JoyHope Geplaatst 5 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2009 Dag allemaal,het is een hele stap voor mij om mijn alcoholprobleem te delen met anderen. Maar ik weet dat het angstvallig geheim houden van mijn verslavingsprobleem er voor heeft gezorgd, dat ik verslaafd kon blijven en bleef. Vandaag heb ik voor het eerst tegen mijn beste vriendin gezegd: "Ik ben een alcoholist.". Ik ben 5 dagen geleden gestopt met drinken. Voor het eerst in ongeveer 15 jaar ben ik 'clean'. Het kon zo niet meer langer, ik zag mezelf af glijden, ik was iedere grip op mijn alcoholgebruik nóg verder kwijt aan het raken dan voorheen. Ik wil er in het voorstellen geen ellenlang verhaal van maken, dus ik schrijf hieronder puntsgewijs wat dingen over mezelf op:- 41 jaar, werkzaam in de zorg in functies met veel verantwoordelijkheden en ik ben goed in mijn werk-misbruikervaringen tussen 4e en 14e levensjaar (die geef ik de schuld niet van mijn gebruik, maar het heeft wellicht wel meegespeeld in het voor het eerst grijpen naar alcohol)- ongehuwd, geen kinderen, dat heb ik altijd al gewild en ik heb er enorm last van dat dit nog niet zo is in mijn leven; maar ja: ben ik eenzaam omdat ik drink, of drink ik, omdat ik eenzaam ben? Het is mogelijk allebei waar, maar drinken helpt me iig geen steek verder- problematisch drinken is begonnen rond mijn 25e levensjaar- tijdens therapieën die ik heb gevolgd, ontkende of verzweeg ik mijn verslaving, zoals ik dat tot een week geleden ook nog voor mezelf trachtte te ontkennen- ik schaam me eerlijk gezegd ontzettend voor deze verslaving. Ik heb me aangemeld voor gratis hulpverlening op deze site, voor mij een hele stap. (ik werk zelf veel in de verslavingszorg,kun je nagaan...) Het lijkt me fijn om met lotgenoten uit te kunnen wisselen over wat jullie en ikzelf meemaak. Ik wens iedereen, inclusief mezelf, heel veel kracht bij het alcohol de baas worden!!!JoyHope Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2009 Welkom JoyHopeblijf chatten op het forum zéker in moeilijke tijden we helpen je er naar beste kunnen doorheensucces en neem je voor om iedere dag niet de eerste te nemen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 5 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2009 je eerst stap heb je gezet door hier binnen te komengoed zokom naar ditjes en datjes om mee te lezen/reargeren/praten en vragen al naar gelang je behoeftedoe alles stap voor stap en denk eraan dat je beste stap is ,de eerste deze dag te laten staandoe dit dag na dagvr gr bako Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JoyHope Geplaatst 5 februari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 februari 2009 Dank je wel Albert en Bako,voéltook als een hele stap om mee te doen aan dit forum. Zo raar, ik werd heel duf wakker vanochtend en mijn 1ste gedachte was: "Oh nee, alwéér teveel gedonken, wanneer houd ik eens op!". En ik heb níks gedronken, zo raar! Herkennen jullie dat?groetjes van JoyHope. quote: Originally posted by: bakoje eerst stap heb je gezet door hier binnen te komen goed zo kom naar ditjes en datjes om mee te lezen/reargeren/praten en vragen al naar gelang je behoefte doe alles stap voor stap en denk eraan dat je beste stap is ,de eerste deze dag te laten staan doe dit dag na dag vr gr bako Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elvez Geplaatst 5 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2009 quote: Zo raar, ik werd heel duf wakker vanochtend en mijn 1ste gedachte was: "Oh nee, alwéér teveel gedonken, wanneer houd ik eens op!". En ik heb níks gedronken, zo raar! Herkennen jullie dat? Ja ik zit nu in mijn 6e week en ik had het vorige week nog een paar keer 's ochtends; een katerig gevoel alsof ik 2 flessen wijn op had. En ik heb zoals ik al zei al bijna 7 weken geen druppel alcohol aangeraakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joske Geplaatst 5 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2009 Hallo JoyHope,ook van mij van harte welkom!zelf ontweningsverschijnsel kunnen ook nog naar een heele tijd de kop op steken, maak je geen zorgen.Het belangrijkste is van nu voort te doen, stap per stap. Hier zijn genoeg mensen die het bewijs zijn dat het kan lukkenVeel moed, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JoyHope Geplaatst 5 februari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 februari 2009 Hoi Joske,Ik heb zelf veel in de verslavingszorg gewerkt. Hoezo relateer jij een dergelijk gevoel dat ik had aan ontwenningsverschijnselen? Ik ben benieuwd naar je uitleg. Zelf heb ik het idee dat het namelijk meer te maken heeft met een geheel van leef- en denkpatronen die allemaal draaien om drank. Dus bijvoorbeeld in mijn geval: een duf gevoel in je hoofd s'ochtends staat 'automatisch' voor alcoholmisbruik en een stroomaan zelfverwijten, omdat je dat al jaren niet anders kent van jezelf. Gewoon eens duf zijn zonder dat dit aan alcohol gerelateerd is ken ik al heel lang niet meer... Wat vind je van deze redenatie?groeten van JoyHope quote: Originally posted by: JoskeHallo JoyHope, ook van mij van harte welkom! zelf ontweningsverschijnsel kunnen ook nog naar een heele tijd de kop op steken, maak je geen zorgen. Het belangrijkste is van nu voort te doen, stap per stap. Hier zijn genoeg mensen die het bewijs zijn dat het kan lukken Veel moed, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JoyHope Geplaatst 5 februari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 februari 2009 Gefeliciteerd met je zes weken droog staan Elvez!Nou, ik ben blij dat je het herkent, niet alleen staan in wat ik meemaak bemoedigt me. Is toch raar of niet? Ik heb er een eigen theorie over, zie mijn reactie op de post van Joske in deze thread.thanks en groetjes,JoyHope quote: Originally posted by: Elvezquote: Zo raar, ik werd heel duf wakker vanochtend en mijn 1ste gedachte was: "Oh nee, alwéér teveel gedonken, wanneer houd ik eens op!". En ik heb níks gedronken, zo raar! Herkennen jullie dat? Ja ik zit nu in mijn 6e week en ik had het vorige week nog een paar keer 's ochtends; een katerig gevoel alsof ik 2 flessen wijn op had. En ik heb zoals ik al zei al bijna 7 weken geen druppel alcohol aangeraakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden