Spring naar bijdragen

ik wil stoppen!

crazydiamond

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben een jongen van 34 jaar, getrouwd en we hebben een geweldige dochter van 5. Alcohol heeft in de ach jaar dat ik mijn vrouw kent altijd tussen ons in gestaan, mijn leven bestond van weekend naar weekend met veel alcohol, dit tot grote frustraties thuis. Het werd alleen maar erger doordeweek werd er meer gedronken ook veel stiekem gedronken,flessen verstoppen etc.... sinds een jaar ben ik en mijn familie erachter gekomen dat alcohol echt een probleem voor mij is en absoluut geen rem hierin heb.Ik
slik sinds juli 2008 antabus. Deze medicijnen heb ik regelmatig laten staan om maar weer te kunnen drinken.
Het gekke is eigenlijk dat de momenten dat ik niet drink een veel beter mens ben en me ook beter voel,alleen de drank is soms sterker als ik. Nu sta ik vanaf 21/02 weer droog maar het valt me zo nu en dan erg zwaar.

Waarom drink ik, dit vraag ik me vaak af....

Na al met al twintig jaar stevig innemen wil ik dit niet meer, ik kan het niet alleen maar hoop door de internetbehandeling, dit forum,mijn gesprekken bij de psychotherapeut en de steun van mijn vrouw en naaste familie dit grote en door mij onderschatte probleem de kop in te drukken.

gr,

pink floyd fan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shine on you crazy diamond!

Je ziet het probleem nu onder ogen voor wat het is en nu alweer bijna 2 weken droog, super!!!

Het is ook wel heftig hoor zo'n jarenlange gewoonte/verslaving afleren die in alle facetten van je leven doorgedrongen is... maar het kan wél en de bevrijding is onbeschrijflijk, je krijgt er werkelijk het allerbeste van jezelf voor terug, zelfs dingen waarvan je niet eens meer wist dat je ze had, en dat wordt dan ook weer een gewoonte/verslaving, maar dan 1tje zonder kater, zonder zorgen, zonder schuldgevoel...

Gewoon kunnen ZIJN, helder en bewust kunnen genieten van de dingen! Drinken is niet meer dan een stomme aangeleerde gewoonte, het brengt je helemaal niets dan een kunstmatige versluiering!

Alles wat je jezelf aanleert kan je ook weer afleren, het is gewoon een kwestie van TIJD, je gaf jezelf 20 jaren mét, wat is dan bv een half jaar zonder??? Ik drink nu 15 maanden niet meer en ik denk er al een hele poos nauwelijks nog aan, zo gaan die dingen... elke dag opnieuw die eerste laten staan... ik weet dat het ook moeilijk is maar probeer zoveel mogelijk te genieten van je nieuwe leven, dat je jezelf dat gunt en hoeveel spannender en echter het allemaal is zonder die roes, zoals je nu al op momenten ervaart...

Welkom hier en hou vol, laat jezelf weer lekker schijnen op het leven, op alles en iedereen om je heen en vooral ook op jezelf!

liefs,
Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CrazyDiamond, de eerste stap heb je dus al gezet naar een drankvrij bestaan het gaat echt met pieken en dalen en als je de dalen voelt aankomen of er in zit meld je dan even bij ditjes en datjes dan proberen we met z`n allen om je sterk te houden oké

succes en iedere dag de eerste laten staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha crazydiamond: ja crazy is het , drinken en waarom toch? Omdat je verslaafd bent. Zo gauw je hersens het seintje krijgen dat er binnengehaald kan worden dan stoppen ze daarbinnen ook niet en willen zoveel mogelijk alcohol naar binnen werken, net zoveel als dat ze die 20 jaar gewend zijn en het liefst nog meer.

je moet die verslaving dus 'uitdrogen', en het trekken, het zeuren in je hersens stopt dan op een dag.
Ik gun het jou, maar ook je dochter van vijf.
Meisjes hebben een liefhebbende vader nodig.
Die er voor hen is, anders gaan ze het later bij andere jongens zoeken.
Je meisje heeft je dus nodig.
liefs An.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi crazydiamond ook ik was op het laatst een stieke drinker en het heeft me veel gekost o.a. mijn baan. Maar houdt moed, verandering is altijd mogelijk, het is een keuze. Ga voor je relatie en je heerlijke kind maar vooral voor jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...