Spring naar bijdragen

Hallo allemaal!

JB

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Wow, het is weer lang geleden dat ik iets heb geschreven, hoogste tijd dus! Het gaat nog steeds goed: gestopt met alcohol op 23 maart en drugs op 30 maart. Ik heb besloten dit gewoon samen te voegen en te zeggen dat ik ben gestopt op 1 april, geen grap, dus bij deze :D

Het gaat best lekker, ik werk hard aan mezelf en dit gaat behoorlijk met ups en downs. Ik werk veel, heb het druk met school en probeer ook mijn sociale leven uit te breiden. Ik heb niet zo goed nieuws op school gekregen, omdat ik 3 studiepunten te kort komt is de kans toch best groot dat ik van school moet. Ik ben al sinds april / begin mei bezig hier iets aan te doen maar ik heb te horen gekregen dat ik de normale procedure moet volgen. Dat wil zeggen dat ik pas na het behalen van mijn laatste studiepunt dit jaar, dus mijn laatste tentamen, pas een brief mag schrijven naar de examen commissie. Deze zullen dan beslissen over mijn toekomst. Echt ontzettend teleurstellend want het voelt alsof ik al die stress en moeite voor niets waren want uiteindelijk is de conclusie dat er nu toch niets mee gedaan wordt. Ik voel me alweer een beetje boos worden als ik erover nadenk want ik heb echt best wel behoorlijk in de stress gezeten, en nu blijkt dat nergens voor nodig te zijn geweest. De conclusie is gewoon dat ik er pas na mijn tentames (volgende week) pas weer over hoef te stressen :D hahahaha eigenlijk idioot gewoon, dat hadden ze me wel meteen mogen vertellen. Hoe dan ook, eigen schuld dikke bult. Als ik alles gewoon had gehaald hadden we dit probleem niet gehad :)

Voor de rest zijn er wat dingen waar ik toch wel mee zit. Ik heb nog steeds 1 vriend die drugs gebruikt en regelmatig te veel drinkt. Ik weet dat het beter is om hem niet meer te zien maar ik merk ook dat ik veel aan zijn vriendschap heb voor mijn gevoel. Ik heb hele duidelijke afspraken met hem gemaakt, maar toch voelt het alsof het op deze manier dichtbij blijft. Laatst moest ik weer optreden met mijn band en toen liep hij om 2 uur 's middags ook alweer met een fles drank (in een frisdank fles) rond. Ik deed dat vroeger ook zonder problemen. Mijn bandleden vonden het erg leuk om hem te zien gezien hij onze trouwe fan is, maar achteraf zeiden ze ook dat ze hem nog nooit nuchter hadden gezien. Dat zetten mij ook aan het denken. Een andere vriend van mij die op dit moment ook helemaal gestopt is vond dat ook erg jammer, die was er ook bij. Ik merk ook dat ik liever met hem dingen doe maar onze drukke levens lopen een beetje langs elkaar heen.

Ik ben ook weer wat meer aan het sporten, maar net zoals vandaag heb ik een wat mindere dag op mijn werk en eet ik veel te veel. Daar voel ik me dan achteraf niet zo prettig over, maar ik denk dan maar: wel weer een dag drank en drugs -vrij. Ik slik nog steeds Refusal en heb van de dokter alweer een verpakking gekregen met 90 stuks, dus ik kan er weer 3 maanden tegenaan :D Als ik het zo schrijf weet ik dat het een beetje dom klinkt maar het werkt voor mij nog steeds uitstekend. Het zorgt er gewoon voor dat ik een stok achter de deur heb qua niet drinken en het geeft me meer vertrouwen om sociale gelegenheden aan te gaan waarvan ik weet dat er gedronken wordt. Toen ik de eerste keer was gestopt durfde ik dit niet aan en vermeed ik feestjes en zelf bbq's. Nu heb ik zelf eind juni een bbq georganiseerd voor mijn projectgroepje en vrienden ter afsluiting van dit schooljaar. Uiteraard mag iedereen daar gewoon drinken en feesten en uiteraard ga ik gewoon heel de avond frisdrank drinken! ;)

Ik zat vandaag in de auto naar huis en daarvoor op mijn werk na te denken over mezelf en sociaal drinken. Ik ben er gelukkig nog steeds van overtuigd dat het totaal geen optie is. Ik heb ook besloten om vanaf nu tegen iedereen te zeggen dat ik echt voor altijd gestopt ben met drinken. Niet dat ik dat voorheen niet deed, maar als iemand er naar vraagt zeg ik dat. Ik ben dat namelijk ook echt van plan. Ik was op mijn werk in gesprek met iemand die vertelde dat de vriend van zijn dochter vaak tijdens feestjes of bijvoorbeeld carnaval eerder naar huis moest dan de rest omdat hij bezopen was. Als die zeg maar begon met drinken hield hij niet op met drinken en als hij dan te zat was ging hij naar huis in bed liggen. Ik deed dat ook MAAR op het moment dat ik te bezopen was ging ik drugs gebruiken om ervoor te zorgen dat ik weer door kon drinken. Daar zit het grote verschil in. Ook nu is dat nog steeds in mijn hoofd een logisch oorzaak gevolg ding. Te bezopen = drugs gebruiken. Ik kan me voorstellen dat dit voor een heleboel mensen volledig absurd is, maar ik hoorde tijdens dat gesprek gewoon een stemmetje in mijn hoofd zeggen: waarom gebruik je dan geen drugs op dat moment. Het is niet echt dat ik daar van schrok ofzo, ik bedoel ik ken mezelf ondertussen nu wel, maar ik kan me ook voorstellen als je dat leest dat het nog al heftig is. Ik was er echt over aan het nadenken op dat moment van hoe ik dat deed op dat soort momenten, en toen werd het me ook wel weer even heel erg duidelijk waarom dat ik dus niet meer drink. Drugs is bij mij eigenlijk altijd wel een gevolg van alcohol. Dus als ik ook van de drugs wil blijven moet ik gewoon van alcohol afblijven. Voor altijd. En dat ga ik dus ook doen :D

