Willem65 Geplaatst 22 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2009 Hoi allemaal,Mijn naam is Willem.Sinds de eerste keer dat ik met alcohol in aanraking kwam, heeft me dat goed gesmaakt.Inmiddels ben ik ruim 40 en heb inmiddels een jaar of 10 een serieus drankprobleem.Rond mijn 35ste ben ik dat in gaan zien en heb hulp gezocht bij een praatgroep. Dat duurde een paar maanden en daar heb ik me uit gewurmd.In oktober 2008 ben ik begonnen met een behandeling via Tactus met Refusal.In eerste instantie leek dat heel goed te gaan, ik had de eerste weken weinig moeite met het laten staan van de drank.Rond de kerstdagen had ik zin om mee te kunnen doen met de gezelligheid. Ik 'smokkelde' steeds vaker en nu zit ik weer in mijn oude drinkpatroon. 's Avonds rond half 10 beginnen en dan tegen 12 uur naar bed met een liter wijn achter de kiezen. De Refusal laat ik liggen.De Refusal weerhield mij er van om te drinken. Maar, na een paar weken kreeg ik het gevoel dat ik geen beschikking meer had over mijn eigen wil door die Ref. (Ik wilde zo graag weer eens wat drinken!).In eerste instantie leek dat wel aardig te gaan.Het drinken inplannen, 2 dagen van tevoren stoppen met de Ref en dan kon je op zaterdag genieten van een paar wijntjes. Nu, 6~8 weken later, ben ik gestopt met de Refusal en zuip er weer vrolijk op los. Duh! Waar is mijn wilskracht in deze hoek?Het lijkt er op dat als ik wil stoppen met drinken, dat ik helemaal moet kappen. Nooit meer proberen, nooit meer aanraken... Drinken met mate is volgens mij niet weggelegd voor mij, maar ik blijf denken dat ik dat zou kunnen.Bedankt voor het willen luisteren.Willem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 22 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2009 he willem, welkom op het forumhet klinkt mij bekend in de oren, zo een tijd heb ik ook gehad.op dit moment ben ik druk bezig met bewustwording, de fouten die ik heb gemaakt te accepteren en om te leren hoe het anders moet.het is in ieder geval een proces die zijn eigen tempo aanhoudt, misschien lijkt het voor jou te langzaam maar hebt alweer een hele belangrijke stap gezet.wij schrijven dagelijk op het forum, bij de ditjes en datjes. hierop kletsen we onzin, hebben veel humor.maar het belangrijkste is dat we elkaar ervaringen delen en van leren en op momenten als het nodig is, is er altijd iemand aanwezig en direct aandacht voor je heeft.kom er in ieder geval lekker bij en klets mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 23 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2009 hallo willemwelkom bij ons op het forumga eens naar tips en adviezen en lees de cirkels van v dijkhierin vind je een antwoord op minderen of stoppendoe er mee wat je wil,stoppen kan alleen jij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 23 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2009 Willem welkom laat af en toe wat van je horen op het forum en hou vol hè Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem65 Geplaatst 24 februari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 februari 2009 Hoi Allemaal,Bedankt voor het warme welkom en de tips :-)Een goed begin: Gisteravond weer met Refusal begonnen en vanavond weer nuchter gebleven (met Ref natuurlijk). Nu doorzetten, volgend weekend is er wel een valkuil met een feestje waarvan ik weet dat de wijn rijkelijk zal vloeien. Maar, die uitdaging durf ik aan.Vanavond maak ik het niet laat. Achterstallige slaap inhalen denk ik.Groet,Willem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jolanda Geplaatst 25 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2009 Dag Willem,ik ben een newby op dit forum, vanavond voor het eerst, dus ik heb geen goede tips.Maar waar ik benieuwd naar ben: wat is je reden om te willen drinken?Groetjes, Jolanda Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden