Spring naar bijdragen

Over mezelf


Dippie

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik noem me hier maar Dippie. Die naam zegt eigenlijk al veel. Ik ben een vrouw van 45 jaar, ben gescheiden en heb 2 zonen. Ik woon nu alleen en heb hier bewust voor gekozen omdat ik eigenlijk niet meer weet wat ik nog wel of niet wil. Ik ben de afgelopen 20 jaar al vaker bij psychologen en psychiaters geweest, en loop daar nu nog steeds naar toe. Slik nu al bijna 10 jaar antidepressiva. Hier is allemaal nog wel mee te leven. Maar waar het hier om gaat, de alcohol, is een groot probleem. Ik moet echt stoppen met mijn overmatig drankgebruik. Ik haat mezelf omdat ik dat maar niet onder controle kan krijgen. Al zo vaak heb ik pogingen ondernomen, maar ik vind altijd wel weer een excuus om toch maar weer een wijntje te nuttigen. En dat blijft uiteraard niet bij eentje. Elke morgen ben ik van mezelf overtuigd dat ik echt ga stoppen met drinken. Maar naarmate de dag vordert ben ik al niet meer zo zeker. En 'savonds denk ik 'maar morgen stop ik echt'. Een bijkomend probleem is dat mijn gewicht ook alleen maar toe neemt, ik walg soms echt van mij zelf. Meestal heb ik zo veel gedronken dat ik nog niet meer weet wat ik die avond allemaal gedaan heb. Ik heb lang na gedacht of ik mij wel zou aanmelden op dit forum, omdat ik denk dat ik niet te redden ben. Maar aan de andere kant wil ik het toch proberen, je weet maar nooit. Mijn grootste probleem is dat ik geen doorzettingsvermogen heb. Als het effe moeilijk wordt dan haak ik af. Ik kan nog wel een uur doorschrijven, maar ja. Ik hoop hier toch wat steun te vinden en dat er toch ergens een lichtpuntje is.

veel liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai dippie
welkom op dit forum
ikheb net jou verhaal gelezen en het is net of ik over mezelf lees alleen ik ben een stiekeme drinker en ik wet niet of jij dat ook bent
het is echt noodzakelijk dat je ophoud wand het word je dood
ik drink nu sinds 5 weken niet meer (na de zoveelste keer betrapt te zijn )en ik wil nu ook echt doorzetten
het belangrijkste is beginnen met eerlijk zijn (ik heb 2 jaar iedereen voorgelogen dat ik niet meer drink,mijn vriend;de dokter;belangerijke mensen om me heen;de psichiater ;de mensen op de psichomatische kuur enz enz )
vandaag ben ik naar de dokter geweest met mijn buurvrouw om alles eerlijk uit de doeken te doen
(lucht op) ik heb opnieuw een verwijzing voor de psichiater en ik wil tabletten hebben.
morgen word mijn bloed gecontroleerd op leverwaarde en vit b1
ik moet echt mijn hooft vrij krijgen van alle negatieve gedachten maar dat lukt mij niet alleen zie ik nou ook wel in ,dus ga aub hulp zoeken voordat het te laat is
de ellende die je jezelf en anderen aandoet is op het laatst niet meer te overzien
hopenlijk heb je hier wat aan

gr satx:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Dippie!
Het feit dat je je hebt aangemeld bij dit forum is de eerste zelfbewuste stap naar een beter leven. Je erkent je probleem en komt daar voor uit. Dat is al een overwinning!
Ook ik ben bekend bij Psygologen, psygiaters en de hele Symfora route. Jou verhaal komt mij zo bekend voor. Maar weet je, onder invloed van alcohol raakte ik ook regelmatig in paniek. Ik drink inmiddels 8 dagen niet meer en voel dat ik m'n problemen beter durf aan te pakken.
Lees lekker in het forum en probeer ons op de hoogte te houden hoe het gaat!
Sterkte,
Ozzie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Dippie,

Herkenbaar verhaal. maar denk niet dat je niet te redden bent. Je kan jezelf redden.
Ik drink nu 3 weken niet thuis alleen, vorige week 1x in gezelschap met uitgaan. Wat mij hielp om me aan de goede kant van de streep te houden is om hier te komen babbelen op moeilijke momenten. achter de computer blijven zitten, lezen en vertellen wat je bezig houdt kan soms een mooie afleiding zijn en je praat met mensen die het gevoel herkennen.

dus maak van jezelf een doorzetter maar maak het niet te groot. bekijk het per dag (de beste tip die ik ooit kreeg). Zet 'm op en veel succes.
Groetjes Sas
PS niet alleen moeilijke verhalen kun je hier kwijt hoor, ook leuke en soms wordt er ook gewoon gelachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dippie,

Ik kan je wel vertellen dat het verhaal dat je verteld voor de meeste onder ons welbekend in de oren klinkt, tenminste mij wel in ieder geval.
S'morgens beloof je jezelf deze dag niet te drinken en s'ávonds zeg je, ik stop morgen echt met drinken.
Ik ken dat probleem en ook had ik een hekel aan lege en volle flessen.
Verschillende malen heb ik dan ook zoveel gedronken dat ik me ook niets van de avond tevoren kon herrineren.

Je moet dus niet denken dat je niet te redden bent, er is wel degelijk hoop.
En ja doorzettingsvermogen is niet zo belangrijk, in mijn geval heb ik geen keus het is jezelf de kist in drinken of iets van het leven proberen te maken, overeind krabbelen en weer genieten.

Dat is iets wat we hier met zijn allen proberen te bereiken!
Tenminste ik wel hoor!

Succes, Johnie Walker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal

ik vind het erg fijn dat jullie gereageerd hebben. De dag dat ik mij ingeschreven heb op wie is wie had ik nog niets gedronken en heb dat tot nu toe nog steeds niet gedaan. Wat ziet de wereld er dan toch een stuk positiever uit. Ik hoop dat ik dit nog lang vol zal houden maar de verleiding is natuurlijk altijd groot.
Op mijn werk krijg ik dagelijks heel wat flessen drank door mijn handen. Dat maakt het allemaal wel een beetje lastiger. maar ja.

Als ik thuis kom van mijn werk dan kijk ik als eerste op de computer of er nog iets nieuws te lezen is. Op de een of andere manier vind je hier steun, en niet alleen omdat je persoonlijk reakties krijgt maar ook omdat er zoveel mensen met hetzelfde probleem zitten en hun ervaringen durven te vertellen. Geweldig.

Iedereen veel succes met het gevecht en een heel fijn weekend.

Veel liefs Dippie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zijn we maatjes Dippie. Ik heb ook niets meer gedronken sinds ik mij hier heb ingeschreven (19-11-2008).
Ik ervaar het leven niet direct (nu al) positiever maar ik merk dat ik nu de problemen aanpak ipv ze weg te drinken. Uiteindelijk zal dit leiden tot een beter leven maar daar gaat wel even overheen omdat er veel stuk is.
Ik vind het heel knap van je dat je het hebt volgehouden en vind het fijn dat je steun van ons allen hebt gevoeld.

Ozzie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ozzie,

Het is niet zozeer dat ik denk dat ik er nu ben en dat de toekomst rozengeur en maneschijn zal zijn. Het is meer dat als ik 'smorgens opsta me goed voel, en ook weer zin heb in de dag. Ik kijk positiever naar de dag. Ik probeer ook helemaal niet te ver vooruit te kijken maar genieten van elke dag die ik helder en bewust mag doormaken. Dat is in het verleden echt wel anders geweest, soms was ik liever niet meer wakker geworden!! Waar ik wel een beetje van schrok, toen ik verhaal las op wie is wie, dat het na zovele jaren toch nog fout kan gaan. Ik heb vroeger veel gerookt maar ben 15 jaar geleden gestopt. Heel af en toe heb ik nog wel geprobeerd een sigaretje te roken voor de fun, maar ik vind het nog steeds erg vies. Ik zal dus ook echt niet meer gaan roken. Nu had ik gehoopt dat het met alcohol hetzelfde zou gaan, als je maar lang genoeg niet meer gedronken hebt wordt het vanzelf vies. Vandaar mijn schrik. Maar goed, ik hoop dat het je deze keer dan toch voorgoed mag lukken.

Groetjes Dippie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi dippie iedereen is te redden dus jij ook. Kom op meid rug eronder en praat mee op het forum hier vind je steun en tips. En als je van goede zin bent kom je al een heel eind. Zal niet gemakkelijk zijn en ook niet allemaal in een keer lukken maar je bent in ieder geval serieus bezig om je probleem aan te pakken.

Succes en sterkte en welkom, groet Antonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...