Spring naar bijdragen

Whois Treg58


treg58

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik drink veel, veel te veel bier. En dat als vanaf mijn 24e jaar.
Ik ben nu 51 jaar.

Ik wil ervan af. Ik bedenk steeds waarom doe ik dit, of dat.
Ik kan namelijk niet stoppen na een paar biertjes.
Herkennen jullie dat?
Ik ben inmiddels van de 8 1/2 liter terug op een stuk of 5, en als het ff niet goed gaat weer 8 dus.
Maar waar is die rem?
Ik bedenk van alles waarom dat zo is.
Maar kan geen zinnig antwoord vinden.
Als ik een avond uitga en ik moet rijden, dan drink ik dus 0. No problemos.
Maar thuis, alleen, dan gaat de kraan weer open.


Goed, mijn dillema,
Maar zou ook graag horen dat er lotgenoten zijn.
Ik wil zo graag normaal gedrag.
Als het niet kan, dan maar zero, maar ik wil liever gewoon gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Treg58,

Welkom hier, bij heel veel lotgenoten! Een kapotte rem is zeer herkenbaar, dat is ook de reden dat 1 of 2 voor mij geen meerwaarde heeft.

Je wil er van af, goed dat je naar jezelf luistert en daadwerkelijk stappen in die richting onderneemt! Gewoon vanaf NU die eerste niet meer nemen, dat is het geheim. Niet vooruit denken, neem het dag voor dag. Probeer eerst je verslaving/gewoonte te doorbreken, of je daarna ooit 'normaal' kan gaan drinken is voor later.

Je hebt jaren gedronken, nu is het tijd voor JOU, die je werkelijk bent zonder alcoholroes en katers. 51 is een mooie leeftijd om het roer om te gooien en je krijgt er zoveel voor terug!

liefs,
Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Treg58,

Welkom bij de kapotte remleidingenclub, zo is het namelijk bij heel veel van ons hier, bij mij is het ook of geen of drie flessen, tussenweg is er niet.
Goed van je om het drinken aan te pakken, en je krijgt er zoveel voor terug.
Misschien krijg je last van ontwenningsverschijnselen, da`s per persoon verschillend, daar moet je gewoon doorheen.

Kom meepraten bij ditjes en datjes op de dagdraad, daar steunen we elkaar, lachen we met elkaar en vermanen elkaar. Ook als je moeilijke momenten hebt is het zeker zinvol om daar mee te praten over je probleem, er is altijd iemand die het her- en erkent

Succes, en iedere dag de eerste laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Treg: welkom hier! Je hebt gelijk de kern van het probleem dus gevonden, dat is knap... een kapotte rem dus. Die van mij is ook kapot, geef me een glas en ik drink een emmer.
Kom op het forum schrijven, daar leer je van alles als je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...