Spring naar bijdragen

weer voorstellen...

venus34

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

dit is maar liefst de tweede of derde X dat ik mezelf voorstel... ik ben een vrouw van 36, ben nu echt lichamelijk verslaafd aan alcohol. Ben de afgelopen tijd bang geweest om te gaan werken, wie zou winnen... ik of de angst voor trillen en zweten? Zijn er hier meer mensen die dit herkennen? Ik heb al twee eerdere stoppogingen ondernomen.. beide weer gestopt na maand venwege werkstress.
Ben nu ook niet meer alleen, ik heb een vriend die er flink onder heeft geleden de afgelopen twee jaar. Maar de keuze om te stoppen is de mijne, ik wil niet meer afhankelijk zijn.
Zou graag meer van anderen horen.....

Grtz Venus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Venus,

Dan heet ik je voor beide keren alsnog van harte welkom ;-)

3 X is scheepsrecht, maar het belangrijkste is hoe je er NU in staat: je bent je bewust van je probleem en bent aktief bezig er iets mee te doen door hier te komen schrijven. Stress en mindere tijden zullen er altijd blijven... hoe jij daar mee omgaat, daar kan je wél wat aan doen, en zonder drankverslaving gaat dat allemaal op z'n zachts gezegd stukken beter. Maar je 'moet' er wel eerst even doorheen... ik heb er nooit spijt van gehad!

Ik herken de angstaanvallen ivm werk uit de tijd dat ik nog dronk, verschrikkelijk! Ik heb ze nu nooit meer, voel me ook niet meer zo onzeker en trillerig. Als je nou eens met jezelf afspreekt dat het nu welletjes en menens is, dat je nu voor het eggie gaat? Geen poging maar een besluit! Gewoon vanaf nu die eerste niet meer nemen, en hier je lotgenootjes opzoeken. Het is echt een bevrijding als het niet meer hoeft en je je dus ook niet zoveel zorgen meer hoeft te maken. Je werk, je relatie, JIJ... stoppen is een win win win situatie!

Gewoon ervoor GAAN! Eventueel morgenochtend eerst even overleggen met je huisarts als je bang bent voor het afkicken?

sterkte & liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom
voor de derde keer je aanmelden geeft ook aan dat je dus absolut niet blij bent hoe je nu in het leven staat wat je drank gebruik betreft en dat je er nu weer wat aan wilt doen
maar je het poging of heb je het besluit genomen om niet meer te drinken???
maak er voor je zelf een besluit van en leef van dag tot dag en geen maanden vooruit maak het je zelf niet te moeilijk
je zult gaan vallen en weer opstaan en op een gegeven moment staan je meer dan dat je valt
het gaat je veel energie kosten maar ook dat krijg je vele malen meer terug
je zou je zelf leukerder gaan voelen en je wordt weer trots op je zelf
maar er is één ding waar je mee moet beginnen en dat is "de eerste laten staan"
kom je gevoelens en vragen delen met ons op ditjes en datjes
ik wens je heeeeel veel sterkte en succes en hou vol
grt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Venus: ja ik herken het helemaal hoor. Dat bibberen en beven, afschuwelijk. Maar dat is gelukkig alweer lang geleden. Je komt er vanaf door te stoppen met drinken. Echt op nul gaan staan. Je lichaam is vergiftigd en moet dus ontgiften. Het is goed te doen als je het per dag bekijkt.
Vandaag kies je voor jezelf en je verdient het om NIET te drinken. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...