Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Ozzie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ozzie. Getrouwd en 3 kids van 15,18 en 22.
9 jaar geleden een ernstig auto ongeluk gehad onder invloed van alcohol.
Dit heeft mij doen besluiten te stoppen met drinken en omdat ik verslaafd was aan alcohol heb ik dit gedaan met behulp van de AA.
Omdat ik door het ongeluk in het ziekenhuis lag, ben ik meteen gestopt met drinken. Bij de AA vele gesprekken gehad en mensen ontmoet die steeds in hethaling vielen. Ik was het zo zat om steeds over alcohol te praten omdat ik er mee gestopt was, dat ik de groep na 6 maanden heb verlaten. So far so good.
Tijdens de zomervakantie 2007 in Salou heb ik een blikje bier gedronken op het strand en dacht dat ik het allemaal weer aankon. Inmiddels 1 jaar later zit ik weer flink aan de rose (1,5 liter per dag) en dat heeft mij wederom in de problemen gebracht.
Daarom ga ik er ook mee stoppen!!! En wel Direct, vanaf nu.
Ik dank iedereen voor het lezen van mijn verhaaltje en wens jullie sterkte en hoop iets voor iemand te kunnen betekenen.
Ozzie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ozzie: dat is een heel goed plan om direct te stoppen. Ik heb ook eens vijf jaar niet gedronken en twee jaar geleden kwam ik in de problemen en dacht ook wel even iets te kunnen drinken en ik was zo een jaar verder. Ik kwam toen hier op het forum en deed de internettherapie. Dit jaar heb ik een paar keer een terugvalletje gehad, maar het gaat nu heel goed. Het is heel moeilijk de draad weer op te pakken.
Ik ging overigens ook naar AA, maar had het daar ook wel gezien. Dit is vrijblijvender en ik hoef de deur er niet voor uit. Ook kan je elk moment van de dag hier terecht, ook sávonds. Tot op het forum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ozzie,

Ik lees net je stukje, hij was een beetje naar onderen gezakt, maar hier nog iemand die jarenlang liters rose heeft gedronken... inmiddels bijna een jaar gestopt en daarmee op alle fronten een heel ander leven, maar dat hoef ik jou niet te vertellen denk ik... ik hoop dat het je tot nu toe is gelukt je aan je voornemen te houden, in ieder geval welkom hier en tot schrijfs!

liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou ik vind het al heel knap dat je het 9 jaar vol hebt gehouden en is het echt zou dat je dan weer helemaal terug af bent of had je wat problemen of probleempjes ik ben nu pas 24 dagen droog maar ik voel me nu heel goed en dit is niet de eerste poging hoor maar nu ik huilde heel veel als ik aan het drinken was nou dat ik echt niet fijn gewoon uit schuld gevoel en ik heb 2 zoon,s 24 en 21 zijn nog thuis en een man en een hele lieve moeder ik heb een jaar of 8 gedronken ja niet zo een eens zoveel maar het werd steeds meer tot mijn kinderen het als ze het zagen dat ik aan het drinken was het weg gooiden ja je kan dan wel anderen gaan halen heb ik ook wel vaak gedaan maar er was ook wel eens dat ik geen geld had en ze bedoelen het goed maar het helpt alleen niet maar dat wisten hun ook niet nu voor ik gestop was dronk ik maar dan als ik dan zag dat thuis kwammen ze waren altijd samen dan was ik aan het poetsen of strijken en niet te veel praten want daar merkten ze het altijd aan dat ik maar door bleef praten en mijn man die werkten in ploegen en ik had toch altijd het eten klaar als hij van zijn werk af kwam en ook bij hem prate ik dan niet zo veel als hij savond,s moest werken lag ik altijd al in bed en van die hele hete snoepjes in mijn mond ja dat ging niet altijd goed hoor maar het was ook wel ooit dat ik ook al lang in bed lag zo veel had ik dan gedronken en dan werd ik ook niet wakker als hij thuis kwam en hij keek dan nog even tv maar waar ik het nu over heb is in het begin geweest hoor daarna gaf ik er niks meer om of ze het zagen en ik verstopte het heel goed zo dat ze het niet weer weg konden gooien en dat is een jaar 4 zo door gegaan tegen mijn zoon,s was ik ook wel van laaat me met rust ga je eigen weg en mijn man heb ik heel veel ruzie gehad hij ging maar boven tv kijken of zo en mijn moeder die haar hart huilde want mijn broer is ook alcohol verslaaf en heroine verslaaft al 22 jaar en dan ik ook nog en ze weet gewoon dat hij niet meer te helpen is en ik wel vind ze als ik er maar zelf achter sta en wil en dan komen je schuld gevoelens over je gezin en mijn moeder die alles voor me doet en altijd gedaan en ik heb ook 4jaar alleen met mijn moeder alleen gewoon mijn vader is overleden toen ik 14 was en dan heb je toch een andere band ik heb 2 broers en 2 zussen ik ben de jongste ik ben 42 jaar en mijn moeder is altijd alleeen gebleven ze was toch ook pas 47 mijn vader was 51 jaar over 5 jaar ben ik die leeftijd ja niet dat ik weer een man en die verplichtingen en zo nee ik ben nu 8 maart 25 jaar getrouw ik denk ook niet dat ik dan nog een man er zijn ook zo veel leuke dingen te doen zonder dat je je weer moet binden nee en al zo niet als mijn man zou over leiden als je nou zou scheiden en je denkt dan ik ben zo eenzaam en om er toch een beetje over heen te komen na zon lang huwlijk meschien uit eten of zo maar niet verder maar ik hoop dat je mijn ook een beetje over zelf wil vertellen dan weet ik ook iets meer en wie weet spreken we elkaar nog eens oke doeiiii groetjes tonnie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge wat een verhaal Tonnie! Maar wel 24 dagen niet gedronken! Klasse! Dat met die hete snoepjes herken ik zeker wel. En zo weinig mogelijk zeggen zodat niemand het ruikt en het verstoppen van drank.
Het is inderdaad zo dat ik mijzelf op dit moment enorm in de nesten heb gewerkt en een groot probleem heb. Daardoor zocht ik ook een oplossing in het wegdrinken van de problemen. Helaas de problemen bleven.
De reden dat ik weer ben gestopt is het feit dat ik in een problematische situatie troost zoek ik alcohol maar uiteindelijk in paniek raak omdat ik de zaken niet meer helder kan bekijken.
In zo'n panieksituatie zie ik er geen gat meer in en zeg en doe dingen die ik later niet meer weet.
De laatse keer (vorige week) is het zelfs zo erg geweest dat de huisarts is geweest en ik een injectie kreeg met Hadol om mij weer rustig te krijgen. Door mijn depressieve/suicidale gedrag wilde hij mij zelfs op laten nemen bij crisisdienst van Symfora(voorheen Riagg).
Doordat ik rustig werd is dit gelukkig niet doorgegaan maar ben daar nu wel onder behandeling. Mijn vrouw en kinderen waren er bij toen dit alles gebeurde en zag in dat dit niet verder kon. Dat heeft mij doen besluiten weer een punt achter die kl*te alcohol te zetten.
Oke, de problemen blijven maar kan ze nu beter aan. Ik bezuip mijzelf niet om vervolgens volledig door het lint te gaan.
Inmiddels 6 dagen niet gedronken en werk aan de problemen. Helaas zijn deze niet zomaar opgelost. Ik heb veel mensen pijn gedaan en er zal veel tijd nodig zijn om dit te kunnen verwerken.
Groetjes,
Ozzie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...