Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Hoekie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben een man van 39, nieuw hier. Ik heb zo'n 20 jaar gedronken, de laatste jaren tenminste één fles wijn per avond. In november 2008 heb ik de vrij van alcohol training van de Helderheid gevolgd. Dat was een succes, mede door de steun uit mijn omgeving. Maar sinds een paar weken ben ik weer terug bij af, ik drink weer precies volgens het oude patroon. Daar ben ik helemaal kots-beu van! Vooral het liegen erover staat mij enorm tegen. Daarom heb ik mij eerst weer bij de helderheid gemeld, en ben vervolgens naar de huisarts gegaan om Antabus voor te laten schrijven. Daar ben ik dit weekend mee begonnen.

Nu heb mij maar eens een account aangemaakt op dit forum, omdat ik (behalve boos en teleurgesteld) vooral héél erg bang ben. Ditmaal zal ik het echt alleen moeten doen. Dat is de consequentie van erover liegen. Doodeng...

Ik weet in elk geval dat ik er hier open over kan schrijven :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hoekie,

Dapper dat je je weer hebt aangemeld bij De Heldereheid en naar de huisarts bent gegaan.
Goed dat je je ook hier hebt aangemeld.
Probeer mee te lezen en/of mee te schrijven bij ditjes en datjes.
Als je het moeilijk hebt meld dat dan, en je zal aan alle kanten geholpen worden.
In elk geval bij deze van harte welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hoekie,

Ik zit in hetzelfde straatje... Ik ben net over de 40, mijn drinken speelt meerdere jaren en een paar maanden geleden heb ik voor het eerst serieus hulp gezocht.
Even ging het goed, rond de Kerstdagen een paar keer gesmokkeld en ik ben weer in mijn oude patroon vervallen. De geestelijke afhankelijkheid is groter dan ik dacht.
Ik zal me voorstellen bij Wie is Wie...

@Rapilos: Bedankt voor de tip over ditjes en datjes, ik zal daar eens gaan lezen...


Groet,
Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes Hoekie en Willem, en je hoeft het nu niet meer alleen te doen. We steunen elkaar hier dagelijks op het dagdraadje.. soms gaat het nergens over maar mocht iemand om hulp roepen dan komt er altijd een reactie.
Het belangrijkste voor vandaag is om de eerste te laten staan, niet verder kijken dan vandaag en morgen beslis je weer.. per dag dus! Ik heb in het voorjaar van 2006 de internettherapie van Tactive gedaan en ben daarna ook weer teruggevallen, maar ruim een jaar daarna ben ik hier weer teruggekomen omdat ik dat niet meer wilde, drinken! en nu sta ik ruim een jaar droog... dus niks is onmogelijk! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An,

Dank je voor de ondersteuning. Mijn eerste paniek reactie is wel weg, al zo snel. De angst zit hem vooral nog in het feit dat ik mezelf niet echt vertrouw met mijn keuze. Dat ik Antabus nodig denk te hebben, zegt mij dat ik niet stevig in mijn schoenen sta. Mijn ergste angst is dus dat ik het zonder de mensen die ik kwijt ben, niet echt wil. Drank is zó'n verleidelijke 'partner'... Antabus werkt wel aardig als een paardenmiddel, dus gelukkig: voorlopig heb ik niets te kiezen! Da's sterk en zwak gelijkertijd... en daarom blijf ik nog wel even bang. Ik krijg daardoor wel even de tijd om sterker te worden, en dan de eigen, volwassen keuze te maken. Later, als ik groot ben :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoekie het is toch geen zwaktebod om antabus te gebruiken INTEGENDEEL, ik vind het super moedig, sterk. Je bent een kanjer. Haal jezelf niet onnodig naar beneden!!! De angst wordt inderdaad snel minder. Elke dag dat je niet drinkt groeit je zelfvertrouwen en de angst raakt naar de achtergrond.
Je gaat goed, doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Hoekie

... Dat ik Antabus nodig denk te hebben, zegt mij dat ik niet stevig in mijn schoenen sta...



Dat is absoluut geen zwaktebod. Je maakt gebruik van hulpmiddelen. Dat getuigt er juist van dat je heel stevig in je schoenen staat. Je laat geen achterdeurtje open. Het is duidelijk: jij wil niet drinken punt uit.

Ik heb de eerste 10 maanden Refusal gebruikt. Refusal bevat dezelfde werkzame stof als Antabus, nl. disulfiram. Het is een aversiemiddel tegen alcohol. Dat wil dus zeggen dat je ook goed moet oppassen met wat je eet. En dan niet alleen geen liqueurbonbons, maar ook geen gerechten bereid met alcohol. Zelfs met een minimale alcoholinname krijg je al binnen de kortste keren een niet prettige gewaarwording.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...