Spring naar bijdragen

Even voorstellen

Nootje

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, ik ben een vrouw van 28 en heb een redelijk vervelend probleem. Ik heb al zeker een jaar of tien de gewoonte van mij elk weekend pottoe te drinken. In't studentenleven en het uitgaansleven viel dat allemaal nogal mee omdat iedereen dit daar wel doet. Maar de laatste jaren begin ik er echt problemen van te ondervinden. Ik vertrek met vrienden naar een feestje en na een paar uur ben ik zo laveloos dat er met mij niets meer aan te vangen valt. Vrienden vertrekken naar huis en ik blijf doorgaan, tot de volgende ochtend, middag of avond. Vaak heb ik s'nachts heel alleen door de straten gedwaald en stiepelzat rondgehangen met wildvreemden. Na zo een avond volgt er meestal een periode vol schuldgevoel en wordt er weer twee weken niets meer gedronken. Na enkele weken kan een glaasje wijn bij de familie alweer en na twee maanden is het ganse voorval weer vergeten en gebeurt me het toch weer gewoon opnieuw. Dit weekend heb ik rock bottom gehaald door mezelf weer volledig toe te gieten en daarna met weet-ik-wie heb staan zoenen voor de ogen van mn verloofde en mn vrienden.
Deze keer moet ik echt stoppen...dit is mijn laatste kans. Heb van dokter campral en antabuse gekregen maar ben toch doodsbang dat ik over een paar weken de ernst van de situatie weer niet meer in zie en weer vertrokken ben.
Ik ben geen klassieke alcoholicus maar weet wel dat mijn probleem de alcohol is en dat het enige wat ik kan doen, nooit meer drinken is...hopelijk ben ik dit binnen een paar weken niet weer vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nootje,

Hierbij heet ik je van harte welkom op dit forum,
Het is best wel een probleem wat je hebt, maar als je regelmatig met ons meeleest op ditjes en datjes zal je zien dat je niet de enige ben.
Kom zelf schrijven als je moeilijke momenten hebt en wij zullen proberen je er doorheen te slepen!
Heel veel sterkte in de strijd, en we hopen je binnenkort te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nootje,

wat goed dat je bij dit forum bent gegaan. Ik heb dat bijna 2 weken geleden ook gedaan.
Je hebt inderdaad net alsiken anderen op dit forum een probleem. Ik vraag me af wat volgens jou de 'klassiek alcoholicus' is. Iemand die dakloos, vervuild en al om 8 uur s'ochtends zijn eerste bier bij de Albert Heyn haalt? Als dat niet zo verdrietig was, zou ik bijna geneigd zijn te zeggen: was het maar waar. Want dan zou ík geen alcoholist zijn namelijk... Maar dat ben ik wel. De dakloze meneer die ik hier boven heb beschreven is een alcoholist met een aantal toegevoegde problemen in zijn leven.

Veel mensen die verslaafd zijn aan alcohol, kunnen echter hun verslaving heel lang voor de buitenwereld (en zichzelf) verborgen houden en oppervlakkig gezien goed functioneren. Ik weet niet of er een klassieke alcoholist bestaat,behalve in ons eigen hoofd vol oordelen (vooral over onszelf,uiteindelijk...). We zijn allemaalm uniek tenslotte. We delen een probleem en dat is alcohol en wij.

Ik vind het superdapper dat je ook naar de huisarts bent gegaan, klinkt alsof je je probleem heel serieus neemt. Zoals jij je alcoholgebruik beschrijft, lijkt het op binge-drinken trouwens. Op de volgende link kun je daar iets over lezen: http://www.alcoholhulp.be/probleemgebruik-soorten.html

Op de thread 'ditjes en datjes' van dit forum wordt het meest gepost, ga daar maar eens kijken.

Ik wens je heel veel succes Nootje en welkom!

:light: Joy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joy Hope,

Volgens de psych ben ik inderdaad een binge drinker. Geen dagelijkse drinker...wat ik als "klassiek" beschouw. Daarom is het ook heel moeilijk om zelfs met het sociale drinken te stoppen. Soms gaat het mij verschillende weekends goed en kan ik netjes een paar glaasjes wijn drinken maar een om de zoveel keren loopt het toch helemaal mis en kom ik nie thuis weg om te blijven zuipen. Als ik deze drama's wil vermijden, zit er maar een ding in en dat is helemaal geen risico lopen door geen druppel meer aan te raken.
Hopelijk zorgt dit forum er een beetje voor dat ik de ernst van de situatie blijf inzien en ook over enkele weken nog dezelfde goede voornemens kan aanhouden.

Alvast bedankt voor de reactie en groetjes,
Nootje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, Nootje,
Ik was ook geen alcoholiste, hoor! Ik deed toch gewoon mijn werk, het huishouden, regelde het nodige voor school voor de kinderen, ik ving de kinderen op, ik kookte, ik overlegde met mijn man wat er moest gebeuren. Ondertussen dronk ik wel dagelijks ruim twee flessen wijn.
Ik vind het heel goed van je dat je naar je huisarts/psychiater bent gestapt voor ondersteuning bij het stoppen. Campral is een trekremmer en Antabus is een aversiemiddel. Je mag absoluut niet drinken bij antabus. Je wordt er prompt flink ziek van. Ik hoop dat je psychiater je daarvan op de hoogte heeft gesteld. Krijg je ook gesprekken en/of therapie als ondersteuning bij het stoppen?
Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...