Spring naar bijdragen

Even voorstellen Ramses

Ramses

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben Ramses en nieuw op dit forum.
Ik heb diverse opnames gehad om van de drank af te komen. Af en toe drink ik nog maar ik hoop dat het nu verleden tijd is. Maar het is die rottige craving. Dan heb ik het niet meer en moet ik drank hebben lijkt het wel. Voor mij is het maar een manier. Ik moet het niet in huis hebben en niet kopen. Drinken heeft meer nadelen dan voordelen en de kater komt later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi en welkom Ramses,

Ik begrijp dat je al een eindje op weg bent met stoppen? Hm ja af en toe drinken is beter dan de hele tijd drinken, maar het houdt tegelijkertijd ook je craving in stand. Sinds ik -dag voor dag- helemaal niet meer drink heb ik inmiddels zelden nog craving, eigenlijk alleen als ik heel erg gespannen ben ergens over, en dan nog is het een ander soort craving dan die ik in het begin had, eerder dorst naar het gevoel om even uit controle te zijn dan daadwerkelijk naar de drank. Drinken kon heel lekker zijn, maar niet meer drinken heeft mijn leven in alle opzichten een lift naar heel veel meer levenskwaliteit gegeven. Het is een bevrijding, ik heb eindelijk ruimte in m'n koppie gekregen om me met dingen bezig te houden die er werkelijk toe doen!

Ik wens jou hetzelfde en op dit forum ben je niet alleen. Herkenning en het kunnen delen zijn zo belangrijk!

liefs en hang in there,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo ramses
welkom bij deze site hopelijk heb je zoals vele anderen baat ,bij de mogelijkheid om op die uiterst vervelende en irritante trek momenten, contact te hebben met andere ervarings deskundigen.
er komt bij een " help" altijd een antwoord
zie op ditjes en datjes
bako

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom

een hele stap voor je stoppen met drinken
ik hoop dat je de steun hier kunt vinden om het vol te gaan houden
schrijf in de rubriek ditjes en datjes ook wel draadje genoemd je vragen en ideeen
er is altijd wel iemand die je raad kan geven
het lezen ervan heeft ook al veel herkenning van on sprobleem wat alcohol heet
succes en hou vol en neem de eerste niet en je blijft vanzelf droog

grt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Ramses er is eigenlijk maar 1 manier om te stoppen met drinken en dat is iedere dag opnieuw dat besluit te nemen, en als je trek krijgt te denken, vandaag doe ik het niet, misschien morgen, maar vandaag niet. En dat zeg je iedere dag weer tegen jezelf. Mij heeft dat enorm geholpen want de gedachte aan noooit meer maakte me gek. en zo rijgen de dagen zich vanzelf aaneen en ga je de voordelen ontdekken van niet drinken.

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...