Spring naar bijdragen

Even voorstellen...

honestly

Aanbevolen berichten

Hallo Allen,

ik ben een man van 31 die samen met zijn vriendin en dochter ( ruim 2 ) woont.

Al een jaar of 3 weet ik dat ik veel te veel drink.
Ik drink uitsluitend 's avonds, maar wel gemiddeld een fles wijn per dag ( rood ).

Heel graag wil ik hiermee stoppen ( of op z'n minst aanzienlijk minderen ) en zie er als een berg tegenop.
Mijn vriendin is op de hoogte van mijn drankgebruik en mijn aanmelding op alcoholdebaas.nl en steunt me enorm.

Een alcoholvrije dag is zeldzaam en zie enorm op tegen eventuele afkickverschijnselen. Met name het in slaap komen en het omgaan met mijn mineurstemming als ik niets gedronken heb, lijkt me een probleem.

Ik heb gekozen voor de naam Honestly omdat ik altijd eerlijk en open ben geweest over mijn drankgebruik. Ik heb ook niet de behoefte om mijn probleem kleiner te maken dan het is.
Ik drink een fles wijn per dag, wil heel graag maat kunnen houden, maar het lukt me maar niet...

Ik hoop hier heel veel aan te hebben en wens jullie alle goeds!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Honestly,
Welkom.
Een heel goed voornemen van je om wat aan je overmatig drinken te doen.
Heb je je ook ingeschreven voor de onlinebehandeling. Dank zij die behandeling en het forum heb ik kunnen stoppen met drinken. Ik kan het dus van harte aanraden.
Fijn trouwens dat je steun hebt van je vriendin en wellicht ook andere mensen om je heen.
Voor mij is het het beste als er geen wijn of sterke drank in huis is. Met bier heb ik gek genoeg geen probleem.
Stoppen is één ding, gestopt blijven is het moeilijkste deel, maar ook dat is te doen. Enige veranderingen in je denken en doen aanbrengen kan al heel veel zoden aan de dijk zetten.
Hoe wij ons overeind houden in de situaties van alledag kun je volgen op onze dagelijkse dagdraad.
Vandaag zitten we hier : http://forum.alcoholdebaas.nl/...RTPAGE=2&enterthread=y
Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Honestly,

Welkom zal ik maar zeggen, ik ben zelf ook net een paar dagen met de internetbehandeling bezich.
Het gevoel van veel drinken ken ik, zelf drink ik ook zeker een kratje bier (pijpjes) in de week. Mijn vrouw steunt mij ook met deze behandeling en die steun heb je ook echt nodig. Vandaag heb ik voor de 2e keer in een week tijd een alcoholvrije dag. Sinds het begin van de behandeling moet je jou gebruik bijhouden en als je dat dan eens bekijkt dan wordt je wel met je neus op de feiten gedrukt door de hoeveelheid alcohol.
En eerlijk gezegd wen je ook wel redelijk snel aan een alcoholvrije dag.
Om in slaap te komen als je niet gedronken hebt, dan moet je voor het slapen gaan eens een beker warme melk drinken, doet wonderen.

Veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...