eko Geplaatst 27 december 2008 Rapport Share Geplaatst 27 december 2008 Dat is de dag. Geen bier meer. Geen halveliters meer. Niet 1, maar soms wel 7, 8 per dag. Niet elke dag, maandag en dinsdag gelukkig niets. Maar woensdag trek ik er weer 2 of 3 open, en vanaf donderdag is het bij mij weer weekend...Het moet stoppen. Het gaat stoppen. Hoop ik.Dit is een eerste stap. Maandag 5 januari echt. Tot dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 28 december 2008 Rapport Share Geplaatst 28 december 2008 Hoi Eko, welkom en gefeliciteerd met je eerste stap!Met hopen kom je helaas niet zo ver, met een besluit nemen wel. Uiteindelijk draait het om dat eerstvolgende glas die je gewoon niet moet nemen. Dag voor dag, keer op keer opnieuw, en zo bouw je zelfvertrouwen op (een heerlijk gevoel!). Jammer voor jezelf dat je al weet dat nu de alarmbellen rinkelen, je toch nog 'moet' woensdag, donderdag..... t/m 4 januari dus. Van wie moet het eigenlijk? Er zullen altijd redenen en gelegenheden zijn om weer uit te stellen... je schuift het probleem vooruit, in de hoop dat alles dan nog hetzelfde is (en je er dus zo weinig mogelijk schadelijks aan over hebt gehouden).Je zou ook eens gek kunnen doen nu, why not? je leeft maar 1 keer in deze gedaante toch? Verras jezelf en stap in het nieuwe avontuur met jezelf NU... je bent het waard!!! En als je nog doordrinkt wens ik je een hele fijne tijd met hele nare katers (motivatiebevordering ). Zonder dollen: je krijgt een heel nieuw leven door niet meer te drinken, of je het nou nu doet of over een week: ga ervoor!liefs,Kaia. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ROBERT Geplaatst 28 december 2008 Rapport Share Geplaatst 28 december 2008 Ekoten eerste een goed besluit om er mee te gaan stoppenwaarom uitstellen wat vandaag al kanmisschien omdat het nog oud en nieuw moet wordenga er voor en probeer nu te stoppen voor je uit schuiven heeft geen zinIK HOOP dat je de steun hier kan vinden die je nodig hebtmvg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eko Geplaatst 28 december 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 december 2008 Thanks, guys!Ik leef al een paar weken toe naar 5 januari: inderdaad na oud & nieuw (slap, weet ik), maar ook de dag dat we gaan verhuizen naar een andere woning. Een nieuwe fase van mijn leven dus, waarin alles gezonder zal worden. 4 jaar geleden ben ik ook van de een op de andere dag gestopt met roken, dus dat biedt perspectief voor mijn volgende uitdaging!Vreemd genoeg heb ik er zin in, ook al geniet ik op dit moment natuurlijk weer van een biertje... Ik hoop vaker steun van jullie te krijgen, ik heb zo het vermoeden dat ik het nodig ga hebben.Tot 5 januari, en fijne jaarwisseling allemaal!Eko. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 28 december 2008 Rapport Share Geplaatst 28 december 2008 hoi Ekogoed besluit, drank maakt meer kapot dan je lief is en ook ik spreek uit ervaring. Er is hier een nieuw draadje geopend, stoppen op 2 januari. Een aantal mensen waar onder ook mijn persoontje hebben deze datum gekozen om te stoppen, te minderen, gestopt te blijven of opnieuw te stoppen. Het is de bedoeling in ieder geval dat wij ons uiterste best gaan doen om vanaf deze datum a de baas te zijn, te worden of te blijven. Doe je mee, je bent welkom. Het is wel een paar dagen eerder dan jouw datum maar who cares.groetjes Antonia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eko Geplaatst 28 december 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 december 2008 Hoi Antonia,We shall see! Eerst nog even die lekkere fles champagne soldaat maken op oud en nieuw (Moët & CHandon, was 30 euro!), en dan zien we. 2 januari zou tof zijn, maar 5 januari wordt de dag. Dan gelijk een personeelsnieuwjaarsbijeenkomst. Wat te doen? Drankje, naar huis, of cola? Ik neig naar naar huis, onder het mom van "nieuwjaarsresolutie: lekker sporten"..................................eko. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ROBERT Geplaatst 29 december 2008 Rapport Share Geplaatst 29 december 2008 ekohet is altijd vallen en op staan natuurlijk kan je je verheugen op een lekkere fles champagne met oud en nieuw en als ik het zo lees van je ben je lekker gemotiveerd om te stoppendus val voor je fles champagne en sta op 5 januari en hou het volmet een glas cola kun je best een nieuwjaarsbijeenkomst vieren is het gelijk een goede test voor je als je het dan bij de cola houdt is dat weer een enorme overwinning voor jeen de eerste stap om vol te houden het gaat je steeds beter bevallen het leven zonder drank.succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 december 2008 Rapport Share Geplaatst 29 december 2008 Hoi Eko: goede voornemens is al een goed idee. Dan nog een plan maken. Ik wens je veel sterkte! Van harte welkom hier en misschien kom je eens bij ditjes en datjes schrijven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden