Spring naar bijdragen

Eindelijk de stap gezet, even voorstellen


stropdas

Aanbevolen berichten

Hallo dappere mensen.
Ik heb me vandaag eindelijk, na jaren verstoppertje te spelen, aangemeld op dit forum.
Eerst maar eens stap één. Vervolgens kijken wat er verder voor mij moet gebeuren.
Ik drink al jaren te veel. Het zit 'm niet zozeer in de regelmaat als wel in de incidentele drankuitspattingen die dan ook meteen leiden tot 'n fles of drie wijn, en de volgende dag vergeten wat er allemaal is gebeurd, en, nog erger, wat ik allemaal heb gezegd.
Schaam me altijd helemaal kapot daarover. Heb al veel (hopelijk niet onherstelbaar) kapot gemaakt.
Als je dronken bent kun je gewoon de hele wereld aan DENK JE, niet dus.
Ik hoop hier echt een goede stap te hebben gezet, en met dit forum in ieder geval te kunnen praten met anderen die dit probleem ook hebben.
Ik ben een vrouw van net in de veertig met man en kids.
Heb gelukkig een fijne baan.
Het enige wat ik maar niet onder controle schijn te kunnen krijgen is het alcoholgebruik.
Eerst dacht ik nog dat ik het wel met minderen zou kunnen redden, maar ja...
Als ik dat had gekund dan had ik ook nooit dit probleem gehad.
Radicaal stoppen dus, al moet ik eerlijk zeggen dat dat me nog wel moeilijk voor te stellen lijkt.
Ik heb nu 6 dagen niet gedronken. Dat gaat goed, op een enkel moeilijk momentje na, zelfs 's middags, terwijl ik 's middags niet eens dronk. Gewoon het idee van 'nooit mee ', vind ik erg moeilijk.
Hopelijk gaat dit steuntje me helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai stropdas,
wat een ontzettend herkenbaar verhaal.
ik heb me ook net vandaag 'voorgesteld' en de stap nu gezet.
Ik vind het ook een heel raar idee dat ik nooit meer zal drinken en daar wil ik dus eigenlijk ook nog niet aan denken. misschien houd ik mezelf voor de gek maar dan kom ik hopelijk nog wel achter.
Jij in ieder geval ook veel succes en wellicht kunnen we elkaar een beetje tot steun zijn

groeten Sas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sas.

Dank je wel voor je bemoedigende berichtje.
Ik wens jou ook heel veel succes!!

En ja, herkenbaar is het allemaal he.
Ongelooflijk toch, je denk altijd dat je de enige bent in je omgeving,
maar daar geloof ik inmiddels niets meer van.
Maar ja, ik hang deze waarheid ook niet graag uit het raam.

Toch ben ik trots dat ik deze stap gezet heb.
Ik vind iedereen die hier zomaar van alles durft te schrijven hardstikke dapper!

Dapper vond ik ook, dat ik, toen ik afgelopen zaterdag met een hele (gezellige) groep uit eten was, alleen maar fris heb gedronken. Toen iemand tegen me zei dat die dat niet van mij gewend was, heb ik zelfs openlijk toegegeven dat ik gewoon veel te veel dronk en te vaak en dat dat maar eens afgelopen moest zijn.
Ik kreeg er rode wangen van en voelde me wel een beetje beschaamd, maar hoera, ik heb 't wél uitgesproken.
Nu maar hopen dat ik zo dapper blijf.

Succes, dit kunnen we!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zit nu ook hier voor het eerst een beetje rond te lezen en het is de ene herkenning na de andere maar ook wel ontzag dat mensen ook al zo ver zijn.
Knap van je dat je met dat etentje gewoon hebt gezegd waarom je fris dronk. Mij aanmelden op dit Forum is voor mij de eerste uiting naar buiten. Mijn man weet wel dat ik veel drink en weet ook dat ik er wat aan wil doen maar eigenlijk weet hij de helft nog niet van wat ik dronk want ik ben veel alleen thuis en dan moffelde ik gewoon een lege fles weg. Hij dacht dan oh er is 1 fles leg maar dat was dan al nummer 2.
lekker stiekum allemaal dus.
Ik ben nu ook weer alleen thuis en dat vind ik toch de lastigste momenten.
Ik heb nu vrijdagavond voor het laatst gedronken maar daar ging ik ook wel weer over alle grenzen.
Vandaar dat ik dit weekend toch na ging denken dat het zo toch ook niet goed komt.
Ik heb 2 kinderen en ik denk dat ik het aardig voor ze verborgen heb kunnen houden aangezien ze nog jong zijn en vroeg op bed liggen. maarja, een dronken moeder beneden op de bank is natuurlijk ook niet alles.
Daarom, nu er maar voor gaan en streng zijn voor mezelf.
Ik zie alleen nu al op tegen het weekend. Ik heb op zich niks bijzonders maar een weekend niet drinken is al heel lang niet voorgekomen.
we zien wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sas.
Bedenk je maar dat het toch wel knap van je is dat je hier nu met je 'billen bloot' gaat. Wees maar trots op jezelf! Want je bent nu dus ook alleen, en wat had je anders gedaan? Juist; 'n wijntje nemen! Maar dat doe je nu dus niet. Hier is je eerste gewonnen slag!!!!! En morgen weer 'n rondje minder naar de glasbak. Zoals ze hier overal op het forum schrijven, iedere dag is er één.
Het is herkenbaar dat je man vaak weg is, de mijne is dat ook. Net als jij begon ik dan ook gezellig met, wat ik dacht, 'n wijntje, helaas mondde dat ook meestal uit in meer dan één fles, en inderdaad, een moeder die haar roes uitslaapt op de bank. Niet erg elegant, nietwaar? (nou heb ik wel 'n hele lekkere bank, haha)
Nee, zonder gekheid. Ik merk serieus dat al na een dag of vijf zonder alcohol ik weer meer aandacht heb voor de wereld om me heen. Maar ja, zo'n weekend wat er weer aan zit te komen is wel weer een drempel.Ook bij mij ging het vorige week donderdag weer eens helemaal mis. Toen heb ik gezegd, zo kan het niet meer. Weet je, iemand zei tegen mij van het weekend, bepaal je doel en probeer je daaraan te houden. Zo'n simpele zin, maar toch spookt die al dagen door m'n hoofd. Ik probeer daar echt wat mee te doen. Ook mijn man weet dat ik best veel drink, maar dat vind ik eigenlijk wel prettig. Geeft wel controle. In ieder geval waren dit al (met vandaag erbij) 6 droge dagen, voor jou vijf. Laten we trots zijn!! Ik drink me helemaal suf aan thee, sterke thee, dat help ook wel. En het weekend is nog twee dagen verwijderd van vandaag. Als je het 'n week kunt, kun je het 't weekend ook. Zo niet, dan vergaat de wereld niet, maar daarna ga je gewoon weer verder. En gezellig 'n beetje kletsen hier op 't forum is ook fijn, toch? Oh ja, weet je wat bij mij ook wel werkt, bitter lemon (light). Kom, we kunnen dit! Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Stropdas,

(leuke naam trouwens)
Ik merk het nog niet dat het na een dag of vijf beter gaat voelen. Het is net of ik me nu nog eenzamer voel.
daarom voelt het wel goed hier een beetje achter de computer te zitten en mee te lezen. in haken op het ditje datje forum durf ik nog niet goed, het lijkt wel of die mensen elkaar al jaren kennen.
Ik zou inderdaad simpeler naar het weekend moeten kijken. misschien proberen te zien als losse dagen en geen 'weekend'.
maar goed he, je hebt dus eigenlijk al bijna 1 week niks gedronken helemaal top zeg !!
het scheelt wel veel sjouwen van de supermarkt. dus moeten we daar maar beginnen met de voordelen.
het voelt nog allemaal even niet zo maar ik weet gewoon dat het anders moet en daar gaan we voor !!!!!!!!!!!!!!!
groetjes Sas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dames,
Allebei welkom.
Niet denken aan 'nooit meer'. Je kunt beter denken: 'eindelijk, ik HOEF NIET MEER.'
Kijk ook niet ver vooruit. Maak gewoon elke dag de afspraak met jezelf om niet te drinken.
Dag per dag is makkelijker te overzien. En dag aan dag rijg je hele weken, maanden aan elkaar.
Ik kan ook de internetbehandeling hier aanbevelen. Die samen met het forum hebben mij drooggekregen en gehouden. Veel ondersteuning (gewoon gesprekken om de paar weken en refusal) heb ik ook gehad van mijn huisarts.
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sas.
Ja dat stropdas was gewoon het errste wat in me opkwam omdat die naast me hing.. Me niet zo erg gerealiseerd dat 't dan lijkt of ik 'n man zou zijn, maar ja..
Goed dat je over dat weekend na denkt. Het zijn ook maar gewoon twee dagen, ook al heten ze samen weekend. Bedenk je eens, da's al twee dagen minder sjouwen. En ook voor jou geldt, ook al bijna 'n week niets gedronken, top!!!
Hou de moed erin hoor, je hebt net zo'n mooi begin gemaakt.
Dat ditjes en datjesforum lijkt inderdaad wel allemaal familie van elkaar te zijn. Maar ja, zo zitten wij nu ook al de hele tijd gezellig te kletsen, dus de rest komt ook wel. Ik vind 't echt gezellig en voor mijn gevoel helpt 't ook wel. We zullen zien hoe dat is als er een moeilijk moment is. Er is altijd wel iemand on-line, dat maakt 't wel toegankelijk.
Nou, ik ga m'n bedje maar 'ns opzoekn, lekker vroeg, met 'n boekje.
Weer 'n dag erbij, morgen weer 'n nieuwe.
Slaap lekker voor straks.
Be proud! Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel An.
Het gaat met vallen en opstaan..
De ene dag heel sterk, de andere duidelijk minder.
Ben blij me bij 'n 'club' aan te kunnen sluiten!
In je eentje aanmodderen werkt gewoon niet.
(en dan wil ik ook nog afvallen!)
Vandaag voel ik me zwak, maar morgen gelukkig weer
een nieuwe dag!
we will see.
Groet, Stropdas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sas.

Ben er even een paar daagjes tussenuit geweest.
Nu weer op het forum.
Heb nog niet helemaal uit kunnen doketeren hoe het precies werkt allemaal,
maar al doende leert men.
Hoe gaat het met je?
En heb je genoten van je weekend?
Maak jezelf niet gek hoor! Je kunt heus niet alles in één keer goed doen.
Mijn weekend ging goed.
Ik had dan ook veel gezelschap, afleiding en plezier.
Daardoor ben ik niet in de verleiding geraakt.
Vanavond echter, raakte ik helemaal ontregeld, door gewonde dagelijkse dingetjes
en door een opmerking van mijn partner.
Het ging (en gaat nu dus) weer mis.
Heb 'gezellig' weer wat gedronken en heb het gevoel dat ik vreselijk gefaald heb.
Heb veel steun aan de spontane berichtjes die er op mijn naam binnen komen.
Hoop dat het met jou ook goed gaat.
Zoals men hier zegt, morgen weer een nieuwe dag.
Voor mij ook.
Moet morgen werken, en weet nu al dat ik spijt ga krijgen van vanavond.
Toch 'n plusje.
Heb anderhalve week niet gedronken.
Óp naar de volgende stap!

Groetjes, Stropdas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi stropdas

heb je verhaal gelezen en zie er veel van mezelf in terug. Ook ik drink niet iedere dag teveel maar als er dagen zijn, en dat is meestal op feestjes of in gezeldschap van andere drinkers, dat ik echt aan de borrel ga heb ik ook totaal geen grens meer en loopt het geregeld vreselijk uit de hand.

Ik kan best af en toe een glaasje nemen maar moet ozo goed opletten dat ik het onder controle houd.
Ben ik alleen dan lukt het mij eigenlijk wel maar is het gezellig dan drink ik ook te gezellig en de gevolgen zijn de volgende dag vaak niet te overzien, dat moet ik dan horen van andere want ik weet helemaal niets meer.

Ik ben dan ook hier gekomen om daar wat aan te doen. Mijn eerste stap is duidelijk mijn grens te kunnen bepalen en zorgen dat ik nooit meer dronken word. Gaat dat niet lukken en daal ik gaanderweg weer af naar mijn oude patroon dan zal ik ook helemaal moeten stoppen met de alcohol.
Maar ik ga stap voor stap, dag voor dag en we zullen wel zien waar mijn bootje strand.
Ik ben in ieder geval vol goede moed, jij ook, zo te lezen en als we echt willen dan moet het lukken.

veel succes in de strijd
knuf antonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Antonia.

Goed dat je je hebt aangemeld hoor!
Iedere stap is er één!

Herkenbaar hè, alle verhalen.

Ik wil graag op het forum komen, maar zou je me please uit willen leggen waar ik dan precies naar toe moet?
Ik zit steeds op ditjes en datjes te kijken.
Is dat waar ik een berichtje achter moet laten?

Zoals ik al zei, moet nog erg wegwijs worden hier...

Ik wens jou ook succes, dank voor je lieve berichtje,
en tot op 't forum!

Liefs, stropdas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai Stropdas,

Op het moment gaat het even niet zo goed met me, heb nog steeds niet gedronken maar vandaag voel ik me zo klote dat er nog maar weinig voor nodig is om het wel te gaan doen.
Ik probeer ook af en toe mee te babbelen op ditjes en datjes je kan dan gewoon inhaken op de dagdraad (zie datum) en dan net zoals hier op antwoord klikken.
hopelijk zie ik je daar gauw.
succes en kop op dat het gisteren niet goed ging, vandaag weer een nieuwe dag

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...