Spring naar bijdragen

Hier ben ik dan.


Yoyo

Aanbevolen berichten

Ik ben een vrouw van 38 jaar, ben zelfstandig ondernemer en woon samen , ik werk vanuit huis heb daar mn eigen bedrijfje, mn vriend heeft een hele drukke baan buitenshuis. Ik hou van gezelligheid en daar hoort dan ook vaak een wijntje bij, lekker relaxen op de bank met een glaasje savonds, tot een jaar geleden ik steeds meer wijntjes ging drinken, kwam veel aan in gewicht en zag eruit als een opgeblazen ballon :( ik dronk toe per dag zeker een hele fles wijn leeg, van 1 liter dan, voelde me doodmoe, depri en dik, omdat ik graag wilde afvallen liet ik in een keer de wijn staan, had af en toe wel een moeilijk momentje maar het ging eigenlijk heel makkelijk vond ik, ik heb zelfs met de feestdagen toen maar heel af en toe een wijntje gedronken, door de weeks eigenlijk niks meer en soms in het weekend een paar maar nooit veel, ik ben in het afgelopen jaar bijna 30 kg afgevallen en voelde me toppie, kreeg van iedereen komplimentjes hoe goed en slank ik eruit zag, de zomer kwam eraan en daarbij hoort af en toe een heerlijk roseetje, ging allemaal met mate maar nu de laatste twee maanden loopt het weer de spuigaten uit, ik kon weer een hele fles aan per dag en voelde me brak en moe, zowel lichamelijk als geestelijk niet goed, vorige week donderdag was voor mij de maat vol, heb de laatste halve fles wijn weggespoeld en ben gestopt, voel me nu weer behoorlijk fit en niet moe meer, ik slaap enorm goed zonder drank, met wijn op ben ik elk uur wel wakker, eigenlijk heeft het niet drinken dus alleen maar voordelen, ik snap ook niet dat ik soms dan geen maat kan houden en waarom ik dan langzaam weer meer ben gaan drinken, ik wil naar een doel toe van alleen in het weekend een wijntje, ik ben iemand die graag de touwtjes in handen houd dus snap van mezelf ook niet waarom ik dat met de wijn soms niet kan, vooral ook omdat ik er zelf de meeste last van heb, ben ik er dan toch afhankelijk van? terwijl ik nu net zo lekker kan relaxen met een kop thee savonds, ik hoop hier wat meer te leren en steun te vinden, en natuurlijk ook te geven aan anderen.:sun: Yoyo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Yoyo: je jojoot wat op en neer he? wel drinken, niet drinken. Ik ben net zo'n type als jij. Maar niet kunnen begrijpen dat ik DAt niet in de hand kan houden. Als 'vriendje alcohol' je te pakken heeft laat die je niet gemakkelijk los. Welkom op het forum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind eigenlijk dat je heel goed bezig bent!
Je bent je al heel bewust van je alcoholgebruik. En je hebt voor jezelf een grens gesteld.

Je schrijft ook: "ik ben iemand die graag de touwtjes in handen houd dus snap van mezelf ook niet waarom ik dat met de wijn soms niet kan"

Zou het juist niet daar wat mee te maken kunnen hebben? Dat je met een wijntje op even alles lekker niet in de hand hoeft te houden??
Het is maar een ingeving hoor!

Veel succes hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik jojo idd een beetje heen en weer, ik hoop een goede balans te kunnen vinden want ben er wel erg huiverig voor echt heel erg afhankelijk te worden van alcohol :( wat fishermans friend zegt zou best wel mogelijk kunnen zijn ik heb daar eigenlijk nog nooit aan gedacht ben een echte controlefreak, mn huis altijd netjes,alles op orde,alleen dat drinken niet met tijden dan, zou best kunnen dat ik daar dan juist kan ontspannen en alles maar kan laten gaan wat ik normaal nooit doe, ik ben blij dat ik me ingeschreven heb op dit forum, het opent toch je ogen wel voor veel zaken denk ik, alvast bedankt voor jullie reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...