Godiva Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Ik vind al een jaar of zes dat ik teveel drink. Heb me ooit eerder voor een internet behandeling ingeschreven bij een andere organisatie, maar dit zette geen zoden aan de dijk, was veel te halfslachtig.Na een telefoongesprek met mijn vriend (die is alcoholist)vanavond me aangemeld bij Al- Anon om as woensdagavond naar een meeting te gaan en ook veel gelezen over de eerste stap van het 12 stappen programma, ervaringen van andere mensen die partner/vriend van een alcohol verslaafde.Later op de avond heb ik (Nuchter!)mijn eigen drink gedrag ter discussie gesteld aan mezelf.Mede door websites met info over probleem drinken op te zoeken testen te maken e.d. en me hier op dit forum en bij de internet behandeling aan te melden.Dit omdat ik wel naar mijn smaak er erg naar neig om een probleemdrinkster te worden.Ik drink denk ik gemiddeld toch wel al jarenlang zo'n 30 a 35 glazen alcohol per week en merk dat ik de laatste tijd regelmatig zogenaamde 'Grey outs' heb (dingen nog maar half weet van de avond tevoren) naast af en toe ook echte black outs eens in de paar maanden als ik dus helemaal niet meer precies weet hoe het eind van de avond is verlopen en hoe ik thuis kwam enzovoorts.Ik denk zelf wel nog een sociaal drinker te kunnen zijn omdat ik ook in een week wel vaker geen zin in drank heb en ook mijn wijn fles weg kan zetten na twee glazen zonder die te 'Moeten'leegdrinken. Ook drink ik niet als ik alleen thuis ben, tenzij ik een lang gesprek aan de telefoon voer met een vriendin ofzo, een zogeheten telefonische visite voer.De reden dat ik ervoor vrees een probleemdrinkster te worden ipv een overmatige drinkster is dat ik heb gemerkt dat ik de afgelopen week meerdere keren de neiging had en er ook twee keer er aan heb toegegeven om te willen gaan drinken omdat ik me klote voelde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bohemia Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Volgens mij zit je precies op de fase om door te hebben dat het een probleem kan gaan worden.Bij mij begon het ook zo en is doorgeslagen. Ik ben ook net aan het proberen om te minderen, ben erg nieuw hier op het forum maar herken het helemaal.Je zit precies op het punt dat je beseft dat je 2 glaasjes wijn kan drinken en kan stoppen zonder hem leeg te drinken. Ik ben helaas die grens ver over gegaan en wil hier niet mijn gebruik vertellen om dat te veel schaamte geef. Maar als ik er aan kan werken dan kan jij het zeker!!Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Herkenbaar Godiva, zo dronk ik ook, een paar dagen niks, of een paar glazen en 1 a 2 keer per week als ik mocht van mezelf dan dronk ik veel te veel.zodra je gaat drinken omdat je je rot voelt, of juist blij voelt en om andere redenen dan heb je zeker een probleem. Ik heb zeker 20 jaar zo gedronken en nu al ruim een jaar droog en dat bevalt toch beter.Ik heb wel veel aan de internetbehandeling van Tactive gehad maar dat was ook omdat ik op dat moment gemotiveerd was om er wat aan te doen zoals jij nu ook bent, daarna ben ik wel weer teruggevallen naar 1 a 2x per week te veel drinken maar dat was het ook niet, anderhalf jaar geleden ben ik dan ook gestopt met drinken, heb nog 1 uitglijder gehad en nu dus al lange tijd niet gedronken.zonder drank word je leven anders, puurder, dieper, intenser, soms ook lastiger maar wel nuchter en zonder katers. Je gaat je sterker en stabieler voelen en het leven wordt een avontuur om nieuwsgierig naar te worden. ik wens je veel succes toe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Hoi Godiva en welkom hier!Gelukkig werkt de stem in jou die het allerbeste met jou voor heeft nog heel erg goed, en gelukkig luister je er nu ook naar door stappen te zetten, zoals je verhaal hier schrijven, dat is een hele goede eerste stap! Want geloof die stem maar: zoveel drinken is niet okay, grey-noch blackouts zijn okay en ook drinken als je je kl*te voelt is niet okay. Je komt er niet uit als je er niets mee doet, het wordt alleen maar meer en meer en meer en zo vliegt de tijd voorbij en hoop je maar dat je er niets (blijvends) aan overhoudt... zowel fysiek als sociaal...Jarenlang zoveel drinken is aan de ene kant heel moeilijk af te leren, want gewoontes zijn nu eenmaal hardnekkig, maar als je accepteert dat iets wat je jarenlang deed niet gemakkelijk hoeft te zijn, en je jezelf de tijd gunt het weer af te leren (en dat gaat veel sneller dan je denkt), is het eigenlijk alleen maar heel bevrijdend en je krijgt er zoveel voor terug, ik voelde het in die eerste week al! Maar die allereerste dag, het moment dat het niet meer bij een voornemen bleef, vond ik eigenlijk nog het lastigst. Dat niet toegeven aan iets wat ik jarenlang wél deed. De kurken gingen er zo gemakkelijk af en de flessen schonken zo gemakkelijk weg en op een dag liet ik ze dicht. Ik ben zo blij dat ik dat gedaan heb! Gewoon doén, niet uitstellen. Achteraf zou ik willen dat ik het veeeeel eerder had gedaan!Het goede nieuws is: hoe groter de uitdaging, hoe geweldiger de kick!!! Kom lekker hier lezen/ schrijven/ delen, het helpt écht!liefs,Kaia. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karenina Geplaatst 12 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2009 Met tranen in mijn ogen moet ik dit zo erkennen!! Dit verhaal is zo ontzettend duidelijk voor mij, maar helaas moet ik nog een datum stellen om de kurk er niet meer af te halen voorgoed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden