scholeke Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 hallo ik ben dus sinds vandaag gestopt met drinken .ik heb het momenteel heel moeilijk .ik zal eerst even mijn verhaal vertellen .ik ben een vrouw van 36jaar en heb in het totaal 4kids .mijn 3oudste kinderen zijn aan de papa toegwezen toen we uit elkaar gegaan zijn en daar heb ik het heel moeilijk mee gehad .ik ben toen beginnen drinken maar niet zo zwaar als nu .ik heb toen mijn huidige vriend leren kennen en tot ongeveer 3jaar geleden had ik geen probleem ik kon gewoon zeggen van vandaag drink ik niet of ik drink 1pintje en dan deed ik dat ook .nu een goede 6maanden geleden heb ik gebroken met mijn familie en ik heb me dat erg aangetrokken .ik ben beginnen drinken en nu kan ik dus niet meer zeggen van ik drink niet .mijn vriend merkte dat ik teveel dronk en zei dat ik moest minderen we kregen er zelfs ruzie door .ik ben toen gewoon mijn bier beginnen verstoppen en ben gewoon doorgegaan met drinken .ik dronk ongeveer 6biertjes per avond .ik drink nooit gedurende de dag .enkel s'avonds els ik voor de tv zit begin ik te drinken .nu heeft mijn vriend gisteren toen hij thuiskwam van zijn werk mijn geheime voorraad bier gevonden en mij voor een keus gezet .owel stop ik met drinken ofwel is onze relatie voorbij .hij begrijpt echt niet dat ik het heel moeilijk heb en zegt dat ik gewoon geen karakter heb .hij gelooft niet dat het een ziekte is .dus ben ik beginnen zoeken naar een site waar ik steun kan krijgen om mijn ziekte te overwinnen .ik hoop dat ik dat hier gevonden heb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PEM Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Hey,Dapper wat je gedaan hebt. Heel erg dapper. Ik ben ook nog maar sinds een paar uurtjes lid. Ik heb al wel een eerder op de site gekeken, vanwege hetzelfde probleem. Ook ik ben gisteren betrapt. En dat valt niet mee. Ik kreeg een lieve reactie van iemand. Dat het feit dat je vriend wil dat je stopt, je ook kunt zien als dat hij erg veel om je geeft. Anders laat hij je toch gewoon je gang gaan. Zijn reactie is voor jou erg moeilijk, dat heb ik ook met mijn vriend. Toch probeer ik nu na veel nadenken, want ik kan de slaap maar niet vatten, mij ook in zijn positie te verplaatsen. Ik was en ben ook teleurgesteld na de reactie van mijn vriend, waar ben je mee bezig?????? We hebben het er morgen over, waarom niet nu? Toch probeer ik dat te respecteren en belangrijker nog te begrijpen. Want op dit moment heb ik genoeg aan mezelf, dat geldt ook voor hem en begrijpen we mekaar niet zo goed. Toch wil ik er voor gaan.Ik hoop dat ik je tot steun kan zijn op dit forum.Pem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scholeke Geplaatst 17 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 dank je pem om nu nog te antwoorden .mijn vriend steunt me helemaal niet hij begrijpt gewoon niet dat ik echt een probleem heb .ik heb het momenteel heel moeilijk ben al enkele keren naar de koelkast geopen om een biertje te nemen maar toch doe ik het niet .ik weet dat hij niet boos zal zijn als ik 1of2biertjes zou drinken maar ik weet van mezelf dat ik het niet bij1of2kan houden .ik heb nooit genoeg .ikzelf vind dat ik hulp nodig heb maar daar wil mijn vriend niets van weten dus zal ik het alleen moeten klaren vrees ikdaarom heb ik me hier ook aangemeld . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PEM Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Hey Scholeke, dan zijn wij er om je te steunen. De eerste stap heb je al gezet en dat is een hele goede. Ik herken je gevoel. Ik kan het ook niet laten bij een of twee, daarom moet ik van mijn vriend ook volledig stoppen. tsja ik kan nu niet slapen.... Alles maalt door mijn hoofd, het betrapt zijn, mijn vriend die vanavond niet wilde praten enz.Probeer het toch, al doe je het niet voor je vriend, dan doe je het voor jezelf. Uiteindelijk moet je het namelijk ook voor jezelf doen.Sterkte!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scholeke Geplaatst 17 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 dank je wel pem en ik wens jou ook veel sterkte toe .ik kan ook niet slapen omdat ik zo aan het denken ben .ik wil mijn vriend helemaal niet kwijt .ik doe het ook voor mezelf hoor ik had de laaste tijd echt last van de drank .als ik opstond was ik meestal nog een beetje dronken en voelde ik me echt slecht .ik moet iedere dag mijn zoontje van bijna 3gaan halen van school met de fiets en ik merkte ook dat dat niet al te best meer ging .ik stond echt te beven op mijn benen aan de schoolpoort .ik denk dat dat ook van de drank was .pffff ik weet het echt niet meer het kwetst mij dat mijn vriend me niet verstaat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geert Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Beste Pem en Scholeke,Wat fijn lotgenoten te treffen, wat herkenbaar. Ik ben net wakker geworden en herinner mij nog dat mijn vriendin mij vroeg of ik misschien stiekem meer had gedronken dat de twee glazen port die ik in gezelschap dronk. Natuurlijk ontkende ik maar toen ik net wakker werd lagen zij en mijn dochtertje (we zijn even in een vakantiehuis) in een andere kamer. Dan weet ik het wel weer: doordat ik teveel heb gedronken snurk ik heel erg. Mijn vriendin heeft mij niet wakker kunnen krijgen en is daarom met de reiswieg naar een andere kamer gegaan. En zo gaat het eigenlijk al weken. Door de week drink ik niet maar op vrijdag moet het gebeuren. Op mijn werk al te veel en later thuis nog meer. Als het niet normaal kan doe ik het stiekem. Soms ben ik de hele zondag dronken. Ik heb een wolk van een dochter. Toch vind ik het moeilijk om in het weekend te ontspannen. Drank helpt daar (heel even) bij. Maar eigenlijk levert het weer heel veel spanning op. Ik wil dat het stopt. Mijn vriendin is heel lief en begripvol maar ik merk dat ik nu de grenzen bij haar opzoek. Ook vind ik mij op deze wijze slechte vader. Een vader met kegel, dat vind ik niet kunnen. Laten we samen stoppen. Het zal me veel moeite kosten, en onzekerheid opleveren. Maar mijn echte ik, dat kleine vrolijke jongetje in mij, is steeds verdrietig als ik drink. Daar moet ik naar luisteren en hem moet ik de ruimte geven.Ik ga weer proberen te slapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PEM Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Hey Geert,Welkom. Ik ben net uit bed. Ik heb gelukkig wel geslapen, maar ik voel me erg rot tegenover mijzelf en mijn vriend.Idd laten we samen stoppen. Dat zal niet meevallen, maar zo'n luisterend oor van medestanders is wel fijn. Ik zie als een berg tegen vanavond op. Dan gaan "we" praten. Pfff, mat moet ik zeggen. Ik namelijk al een keer eerder gezegd ik stop en sorry. Toen heb ik deze stap niet genomen nu wel. Ik ga zo aan het werk. Want dat heb ik gelukkig wel en heb ik altijd nog gedaan.Heel veel sterkte ook de komende tijd en ga ervoor.Sjappo en hopelijk kunnen we genoeg voor mekaar betekkenen via dit forum.Pem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 Hoi Pem, Geert en Scholeke:Alledrie heel verdrietig, alledrie problemen met de partner DOOR het drinken en alledrie willen jullie dat dit stopt. Dan wil ik jullie feliciteren want dit is een geweldige site om je te helpen. Ja, je moet het zelf doen, maar hier leer je jezelf en drankgebruik herkennen.Ten eerste vooral geduld hebben want stoppen met drinken is op zich niet moeilijk, maar we moeten leren om te gaan met het leven. Niet meer in een roes, maar nuchter.We kijken ook niet te ver vooruit. Wat telt is vandaag. 24 uur is te overzien. Dat is toch vol te houden EEN dag. Ik ben hier nu een jaar en drink nu alweer drie weken niet. Ik hield het telkens een, twee maanden vol en dan ging ik toch weer. Maar dat vind ik nu niet meer zo'n ramp. Want vandaag telt en vandaag drink ik niet en doe met jullie mee. Vertel het aan je partner waar je mee bezig bent, dat je hulp hebt en dat je vandaag niet drinkt. Je partner zal zeker wantrouwig zijn, maar dat hebben we er zelf van gemaakt. Vraag even geduld van je partner en laat zien dat je stopt. Dan komt het allemaal goed. Sterkte. En tot ziens op het forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 17 november 2008 Rapport Share Geplaatst 17 november 2008 "Laten we samen stoppen. Het zal me veel moeite kosten, en onzekerheid opleveren. Maar mijn echte ik, dat kleine vrolijke jongetje in mij, is steeds verdrietig als ik drink. Daar moet ik naar luisteren en hem moet ik de ruimte geven. "GeerT, wat een mooie woorden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 18 november 2008 Rapport Share Geplaatst 18 november 2008 Scholleke en Geert.Welkom!Maak wat van je leven.Hou weer van het leven.Ga de uitdaging aan.Drink vandaag eens niet.Ik wens jullie heel veel succes in jullie strijd tegen alcohol!Ik ben zelf inmiddels een jaar aan de winnende hand..En ik kan je zeggen: Dat voelt goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden