Magenta Geplaatst 10 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2009 Hallo iedereen,Ook ik ben het zat. Er 'klaar mee' en er klaar voor om te veranderen. Ben bijna 36 jaar en heb wel genoeg geconsumeerd in mijn leven! Mijn twee kindjes verdienen een nuchtere mama.Na een paar liter wodka in de week ben ik overgegaan op wijn en port. Dat haalde niets uit. Ik drink evenveel. Ben laatst een maand of 10 gestopt wegens mijn zwangerschap. NUL keer gesmokkeld. Maar ondertussen weer terug bij af. Begonnen tijdens een diner. Vervolgens de feestdagen 'gefeest' en nu weer helemaal op mijn oude niveau. Gisteren dus ook weer en nu ben ik moe en misselijk.Mijn vriend drinkt ook en we steken elkaar aan. Als ik geen drank heb (hij drinkt bier), dan wringt hij zich in bochten om zo toch iets voor mij in huis te hebben. Anders wordt hij nerveus! Kun je nagaan... Ik ben echt z'n drink maatje. Nu staan er dus nog 4 flessen wijn en zal hij niet merken dat ik ermee kap. Ik drink vandaag niet. En morgen ook niet... Hoe ga ik om met de trigger van mijn partner. Ik ben zo zwak dat ik toch weer zwicht. Hij doet dan extra aardig en dan denk ik weer: 'Ach, kan mij het ook schelen!!!'.Dat is mijn grootste probleem, ik denk dat té vaak.Ik hoop hier veel te leren van jullie ervaringen.Groetjes van Magenta Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 10 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2009 Hoi Magenta, welkom.Knap van je dat je zelf iig inziet dat het zo niet verder kan. Maar eerlijk gezegd denk ik dat je het dubbel zo zwaar krijgt als je partner blijft drinken en sterker nog jou probeert over te halen om het zo voor zichzelf goed te praten. Die confrontatie zul je toch een keer aan moeten gaan..Doe je voordeel met alles wat hier geschreven wordt en zoals ik bij Jeanette ook al zei kijk eens of IrisZorg iets voor jou is.Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 10 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2009 Magenta, lastig hoor samen net je drinkmaatje, ik wens je veel sterkte in het worden van een stiekumme niet drinker.Uiteindelijk moet je het toch zelf doen en willen, je hebt de eerste stap al gezet door je hier aan te melden.neem je zelf voor om iedere dag de eerste niet te nemen en kom mee praten bij ditjes en datjes dat kan je ook een eind op weg helpenSucces en hou vol hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magenta Geplaatst 10 maart 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 maart 2009 Bedankt voor jullie reacties. Helaas zit IrisZorg niet in het district waar ik woon. Ik kijk wel verder voor hulp bij de Brijder of ergens anders in de buurt. Enne... Humor: 'Stiekumme niet drinker'. Ha, ha, errug grappig! Gelukkig kan ik nog lachen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 10 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2009 Hoi Magenta, kom je meepraten op 'ditjes en datjes'?Daar kletsen we gezellig of praten diepzinnig. Over alledaagse dingen of problemen waar je tegenaanloopt. Waaronder ook mensen met eendrinkende partner ..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 10 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2009 Mijn partner is ook m'n beste drinkmaatje, ik bedoel hij raapt me op als ik laveloos gevallen ben op weg naar de wc en geen idee heb waarom ik viel, samen weten we de volgende dag niet waar we het eigenlijk over hadden, of hij raapt me op van het strand waar ik het liefst blijf pitten onder de sterrenhemel, lijkt me heerlijk om daar een nachtje te blijven liggen; maar hij zegt; dan wordt je veel te vroeg wakker. Dat is waar, de nachten zijn dronken te kort. Gelukkig hebben we allebei de volgende dag een kater en vragen we lief: ga jij naar de apotheek of zal ik?Nu is m'n drinkmaatje, m'n stopmaat geworden en dat zorgt voor de nodige verrassingen maar niet verkeerd. Praat met je maat, praat over drinken, praat over het leven en doe dat eerst met borrel voor mijn part. Maar praat of julllie samen zo een leven verder willen. Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 10 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2009 Magenta, ik heb, net zoals velen hier, de internet-begeleiding van Tactus gedaan.Die is gratis, anoniem, en ik heb er heel veel aan gehad!Misschien kun je dat eens overwegen!Succes! En hou ons op de hoogte hoe het gaat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magenta Geplaatst 11 maart 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 maart 2009 Bedankt dhendro en Trees. Ik kom snel schrijven op 'het draadje'. Vannacht 'lekker' liggen zweten. Heb gisteren een liter verse jus geperst voor vandaag. Die is op. Ben heerlijk aan het 'detoxen'. Nu nog vrolijk... Bij mij begint de ellende w.s. vrijdag avond. Ik zal jullie zeker laten weten hoe het verloopt. Momenteel ben ik aan het opruimen en schoonmaken. De zon werkt erg mee. Mijn handen trillen een beetje, dus voor vandaag..., iedereen succes. Magenta Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 12 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2009 Hoi Magenta,Wat ontzettend sterk van je dat je jezelf nu die detox geeft! Je hebt het ook zo verdiend, na al die jaren... zo moeilijk als je in een relatie samen drinkt, verslaving op verslaving... Als het zonnetje vandaag niet schijnt, vergeet dan niet dat het snel wél gaat schijnen; de lente is zo'n mooie tijd om nuchter en zonder roes in te mogen gaan!Ga maar niet uit van ellende vrijdagavond, misschien verras je jezelf eens met het spannende gevoel van nu eens alles anders doen! En een katerloze zaterdag.Sterkte en hou vol Magenta, je krijgt er zoveel voor terug!liefs,Kaia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden