en ze ruiken ook niet echt lekker meer), en niet op de laatste plaats als ik de volgende dag helder en met goede zin wakker word... kom je vertellen hoe het is gegaan?

Liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoidiedoi boefje (sorry zal wel door de toon van je verhaal zijn en de naam is veel te lang om te onthouden, beetje last van korsicoff)

maar goed, we zijn nu op dag vier en hoe is het gesteld met het gebruik?????

de ervaring leert wel dat op het moment dat iemand zich aanmeld de problemen groter zijn dan men doet voorkomen. de toon van je verhaal doet voorkomen dat het wel meevalt ondanks het (dagelijkse?)gebruik, ook het feit dat je nog zo jong bent.
gelukkig realiseer je het probleem nu, de eerste stap is inderdaad zelfkennis en de bereidheid om daadwerkelijk iets hieraan te gaan doen. verwacht hier geen zalvende woorden van dat je nog zo jong bent en kan leren om alleen in het weekend te drinken. de meeste van ons hebben grote problemen met drinken en kunnen daarom NOOIT meer drinken.
er zijn maar enkelen die WEL sociaal kunnen drinken, het zijn er maar weinig maar toch.

goed om het hele lange verhaal af te ronden....
Welkom en val ons aub lastig met je problemen.
we hebben dagelijks een draadje waar iedereen zijn of haar problemen neer tikt, kom en vergezel ons ook als je het behoorlijk rot hebt, want daar is het forum uiteindelijk voor bedoelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi merovingian

hoe verzin je zo een naam. Ik ben vandaag lid geworden en herken jouw probleem als het mijne.
Ook ik ben niet dagelijks dronken, kan best een dag zonder, maar het is zo gezellig he, tenminste dat denken we. En dat is een knop die om moet. Ik heb ook al heel veel verpest met mijn dronken gedrag, niet te vergeten mezelf vreselijk voor paal gezet. Ik ben op deze site om alcohol de baas te worden en te leren er verantwoord mee om te gaan. Ik ben nooit in een kroeg of dergelijks te vinden want ik ben 40 jaar maar al mijn familieleden, vrienden en ook echtgenoot zijn drinkers. Maar op de een of andere manier kan ik mijn grens niet bepalen en ga dus duidelijk veel te ver door met drinken zodat ik dingen ga doen en zeggen waar ik de volgende dag ontzettende spijt van heb.
Misschien kunnen we elkaar steunen en steunen vinden van de mensen hier, deze site is er niet voor niets toch.
Groetjes antonia, ik hoop wat van je te horen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee Clown,

Ook zo moeilijk gehad om het juiste icoontje te vinden? Na een halve fles heb ik mij vandaag maar met de apple aangemeld. Rest paste niet en ik werk op een apple en vroeger at ik veel appels maar dat was vroeger, nu veel appel brandewijn zullen we maar zeggen. Ach, als jij nog geen uitval hebt, bewustloos voor de deur ligt, en de hele nacht ligt te zweten en denkt dat je dood gaat, en het trillen alleen over gaat met 's morgens paar pure borrels naar binnen gooien.....dan lukt het prima. Ga lekker een weekje naar je ouders....of een maand naar Zweden op vakantie. Jij herstelt wel snel.
Dat etentje lukt wel. Dat je uberhaupt je naar een etentje weet te slepn.......Hoop. yes you can.

succes
Rochefort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...