Spring naar bijdragen

Even voorstellen dan maar ?


theo

Aanbevolen berichten

Hey hallo allemaal , alles wat wenselijk is voor 2009.

Hmja waar te beginnen ..
Ik ben eigelijk niet eens verslaafd sterker nog ik lust geen alcohol.
Wat doe ik dan hier ? Tja , mijn partner waar ik mee samen woon is er nogal gek op.
Ik hoop hier misschien wat dingen te kunnen delen, lezen of tips wellicht ?
Mijn partner heeft té veel meegemaakt wat haar een probleem drinkster maakt.
De omgang met haar word met de dag moeilijker.
Ik ben ( hier door ) inmiddels onder behandeling van een psycholoog maar die zegt:"je moet ermee kappen", O ja dat is erg makkelijk gezegt.

Tóch bekruipt mij een gedachte dat ik haar terug kan brengen in een wereld zonder alcohol.

Haar dag indeling:

Overdag slapen tot een uur of 15:00 uur.
Dan goed suf wakker worden (helaas heeft ze geen kater) en haar 'ontbijt' naar binnen werken.
Rond 17:00 uur naar de AH-slijterij voor een fles Vodka.
TV kijken tot een uur of 23:00 uur ( hierna ga ik naar bed ) en begint ze met vodka ju.
Dit gaat zo door ( gem 3 glazen / uur ) tot ongeveer 6:30 de volgende morgen.
En dan slaapt ze weer tot gem. 15:00 uur.

Mijn excuses als ik iemand hiermee raak dat is niet mijn insteek.

Wat vinden jullie hier nu van ?

Met vriendelijke groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

theo,

welkom op het forum!

ik begrijp dat je behoorlijk in een spagaat zit. niets is zo vervelend als een partner die drinkt en niet wil toegeven dat zij/ hij een probleem heeft.

wij schrijven dagelijks op het forum onder ditjes en datjes, ik hoop dat het helpend voor jou is, ondanks het feit dat er hier allemaal mensen schrijven die wel hun probleem onder ogen willen zien.

persoonlijk vindt ik het erg moeilijk om op jou situatie te reageren. hoe lang moet je doorgaan met het idee dat je haar kan helpen?
hoeveel van je eigen leven heb je daarvoor over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel nóg meer vraagtekens opkomen dan ik al had.
MIsschien ben ik wellicht op een verkeerd forum ben aanbeland.
Sinds ik haar ken ( 4 jaar geleden nu ) begon het allemaal onschuldig met 'dropshot'.
Dus eigenlijk ben ik al 4 jaar aan het stoeien met dr, dit hou ik geen 4 jaar meer vol.

Bij nader inzien kan ik beter op zoek gaan naar een forum voor 'partners' ?
Iemand een idee of link ?

btw dank je wel Tasseke, voor je bijdrage. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hoi Theo,

Ik zit geloof ik met een soortgelijk probleem als jij, alleen dan gaat het om mijn vader. Ik had ook al gegoogled voor praatgroepen voor kinderen van alcoholisten, maar dat is nog niet zo makkelijk te vinden. Heb AlAnon ook een email gestuurd voor meer informatie. Nog geen antwoord.
Ik heb juist ook voor dit forum gekozen, omdat ik hier misschien meer begrip krijg over hoe iemand die drinkt, denkt, handelt, het hoe en waarom, om er zo meer begrip voor te krijgen en daardoor ook mijn vader beter te gaan bergrijpen. Hij is geen prater, nooit geweest, dus daar zal ik nooit wijzer van worden. Hopelijk hier wel.
Jij bent al een lotgenoot voor mij, eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...