JB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ohhhhh hahahahahahah :D er was ook nog een pagina 2 :D ik dacht al! Ik zat alleen nog op de eerste pagina te lezen. Hahahahha ik voel me echt een beetje dom nu, ik kon net mijn reactie al niet vinden en ik dacht: NEEEEE alles voor niets getypt. Goed, na dit bericht zal ik even antwoord op jullie geven! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jane, bedankt voor je berichtje! Ik merk inderdaad dat een terugval altijd nog op de loer ligt. Er gaan regelmatig gedachten door mijn hoofd heen dat het prima is om andere drugs te gebruiken dan de cocaïne waar ik aan verslaafd ben geweest. Ik doe dit niet, ik wil helemaal drugs en alcoholvrij voor de rest van mijn leven zijn, maar het is wel moeilijk. Ook die vriendschap blijft lastig, het is toch een risico. Ik merkte het na mijn optreden toen ging een afspraak van mij niet door en die maat van mij die bezopen was vroeg meteen toen hij dat hoorde of ik langskwam. Ik zei natuurlijk meteen nee, maar ik dacht wel.. Wat nou als ik het moeilijk had op dat moment? Dan was die keuze een stuk moeilijker geweest. Het blijft toch binnen handbereik met hem. Lastig dus, ik ben er ook nog niet helemaal uit, maar tot nog toe gaat het goed!

Hoi Tine, hartelijk dank voor je fijne woorden! :D

Hoi Igor, dankjewel! Ik hoop ook echt dat ik deze studie voort mag zetten. Ik ben al wel bezig met een plan b, ook op aanraden van mijn studiebegeleidster. Komende woensdag heb ik een open avond op een andere school. Deze week moeten we ons project inleveren, dat zie ik met zeer veel vertrouwen tegemoet dat daar zal het niet aan liggen. Volgende week heb ik tentamens, daar ben ik iets meer gespannen voor. Engels en Management & Organisatie moet lukken, maar Financieel vind ik wat moeilijker dus daar moet ik echt nog even goed voor gaan zitten. Ik MOET ze halen dus ik vind het wel erg spannend, maar ik heb alles in eigen handen!

Hoi Stientje, Refusal zorgt ervoor dat je erg ziek word op het moment dat je alcohol drinkt. Als ik het goed heb begrepen zorgt het ervoor dat de alcohol die normaal in je lever word afgebroken word omgezet tot een giftige stof die er voor zorgt dat je erg ziek word, moet overgeven, hartkloppingen enzovoorts. Ik heb het niet uitgeprobeerd dus ik weet niet hoe het is, maar ik hoor best wel heftige verhalen. Ik heb zelf wel eens gelezen dat er mensen aan zijn overleden. Ik neem het dan ook erg serieus. Ik vraag me wel eens af of het spul wat ik krijg geen placebo is, want stiekem zit er nog steeds dat jongetje in mij wat wil uitproberen wat er nou gebeurt als ik het toch doe, maar ik doe het echt niet. Of zeg maar dat het bij mij ook werkt, want ik heb ook wel weer eens gelezen van mensen die dwars door de Refusal heen zopen. Wat ik namelijk wel merk zijn de bijwerkingen. Ik voel mee een beetje wazig na het nemen van de Refusal, een beetje duizelig en soms ook moe. Op het begin was dit wat heftiger, nu ga ik er prima mee om. Ik heb een wekker op mijn telefoon die om 23:00 af gaat waar op staat dat ik mijn Refusal moet innemen. Dit werkt voor mij het beste. Ik ben ze namelijk wel eens per ongeluk vergeten, of heb een keertje ruzie gehad met mijn moeder omdat ze vond dat ik er perse 1 moest innemen voor ik naar een bbq ging om 2 uur 's middags, terwijl ik om 2 uur 's nachts nog een Refusal had genomen. Om dit allemaal in de toekomst niet meer voor te laten komen heb ik ze zowel thuis als in mijn portemonnee. Het zorgt er dus niet voor dat je geen zucht meer hebt, maar toch ik dit uiteindelijk wel het geval! Als je namelijk weet dat je Refusal hebt genomen weet je 1 ding zeker: als ik nu ga drinken word ik heel erg ziek. Bij mij werkt dat perfect. De keuze wordt op deze manier een beetje uit je handen genomen. Ik heb uiteraard nog dagelijks zin in een biertje, maar ik weet ook dat het gewoon niet kan. Dus als ik me wat minder gemotiveerd voel om te drinken, zijn er zeker nog 2 dagen om weer gemotiveerd te worden anders kots ik alles onder :D althans zo zie ik het dan maar, en we zijn alweer 2 volle maanden verder. Nu ik dat zeg voelt het trouwens al veel langer! Soms praat ik te veel, sorry ik weet het. Als je nog meer vragen hebt ben ik altijd bereid antwoord te geven :)

Hoi Lytse, ik ga mijn uiterste best doen om me tentamens in 1 keer te halen. Ik blijf aan mezelf werken en aan mijn studie. Bedankt voor je berichtje!

Tot snel allemaal! JB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...