Spring naar bijdragen

Voorstellen ...


Wiseguy

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum en vind het jammer dat ik het nodig schijn te hebben. Maar eerlijk gezegd ik red t niet in mn uppie. Ik drink al sinds mijn jeugd (ben nu 47,man, zelfstandig) eigenlijk uit gewoonte en om makkelijk in slaap te vallen. Mijn vader heb ik de laatse jaren van zn leven zien drinken en mn moeder lust ook wel een portje. 2 Broers zijn eveneens min of meer (kan dat?) verslaafd aan alcohol, zeker een familie trekje ...
Hmm, wel ik drink i.i.g. vanavond niet en morgen is nog een eind weg.
Ik wens jullie in elk geval heel veel sterkte en ik hoop dat ik mijn bijdrage aan dit forum mag leveren ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Wiseguy,

Welkom op dit forum,
Goed van je dat je wat aan je drinkgedrag wilt doen.
Er zijn vele vomen van hulp als je wilt stoppen.
Mij heeft internettherapie heel goed geholpen, en dit forum natuurlijk.
Als je wilt en er om vraagt kan je hier veel steun bgrip en hulp verwachten.
Laat morgen ook de eerste staan en herhaal dat elke dag.
Wil je meebabbelen kom dan naar de rubriek ditjes en datjes.
Alcohollisme kan soms ïn de familie zitten".
In elk geval goed dat je je aangemeld hebt
Sterkte en succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wiseguy, harstikke verstandig van je om iets aan je alcoholgebruik te doen.
Dankzij het forum, tactive ben ik nu ruim een jaar ADB en drink sinds twee maanden noppes.
Het is heerlijk om niet meer te hoeven. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Wiseguy!

Very wise indeed :) Het nodig hebben mag dan wel jammer zijn, weten wat je nodig hebt is een zegen en voor jou een super begin van het jaar!

Ik wens je kracht om vanaf nu steeds die eerste te laten staan; een verslaving is hardnekkig en een stuk gemakkelijker aan- dan af te leren, maar het kan wél en dan ben je vrij... probeer het te zien als een avontuur met en in jezelf (want hoe het met drank is weet je nu wel toch? da's niet meer echt zo spannend) want er gaat een wereld voor je open vanachter dat jarenlange roesgordijn.

Fijn dat je dit forum gevonden hebt, het is zo belangrijk om te kunnen delen! Hoe is het vandaag verder gegaan? Probeer het dag voor dag te nemen, kijk niet verder dan 1 dag vooruit.
Geef je lichaam en jezelf tijd om aan de nieuwe situatie te wennen, dan geef je het ook echt een kans. Ik sliep trouwens ook altijd op een fles wijn, nam zelfs flessen mee als ik ergens anders sliep... inmiddels kan ik voor het slapen gaan lekker lezen, val dan als een roosje in slaap en wordt smorgens zowaar wakker, helder en zin in de dag, ik hoop dat jij dat binnenkort ook zo mag ervaren!

liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom

een nieuw jaar, nieuwe ideeén, nieuwe stappen
deze stap heb je maar weer gemaakt, je gaat iets aan je alcoholprobleem doen
dat is een goede stap en een stap die ook vooruit brengt
de roes achter je laten en voor uit kijken met helder zicht
het gaat je veel energie kosten maar wat het je gaat opleveren is geweldig
neem de eerste niet en blijf dat zolang mogelijk vast houden
ik wens je succes en hoop dat je hier de steun krijgt die je verwacht

grt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wiseguy,
Veel succes. Kom hier als de trek er aan zit te komen. De meeste mensen hebben een moment op de dag waarop het sein "nu mag het" afgaat. Kom dan aan het forum deelnemen met een flinke fles water bij de hand. Zorg ervoor niets in huis te hebben en ga ook niets halen 'voor het geval dat'.
Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...