ukkelepuk Geplaatst 24 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2009 Hoi allemaal!Ik ben na weer een vervelende avond toch eens op zoek gegaan naar informatie over een alcoholverslaving. Ik ben nu zelf 20 jaar en heb nog een broer (24) en een zus (22). Al zolang ik mij kan herinneren drinkt mijn moeder per avond minimaal een fles rode wijn leeg, nog meer uiteraard wanneer er een feestelijke gebeurtenis is, op vakantie of in het weekend! Mijn moeder is een erg succesvolle vrouw. We zijn een hecht gezin en mijn moeder heeft leuk werk waar ze ook echt plezier aan beleefd. Bovendien heeft ze leuke hobby's die ze regelmatig uitoefent en hebben we een groot sociaal netwerk. Voor mij is het dan ook moeilijk te begrijpen waarom ze continu naar de fles grijpt. Mijn vader is nog steeds bij haar en dit vind ik ontzettend knap. Het gekke is ook dat ze na twee glaasjes al dronken is, terwijl ze dit toch elke avond doet! Vroeger heeft dit voor veel ruzies gezorgd tussen mijn ouders, later ook tussen de kids en mn moeder. Mijn broer en zus zijn uit huis en gaan vaak ook snel naar huis wanneer ze hier zijn en mijn moeder weer eens gaat drinken! Mijn vader heeft het denk ik opgegeven om er ruzie over te maken! Echter begon hij er vanavond ineens weer over. Ze praat heel loom en valt bijna altijd in slaap op de bank, zelfs als we visite hebben. Als we haar dan proberen wakker te maken, ijlt ze wat en blijft verder gewoon liggen totdat ze 's nachts een keer wakker wordt.Ik respecteer mijn moeder heel erg voor alles wat ze doet en vind het een heel inspirerende vrouw. Ik vind het alleen niks als ze drinkt, ik schaam me ook heel erg voor haar en baal er ook van dat ik er de vinger niet achter krijg waarom ze nu zo veel drinkt!Ik hoop dat ik tips van jullie kan krijgen en er met jullie over kan praten, want je schaamt je vaak zo erg dat je het er met je naasten niet echt over durft te hebben terwijl ze het ook heel goed weten!bedankt alvast!groetjes Ukkelepuk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 24 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2009 Hoi Ukkelepuk, heel vervelend en je kunt er niks aan doen ze moet zelf willen, maar het onder de aandacht brengen bij haar heeft ook geen zin.Ik wens je wel veel sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 24 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2009 Ukkelepu, de site "drankjewel" is ook voor kinderen van ouders die drinken!Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 24 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2009 Even gegoogled en voor je gevonden:http://www.al-anon.nl/Veel sterkte meissie x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 24 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2009 Beste Uk,Er is als kind van ouder(s) die drinken héél weinig te doen. Je kunt alleen goed voor jezelf zorgen en dat leer je bv. bij Al-Anon. De site www.drankjewel.nl is ook erg vol (h)erkenning. Ik weet helaas hoe het is om ouders te hebben die teveel drinken.Kijk ook eens op www.alcoholhulp.be/kinderen-van-overmatige-alcoholgebruikers. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 24 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2009 Beste Uk nogmaals,Bij onze Belgische vrienden is er zelfs een speciaal forum voor familieleden, vrienden, enz. Zie http://www.alcoholhulp.be/forum. Veel succes ermee. Je zult daar vast veel herkenning vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ukkelepuk Geplaatst 24 februari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 februari 2009 Wat lief dat jullie allemaal zo meedenken! Het is echt moeilijk te weten dat je zelf (bijna) niets kunt doen. Ik red me wel, maar maak me ook zorgen over de gevolgen voor haar. Wij vinden het steeds moeilijker om erbij te zijn en er niets aan te kunnen doen en ook dat het gevolgen zal hebben voor haar gezondheid! Bedankt in ieder geval voor alle tips! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 25 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2009 Veel sterkte Ukkelepuk, zorg goed voor jezelf ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden