Spring naar bijdragen

Leegte.....

Brida

Aanbevolen berichten

Vandaag ziet de dag er heerlijk uit en voel ik me heerlijk fit, ben niet doorgezakt alhoewel de verleiding er wel was, ik heb krachtig nee gezegd. Dat is wat ik wil, 2 wijntjes gedronken en het daarbij gelaten. Vanavond heb ik een etentje...met mensen die allemaal gezellig kunnen drinken, de flessen worden dan losgetrokken. Ik weet nog niet wat ik zal zeggen maar mijn voornemen is het om bij 2 glazen te houden.
Ik weet dat ik een stille drinker ben, niemand zal dit van mij verwachten. Altijd sterk, sociaal en gezellig. Mensen, komen bij mij om advies, destemeer reden om mijn kwetsbare kant verborgen te houden.
Er was 1 keer iemand bij wie ik volledig mijzelf kon zijn en die geen oordeel had, alleen mij zag, dat was fantastisch, once in a lifetime.
Wanneer het meer drinken begonnen is weet ik niet meer.
Ergens kan ik geen echte reden verzinnen, iedereen krijgt zo z'n portie verdriet en geluk toe geworpen.
Het gaat natuurlijk hoe ik daarmee omga, blijf ik staan of laat ik me meeslepen.
Mijn gevoeligheid is een belangrijk punt , wanneer gaat het zachtjes vervormen? Als ik om me heen kijk zie ik vaak prachtige mensen die steeds meer eten of drinken om de pijn niet te voelen.
Wat ik zou willen vragen:
Kennen jullie die enorme leegte, die schaduwkant ?
Wat is de kwaliteit van de schaduwkant?

Liefs Brida

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Antonia,

het ging.... werden er toch meer en daar baal ik nu vreselijk van, wel vreselijk lekker gegeten en het was gezellig!!
Vanmorgen een beetje hyper... vroeg wakker en ben van me af gaan schrijven.
Ken jij de The Artist way ? Daar ben ik afgelopen zomer mee begonnen elke dag 2 pagina's schrijven,
Het ruimt op. Hoe is het met jou dit weekend? Ben blij dat mijn verhaal herkenbaar is...
Kun je me uitleggen hoe ik op het forum kan meedoen? Wat klik je dan aan? Ben blij met jouw reactie.
Liefs Br.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi brida

vogel heeft het al uitgelegd hoe het forum werkt zie ik , gewoon doen hoor. Je hoeft niets te schrijven maar het is prettig om te lezen wat andere schrijven en als iets je aanspreekt of je wilt iets kwijt typ je het gewoon. Soms krijg je een reactie en soms niet. Ik vind het wel prettig en kijk elke dag wel even naar de ervaringen van de deelnemers. Ik leer daar best wel van.
De meeste drinken helemaal niet meer of althans dat is hun grootste doel. Jij en ik willen meer controle krijgen. Dat is weer wat anders. Ze vinden het dan ook niet leuk om te lezen dat wij genoten hebben van een wijntje, denk ik hoor, zo voel ik dat. Dus ik schrijf dat dan ook maar niet zo op want ik wil geen mensen kwetsen. Ik vind het super hoor van degene dat ze helemaal gestopt zijn met alcohol.
Ik ben nog niet zo ver. Het is zo een groot deel van mijn leven en niet alleen negatief hoor, maar mijn familie, vrienden, man etc etc het hoort er bij ons zo bij. Misschien hardstikke stom maar ja een ander eet heel veel taart ofzo.
Ik schrijf momenteel eigenlijk mijn vervaringen of gevoelens hierop, werkt ook wel lekker en nu ga ik jou lekker lastig vallen hahaha.

Mijn weekend was best relaxed, vrijdag gewerkt tot 10 uur s avonds 2 wijntjes gedronken, bewust nagedacht niet meer te nemen en het is gelukt.
Zaterdag ook 2 wijntjes in de avond met mijn man, kaarsjes aan gezellig, ging ook heel goed, ben best trots want ik kan zo maar 2 flessen wegwerken hoor.

Vandaag even bij vrienden op visite, daar 1 wijntje genomen, ze vielen zowat achterover. Normaal slubber ik ze leeg en nu was ik netjes aan het nippen. Ook weer een grote overwinning voor mij.
Daarna nog even naar mijn ouders, die schenken ook altijd overvloedig en hoe drukker ik praat hoe drukker ik drink, maar ik heb daar maar 2 glazen genomen en niet blijven hangen, keurig op tijd naar huis.
Ik zit dus nu op 3 glazen, heb net koffie gehad en nu aan de fris. Schenk voor mezelf straks nog 1 glas in en ga dan lekker op tijd naar bed.

Wat een verhaal niet, wat kan je bezig zijn he met die stomme alcohol. Maar ik moet mijn hersens er wel bij houden anders ga ik weer veel te veel drinken en dat wil ik niet meer.

Dikke knuf antonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve Antonia,
Begrijp het helemaal, hoop niet dat we in de ontkennigsfase zitten............ Bij mijn ouders is het ook altijd gezellig wijntjes_ tijd. Is er altijd geweest. Even ontspannen en kletsen over de dag.. met een wijntje... Voor mij is de dag niet helemaal compleet als ik na het werk , heb een drukke baan en kinderen, niet even kan ontspannen met een wijntje en een plateau met lekkere hapjes voordat ik aan de kook ga.. Klinkt misschien decadent, is niet zo... Hou enorm van koken en probeer elke dag een leuke maaltijd voor te schotelen. Dit weekend ging het best goed. De laatste tijd merk ik dat er ook een ritme in mijn gemoedstoestand is, voel me nu super, actief en positief, maantijden noem ik het maar.
Kan nu meer prikkels aan... Vind het fijn om met jou van gedachten te wisselen omdat we beiden vechten aan het niet toegeven en een balans zoeken. En van dat drukker praten en inherent meer drinken ... zo herkenbaar... Laatste tijd heb ik op Yoga veel geleerd, qua ademhalingsoefeningen, en dat probeer ik in te zetten als ik een "kriebel" voel opkomen, een leuk boek is van Penny Pierce , De weg naar innerlijke wijsheid. te vinden op boekwinkeltje.nl,2e hands boeken. Wat doe jij aan inspiratie ?
Wat doe jij... Ik heb het met boeken ... heb jij iets waar je insiratie van krijgt ???? We kunnen ook een keer een mail sturen naar elkaar....? See You ben volgende week op zakenreis. Wish me luck see you.

liefs van Brida

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi meis

ik ben nu een weekje hier en moet zeggen ben blij dat ik het gedaan heb. Dat ik nu echt wat aan mijn probleem ga doen. Heb gisteren een hulpverlener van tactive toegewezen gekregen want ik de internetbehandeling volgen. Het is een vrouw en zij gaat mij helpen a de baas te worden.

In mijn leven is alcohol ook zo van zelfsprekend. Als we thuiskomen van werk ff zitten, wijntje erbij zo ontspannend. Meestal gaat dat door de weeks ook allemaal wel goed maar op feestjes enzo drink ik veel te veel en dat mag gewoon niet meer.

Zakenreis ook moeilijk, lekker lunchen glas wijn erbij. Houd je hoofd er gewoon bij en doe net als ik wees bewust van iedere slok. Nippen en niet achterover gooien. Meestal hoe drukker en gezelliger het is hoe sneller ik ga drinken. Moet dus constant opletten op mijn tempo. Als ik bij de les blijf dus glazen blijf tellen dan gaat het goed. Moeilijk, ben er eigenlijk de hele dag mee bezig, triest niet. Maar goed wij erkennnen onze tekortkoming en willen er wat aan doen dat vind ik toch SUPER van ons, ja toch.

Ik las vroeger heel veel momenteel heb ik er weinig rust voor. Maar misschien pak ik het weer op de winter is in aantocht en met een boek op de bank is fijn.
Wij hebben veel dieren, paarden, varken, konijnen, honden, schildpadden, vogels, vissen,kameleon en haha kinderen dus daar gaat buiten mijn werk heel veel tijd in zitten en dat ontspant mij ook.
Verder vind ik het heerlijk om mijn huis altijd ala ad home in te richten, ben vaak aan schilderen.

Vind ik bijvoorbeeld dat alle potten en vazen wit moeten ipv geel dus pak ik de pot en ga aan de gang.
Tekenen doe ik ook al staat dat ook op een laag pitje.

Brida we kunnen elkaar ook prive berichten sturen dan moet je op het slotje klikken in de balk boven.
Vind het super dat wij kontakt hebben, houd je taai meid en we redden het wel hoor. We zijn geen losers.

Nu ga ik mijn beesten voederen, vandaag nog vrij, morgen weer werken en ik moet huiswerk maken van tactive. Doe jij ook die internetbehandeling, ga anders eens informeren, extra ondersteuning.

Dikke knuf Antonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...