Spring naar bijdragen

even voorstellen


Papillon

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,
ik ben een vrouw bijna 45 jaar oud en voor het eerst bij dit Forum. Al jaren heb ik problemen met alcohol. Heb gemerkt dat voor mij het minderen niet echt een optie is, de valkuil is enorm om dan juist bij spanning e.d. meer te drinken.
Momenteel ben ik in het buitenland woonachtig waar de hulpverlening van een ander niveau is als in Nederland daarnaast is de taal ook een enorme drempel. Graag hoor ik van andere forumleden hoe hun ervaringen zijn met de TACTUS internetbehandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Papillon,
Welkom hier. Ik ben ook jaren bezig geweest met minderen en stoppen. Heb ook bij de ambulante verslavingszorg gelopen, zonder succes. Uiteindelijk ben ik hier terecht gekomen bij de Tactus internetbehandeling en heb me gelijk ingeschreven. Deze behandeling heeft mij van de drank afgekregen. Je wordt heel serieus genomen door je behandelaar. Je wordt altijd op een zeer positief motiverende manier benaderd. Door open en eerlijk te schrijven geef je de hulpverlener de mogelijkheid om samen met jou inzicht te krijgen in je verslavingsgedrag/-patroon. Je krijgt echt goeie handvatten aangereikt. Ook al is de behandeling anoniem, de benadering is juist heel erg persoonlijk. Bij de reguliere verslavingszorg werd ik behandeld als en voelde ik me een nummer.
Je gaat er komen! B.t.w. drank zorgt juist voor heel veel spanning.
Stap een heb je genomen. Je hebt voor jezelf erkend dat je een probleem met alcohol hebt en je hebt je aangemeld voor hulp om van de alcoholafhankelijkheid af te komen.
Zet 'm op. Het gaat stap voor stap en dag per dag. Geef je over aan het spannende avontuur om nuchter te worden en te blijven.
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo cpas,
heel erg bedankt voor je reactie.Je bericht heeft me echt erg goed gedaan.....
Fijn om te lezen dat je zo goede ervaringen hebt gehad met de behandeling van Tactus.
Dat geeft mij de moed om nu stap twee te zetten en me ook aan te melden.
Nogmaals, bedankt voor je steun....
Groetjes Papillon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Papillon: ik was de wanhoop nabij toen ik hier kwam. Ik kon vrijwel direct met de internetbehandeling beginnen. De behandelaar stelde me gelijk al op mijn gemak.
Vooral kon ik mijn schuld en schaamte gevoelens beter hanteren.
WElkom hier en sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Papillon, welkom bij ADB.
Lees mee en praat mee bij ditjes en datjes daar vind je veel herkenning en we proberen om je zo goed mogelijk te helpen en te steunen.

de eerste stap heb je al gezet door je hier aan te melden.

en nu volhouden hè.

Neem jezelf voor om het per dag te bekijken en iedere dag te besluiten om de eerste niet te nemen oké

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Papillon, ik woon ook niet in NL en hulp zoeken in het land waar ik nu woon is ook voor mij geen optie. Ik ben al gestopt maar zoek wel steun en ben daardoor op dit forum terechtgekomen. Het is goed om te lezen hoe het bij anderen gaat. Ik lees hier nu 2 dagen en ik leer veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo'n 5 jaar en het bevalt wisselend; meestal ok maar soms denk ik waar ben ik aan begonnen. Maar weet je ik zit nu op m'n 5de nuchtere dag en ik ben onwijs veel aan het nadenken en de kwaliteit van m'n leven kan ik alleen maar verbeteren als ik stop met m'n verslavingen (drinken en roken) Wegvluchten naar een ander land is geen oplossing. Maar ik wil hier wel blijven wonen, het is voor mij wel beter dan nl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dhendro,
leuk kennis te maken. Voor mij is het het 4de jaar in het buitenland. En mijn 3de dag zonder drank.
Ik heb het weggaan uit nederland gezien als een nieuwe kans. Maar waar ik ook naartoe ga ik kom mezelf altijd weer tegen.
Ik wens je veel sterkte voor de komende tijd en blijf lezen op het forum ik heb gemerkt het helpt echt....
Groetjes Irene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...