Spring naar bijdragen

It is I, Jolanda

Jolanda

Aanbevolen berichten

Dag allemaal.
Ik ben Jolanda, en heb dus ook een drankprobleem. Niet te zuinig ook, als ik drink gaan er makkelijk 2 en het liefst 3 flessen wijn doorheen. Het wordt voor mij steeds meer een keus, helemaal niet drinken, of 1 glaasje en vervolgens te ver gaan. Iets er tussenin bestaat steeds minder.

Ik volg dit forum al een tijdje als meelezer, heb al een keer eerder geprobeerd me aan te melden, maar lukte me toen niet. Waarschijnlijk wegens drinkenschap ;-)
Heb toen ook meermalen gelezen dat je wederwaardigheden het beste worden gelezen in het dagdraadje..maar als ik het dagdraadje lees.. lijkt het net of het een clubje mensen is wat elkaar al kent, heel veel met elkaar chat, en al van de drank af is (en daarmee vecht en veel moeite mee heeft, maar toch)

Ik ben nog niet van de drank af, wil dat nog niet, ik vecht nog elke dag/week om een gemiddelde of een manier te vinden. Ik ben dus benieuwd of er een draadje of een site ergens is, voor mensen die nog in het "voorstadium" zijn.

Wil wel even zeggen dat ik heel veel heb aan de verschillende opmerkingen en verhalen die ik her en der lees!! Wat een "feest" der herkenning... Maar aan stoppen ben ik nog net niet toe.
Heeft iemand tips met wie of waar ik zou kunnen praten hierover?

Liefs, Jolanda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jolanda,

Welkom op dit forum.
Iedereen die je op "ditjes en datjes"leest heeft eens in datzelfde voorstadium als jij gezeten.
Sommige zijn dan al gestopt, andere willen gaan stoppen.
Het klopt dat veel mensen elkaar op het forum hebben leren "kennen".
Kom gewoon meeschrijven.
Val er maar middenin en zeg dat je nieuw bent en waar je mee worsteld.
We zitten tenslotte allemaal in hetzelfde schuitje.
Ik weet zeker dat je dan reacties krijgt.
NIEUWE MENSEN ZIJN ALTIJD WELKOM.
Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jolanda,

Gekke vraag maar waarom heb je een nickname gekozen om dan vervolgens met een andere naam af te sluiten?

Stomme vraag. Geloof mij, mensen komen en gaan op het dagdraadje. Het is best een hechte club maar de samenstelling veranderd van week tot week. 2 tot 3 liter per dag? Wijn mag ik hopen.
En je weet niet of je wilt stoppen? Bier? Ik drink whiskey dus als ik 2 tot 3 liter per dag drink zou ik dood zijn. Wat je ook drinkt 2 tot 3 liter per dag is gewoon te veel. Los je twijfel maar even voor je op.

Heb je je al aangemeld voor de internetbehandeling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Iris of is het Jolanda, ik denk dat dat de verwarring geeft voor Anjo
Je kan je avatar wijzigen bij je profiel
Bij Author icon en dan klikken op alles bekijken.

Poeh jij drinkt nog wel veel.
Voel je je er prettig bij of zit je wel te denken aan minderen?
Er zijn hier inderdaad veel mensen met een stop poging bezig, sommigen lukt het, anderen weer niet.
Maar zelfs de mensen die nog wel af en toe drinken, zijn er zich wel bewust van wat alcohol allemaal met hun doet. Dat het wel vergif is ook al kunnen ze het nog niet opgeven.
Mij heeft het heel erg geholpen om de internet therapie te doen van Tactus,(klikken op logo linksboven)
Hierdoor kreeg ik een goed inzicht in mijn drank gewoonte en behoefte.
Wat mijn zwakte punten zijn en welke situaties/mensen/emoties me de behoefte geven aan alcohol.
Hierdoor kan ik dit soort behoeftes voor zijn en al voorbereidende maatregelen treffen door bv lekkere drankjes/theetjes in huis te halen als ik weet dat er bij mij thuis gedronken wordt.
of zorgen dat ik die avond iets met een vriendin doe die niet wil drinken.
Ook kan ik me op emoties zoals euforie,verdriet boosheid, angst voorbereiden omdat ik weet dat ik een emotie drinker ben die jaren lang een echte zuipschuit was.
Ik wil mijn lichaam niet meer vergiftigen maar doe het soms nog wel maar nu met mate.
Ik voel me ADB, alcohol de baas.
Dat gun ik jouw ook.
Schrijf gewoon mee joh, zodra je 1 discussie hebt meegedaan hoor je er bij
Het is alleen niet gewenst om uitgebreid te vertellen hoe lekker je drank vind omdat dit bij anderen trek gevoelens oproept. maar verder mag je elke gedachte delen.
Delen is helen (is van Rudy!) en dat is een feit!
Je bent welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Jolanda, ik moest eigenlijk wel lachen wat je schreef, alsof we van die brave jurken zijn hier op het forum, nou neuhhh dus. Schijn bedriegt hoor. Als je flink aan het drinken ben ga je niet op het forum schrijven, tenminste de meesten niet. Een heel aantal zijn aan het minderen en een heel aantal zijn stoppers of proberen gestopt te blijven, waaronder ik behoor sinds vier maanden.
Maar toen ik hier kwam was het op en af. Advies, begin de internetbehandeling, echt je hoeft daar niet huiverig voor te zijn. Welkom en sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safidepafi.. dank voor je uitleg, blijkbaar sta ik dus ook ergens met de naam Iris? Begrijp niet zo goed waar ik die verwarring heb doen ontstaan.. maar a la en ok.. let's call me Jolanda

idd.. ik zie het nu hierboven staan.. "aangemaakt door iris"
owjeee,. hoe los ik dit op, krijg ik 1 inaam zodat het geen verwarring geeft?

en.. dank voor je tips!!!! , op verschillende fronten.

groetjes, ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...