Carla Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Hallo allemaal,Mijn naam is Carla, 43 jaar...Na een poosje alleen maar gelezen te hebben op het forum, heb ik toch besloten me aan te melden.Alhoewel ik niet een enorme drinker ben (denk ik pfff), vind ik wel dat ik langzaam maar zeker een drankprobleem begin te krijgen... Ik drink voornamelijk wijn en port, nagenoeg iedere dag en regelmatig ook te veel. De hoeveelheden wisselen nogal, soms een fles wijn in mijn uppie, soms 2 a 3 portjes per dag, soms helemaal niets, maar ik merk wel dat ik steeds meer drink uit gewoonte.Bij het thuiskomen na mijn werk, snak ik er naar en 's avonds neem ik vaak ook nog een paar glaasjes. En daar bij kan ik moeilijk maat houden.Kortom... heb ik een drankprobleem? Of ben ik er eentje aan het krijgen...? Ik heb me hier aangemeld, dat zegt voldoende, denk ik...Op dit moment ben ik niet van plan internet therapie te gaan volgen. Maar heb wel behoefte aan de reacties en ervaringen van lotgenoten. Al is het maar om me met de neus op de feiten te drukken dat ik dit niet verder moet laten gaan.Groetjes, Carla Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Carla als ik je zo lees ben je een aardige gewenning aan alcohol aan het krijgen en begin je een gewoontedrinker te worden.Als je elke dag drinkt zal je steeds meer behoefte aan alcohol krijgen en als je hier aan toegeeft wordt je verslaving steeds groter.Als ik jouw was zou ik gaan minderen en dagen inlassen waarop je niet mag drinken van jezelf.Lees de Cirkels van van Dijk eens bij Tips en adviezen.Daar wordt het goed uitgelegd wat alcohol doet met je brein en je lichaam.Welkom trouwens en schrijf met ons mee op de Dagdraad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Carla Geplaatst 27 februari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 quote: Originally posted by: safidepafiCarla als ik je zo lees ben je een aardige gewenning aan alcohol aan het krijgen en begin je een gewoontedrinker te worden. Als je elke dag drinkt zal je steeds meer behoefte aan alcohol krijgen en als je hier aan toegeeft wordt je verslaving steeds groter. Als ik jouw was zou ik gaan minderen en dagen inlassen waarop je niet mag drinken van jezelf. Lees de Cirkels van van Dijk eens bij Tips en adviezen. Daar wordt het goed uitgelegd wat alcohol doet met je brein en je lichaam. Welkom trouwens en schrijf met ons mee op de Dagdraad Dank je wel, ik zal een kijken bij de Tips... moet nog veel lezen hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Carla welkom bij ADB wanneer je het moeilijk hebt of denkt te krijgen laat je dan maar even horen op het forum bij ditjes en datjes dan proberen we met z`n allen om jou er doorheen te halen.Succes en laat iedere dag de eerste staan dat helpt al enorm Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 27 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2009 Carla harstikke welkom. Je bent aan het kijken of het nog wel 'normaal ' is wat je doet.Het feit dat je dat jezelf afvraagt zegt eigenlijk al genoeg.Oh wat herkenbaar, thuis komen en gelijk die fles open trekken.Doe het eens een dagje niet en dan zien wat er met je gebeurd.Moeilijk voor je, maar het is goed om eerst eens jezelf te onderzoeken.Bij ditjes en datjes kan je dat gerust bespreekbaar maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 Carla, de internettherapie is niet zozeer bedoeld om te stoppen met drinken maar om bewust naar je drinkgedrag te kijken, voor veel van ons betekende dat uiteindelijk 'stoppen' maar dat hoeft niet.Heb je een drankprobleem? ik denk het wel want je schrijft dat je 'snakt' naar die borrel savonds na het werk, en dat is wel erg herkenbaar, alsof het zonder drank niet kan. Ik was ook een milde drinker met af en toe uitschieters, kon het bij 2 of 3 glaasjes houden maar 1 of 2 avonden in de week ging het mis en zoop ik door tot ik in slaap viel, heb zelfs een tijd maar 1 avond in de week gedronken en dacht het onder controle te hebben, niet dus, want ik had daarna 2 dagen een kater. Nu drink ik ruim 20 maanden niet meer en het maakt het wel makkelijker. Ik hoef me niet meer elke dag voor te nemen er maar 1 of 2 te drinken en dan toch de grens over te gaan. Niet meer boos op mezelf omdat ik die grens over ga, niet meer schuldig voelen daarover en dat is eigenlijk wel erg prettig! succes met het volgen van je eigen weg! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden